GTW 2/6 in N
Re: GTW 2/6 in N
Hallo Jan,
Ik heb een filmpje gemaakt waar het model zijn rondjes maakt op een startset rondje van minitrix
Volgens mij zijn dat r1 bochten die in zo'n setje zitten al weet ik dat niet zeker.
kijk hier eens
http://www.youtube.com/watch?v=hAfSZNwl73M
Maar qua ruimte in de koppelingen lijkt me dat geen probleem
Groeten Frits
Ik heb een filmpje gemaakt waar het model zijn rondjes maakt op een startset rondje van minitrix
Volgens mij zijn dat r1 bochten die in zo'n setje zitten al weet ik dat niet zeker.
kijk hier eens
http://www.youtube.com/watch?v=hAfSZNwl73M
Maar qua ruimte in de koppelingen lijkt me dat geen probleem
Groeten Frits
Weer lekker druk bezig geweest:
Ben nog druk aan het verbeteren.
mvg Bouwe
Ben nog druk aan het verbeteren.
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Dank je Frits, hoop vandaag een foto te plaatsen van het rijtuig met uitgesneden ramen en glaswerk!
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Belofte maakt schuld:
De ramen zijn gemaakt met behulp van Evergreen transparant styreen van 0,13 mm dik. Let niet op het uit het lood hangen van het rijtuig. Alles moet nog worden voorzien van gewicht.
Zie nu ook een klein tekenfoutje..... Kilo Utrecht Tango.
mvg Bouwe
De ramen zijn gemaakt met behulp van Evergreen transparant styreen van 0,13 mm dik. Let niet op het uit het lood hangen van het rijtuig. Alles moet nog worden voorzien van gewicht.
Zie nu ook een klein tekenfoutje..... Kilo Utrecht Tango.
mvg Bouwe
aha dat witte lijntje onder de deur?
Is dit nu een zelf geprinte transfer? geheel rood? en het witte is gewoon de kleur van het stel zelf?
Ziet er heel mooi uit.
Is dit nu een zelf geprinte transfer? geheel rood? en het witte is gewoon de kleur van het stel zelf?
Ziet er heel mooi uit.
Groeten Chris
Inderdaad Chris, het witte lijntje onder de deur! Maar dat is simpel op te lossen door er een rood decalletje met dezelfde maat erover heen te plakken.
Decals zijn inderdaad zelfgeprint op transparant decalpapier. Het treinstel heb ik eerst wit gespoten met revell verf.
Zie ook dat ik maar niet met een macrolens moet fotograferen, het lijkt net of de decal op sommige plekken rimpelig is. Maar dit is gezichtsbedrog.
@ Jos, bedankt!
mvg Bouwe
Decals zijn inderdaad zelfgeprint op transparant decalpapier. Het treinstel heb ik eerst wit gespoten met revell verf.
Zie ook dat ik maar niet met een macrolens moet fotograferen, het lijkt net of de decal op sommige plekken rimpelig is. Maar dit is gezichtsbedrog.
@ Jos, bedankt!
mvg Bouwe
Dank je Frits! Je mag hem van mij hebben, als je voor mij een juiste bak zonder dicht WC raam hebt
Zelf ben ik nog niet geheel tevreden, zit nu met de kromme op de kop te stoeien en zo zullen er nog wat kleine dingetjes worden aangepast.
mvg Bouwe
Zelf ben ik nog niet geheel tevreden, zit nu met de kromme op de kop te stoeien en zo zullen er nog wat kleine dingetjes worden aangepast.
mvg Bouwe
Na ontvangst van het juiste kapje van Shapeways weer verder gegaan met dit als resultaat:
Frits, bedankt voor het tekenwerk van dit mooie model!
mvg Bouwe
Frits, bedankt voor het tekenwerk van dit mooie model!
mvg Bouwe
heel mooie zeg!
De mijne is nog onbewerkt tomytech draaistellen zijn uitverkocht.
Dus jij had ook een fout kapje? , ik heb er nu een met wc ruimte gekregen.
De mijne is nog onbewerkt tomytech draaistellen zijn uitverkocht.
Dus jij had ook een fout kapje? , ik heb er nu een met wc ruimte gekregen.
Groeten Chris
Klasse zeg, ziet er heerlijk uit. Moest ook maar op het verlanglijstje bij.
Groetjes
Johan
Groetjes
Johan
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
Is mooi gedaan met die transfers ,
ik ben van plan een Veolia te maken, dus dat wordt
wel schilderen, zeker met die dunne grijze rand om de
ramen .
Mvg,
Tis
ik ben van plan een Veolia te maken, dus dat wordt
wel schilderen, zeker met die dunne grijze rand om de
ramen .
Mvg,
Tis
Thanks voor de complimenten!
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Misschien een gekke vraag, maar welke onderstellen van Tomix zijn het beste geschikt voor dit model?
Groet,
René
René
Zo'n gekke vraag is dat niet hoor Volgens mij alle onderstellen, maar dat weet ik niet zeker. Ik gebruik altijd de TM-03 of de TM-04.rene_k schreef:Misschien een gekke vraag, maar welke onderstellen van Tomix zijn het beste geschikt voor dit model?
Jos
Voor zover ik weet heb je de onderstellen in twee varianten wat betreft asafstand op het draaistel (14 en 16mm ofzo) Verder zijn de 3 en de 4 met aandrijving op een draaistel terwijl de overige beide draaistellen aandrijven (wat leuk is als de lengte net toevallig goed uitkomt)
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Voor de aandrijvingen met motor zijn uitsluitend de TM02, 03 en 04 geschikt. De andere Tomixen worden op twee draaistellen aangedreven en zijn niet geschikt voor de GTW.sjoef schreef: Volgens mij alle onderstellen, maar dat weet ik niet zeker
mvg Bouwe