nieuwe baan van Jeroen
Re: nieuwe baan van Jeroen
goedeavond,
vandaag heb ik weer ffkes tijd gehad om te kliederen (moest ook een hoop huiswerk maken voor mn opleiding tot afdelingshoofd op het werk )
dit is wat ik vandaag gedaan heb:
-het wegdek geverfd.
-m'n zelfgemaakte boompje geplaatst.
-lantaarnpaaltjes geverfd (vanochtend) en geplaatst ( 5 minuten geleden )
-bodemplaat achter spoortje alvast groen geverfd voor het gras.
dit wil ik vandaag nog doen:
-gras leggen.
-lantaarnpaaltjes aansluiten. (kan ik van de week hopelijk een "mooie nachtfoto" plaatsten)
-verlichting in en aan het stationsgebouw plaatsen.
-wat denneboompjes plaatsen.
maar goed genoeg geluld, hier wat foto's bij de uitleg
de lantaarnpaaltjes staan klaar voor de schilder
een overzicht van het bergspoortje. Het wegdek is niet egaal qua kleur maar dit vind ik persoonlijk mooier, het lijkt nu net alsof het wegdek er al jaren ligt en al tientale reparaties heeft gehad. de boom staat mooi zo naast het station, en de denneboompjes rechts van de keet staan ff los voor het idee.
het bodemplaatje van het seinhuisje gaat er nog af hoor Jeroen bedankt voor de tip, ga ik zeker gebruiken.
een close up van het wegdek met auto voor beter beeld. (speciaal voor Jeroen...ja ja voor naamgenoten doe ik wel wat extra's hoor )
een close up van de weg aan de rechterzijde van het station, de lantaarnpaal moet nog netjes recht worden gezet en afgewerkt worden.
groetjes en prettig weekend allemaal.
vandaag heb ik weer ffkes tijd gehad om te kliederen (moest ook een hoop huiswerk maken voor mn opleiding tot afdelingshoofd op het werk )
dit is wat ik vandaag gedaan heb:
-het wegdek geverfd.
-m'n zelfgemaakte boompje geplaatst.
-lantaarnpaaltjes geverfd (vanochtend) en geplaatst ( 5 minuten geleden )
-bodemplaat achter spoortje alvast groen geverfd voor het gras.
dit wil ik vandaag nog doen:
-gras leggen.
-lantaarnpaaltjes aansluiten. (kan ik van de week hopelijk een "mooie nachtfoto" plaatsten)
-verlichting in en aan het stationsgebouw plaatsen.
-wat denneboompjes plaatsen.
maar goed genoeg geluld, hier wat foto's bij de uitleg
de lantaarnpaaltjes staan klaar voor de schilder
een overzicht van het bergspoortje. Het wegdek is niet egaal qua kleur maar dit vind ik persoonlijk mooier, het lijkt nu net alsof het wegdek er al jaren ligt en al tientale reparaties heeft gehad. de boom staat mooi zo naast het station, en de denneboompjes rechts van de keet staan ff los voor het idee.
het bodemplaatje van het seinhuisje gaat er nog af hoor Jeroen bedankt voor de tip, ga ik zeker gebruiken.
een close up van het wegdek met auto voor beter beeld. (speciaal voor Jeroen...ja ja voor naamgenoten doe ik wel wat extra's hoor )
een close up van de weg aan de rechterzijde van het station, de lantaarnpaal moet nog netjes recht worden gezet en afgewerkt worden.
groetjes en prettig weekend allemaal.
klein maar fijn, een n-baan van 1,6m x 1,2m
Je bent een mooie baan aan het bouwen Jeroen ik blijf je aanleg volgen veel succes.
Ziet er mooi uit Jeroen. Op die een na laatste foto is het wegdek nog wat Oost-Europees ruw, als je daaroverheen gaat zit je met je hoofd tegen het dak.
De lichtmasten (lantaarnpalen), staan die allemaal 100% recht? Zien er verder leuk uit.
De lichtmasten (lantaarnpalen), staan die allemaal 100% recht? Zien er verder leuk uit.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Zie jouw draadje nu pas jeroen.
Ziet er goed uit
Groetjes marco
Ziet er goed uit
Groetjes marco
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
haha dat oost europeese gevoel wilde ik ook wel creëren bij deze weg echt een weg waar nooit meer wat aan gedaan word.shoven schreef:Ziet er mooi uit Jeroen. Op die een na laatste foto is het wegdek nog wat Oost-Europees ruw, als je daaroverheen gaat zit je met je hoofd tegen het dak.
tevens staat dit stukje bergspoor bijna een meter diep in m'n baan dus ik zal er ook niet veel van zien.
En de lantaarnpalen moeten idd nog 100% recht gezet worden.
groetjes
goedeavond, even snel een mini-update.
Ik zocht nog naar een manier om m'n strooisels, vlokken, grasjes, kolen, enz. netjes en makkelijk op te bergen.
Toen kwam ik van de week op m'n werk met een goed idee, ik werk namelijk in een warenhuisrestaurant (weet niet of je hier namen van bedrijven mag noemen) en daar gebruiken we redelijk wat kruiden en specerijen. Een groot deel van dit zit in van die mooie grote bussen (je kent ze wel net als die kleine busje kerrie e.d. die je thuis hebt, met zo'n mooi dopje met een stooigat en een groot gat...maar dan ietwat groter )
Dus ik heb alle aangebroken bussen van de zelfde kruid bij elkaar gegooid (tja mensen kijken niet verder dan hun neus lang is, en trekken dan een nieuwe bus open) en de lege omgespoeld en dus nu gevuld met m'n strooisels, vlokken, grasjes, kolen, enz.
Hierdoor heb ik een mooi overzicht van wat ik heb en kan ik netjes werken. ik moet nog wel ff een rekje maken waar ze in komen te staan maar het begin van een overzichtelijk systeem is er.
netjes een stickertje erop met het merk en artikelnummer.
Ik zocht nog naar een manier om m'n strooisels, vlokken, grasjes, kolen, enz. netjes en makkelijk op te bergen.
Toen kwam ik van de week op m'n werk met een goed idee, ik werk namelijk in een warenhuisrestaurant (weet niet of je hier namen van bedrijven mag noemen) en daar gebruiken we redelijk wat kruiden en specerijen. Een groot deel van dit zit in van die mooie grote bussen (je kent ze wel net als die kleine busje kerrie e.d. die je thuis hebt, met zo'n mooi dopje met een stooigat en een groot gat...maar dan ietwat groter )
Dus ik heb alle aangebroken bussen van de zelfde kruid bij elkaar gegooid (tja mensen kijken niet verder dan hun neus lang is, en trekken dan een nieuwe bus open) en de lege omgespoeld en dus nu gevuld met m'n strooisels, vlokken, grasjes, kolen, enz.
Hierdoor heb ik een mooi overzicht van wat ik heb en kan ik netjes werken. ik moet nog wel ff een rekje maken waar ze in komen te staan maar het begin van een overzichtelijk systeem is er.
netjes een stickertje erop met het merk en artikelnummer.
Dat heb je slim gedaan mijn vader had vroeger onder een plank ook allemaal van zulk soort potjes met de deksel vastgemaakt kon hij zo de potjes loschroeven met schroeven er in.
Dat zijn inderdaad hele mooie handige bussen. Conimex gebruikt ze ook, maar dan met een rood deksel. In de loop der jaren heb ik er ook een paar gespaard van de seroendeng. Die kleine trut-potjes in de supermarkt zijn zo leeg, daarom halen we van die bussen bij de Makro.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Hoi beste modelspoorliefhebbers,
Het is alweer bijna 2 maanden geleden dat ik hier iets gepost heb , dit komt mede door de drukte tijdens de decembermaand, en de tijd die ik in mijn opleiding via m'n werk heb moeten steken.
Maar dit wil niet zeggen dat ik helemaal heb stilgezeten, maar echt tijd om te posten heb ik niet gehad.
Een aantal dingen die ik heb gedaan zijn........
-Het bergstation is zo goed als af en is achter op de baan geplaatst.
-Zo goed als al het spoor ligt nu op zijn plek, en er zijn ook al een flink aantal testrondjes gereden.
-Ik heb al wat geëxperimenteerd met het maken van bergen/rotsen. En dit ziet er naar mijn mening absoluut niet slecht uit.
aangezien ik nu op vakantie ben en lekker in een huisje in gelderland zit, kan ik nu geen foto's posten dus die hebben jullie van mij tegoed. (komende maandag ben ik terug, en ga ik ze posten)
Maar dit is wel een goed moment om een vraag aan jullie allen te stellen, en deze luid:
Ik heb absoluut geen flauw benul waar welke seinen moeten komen en zijn er mensen die mij tips kunnen geven waar deze geplaatst moeten worden. ik rij grotendeels duits dus ik ben van plan om duitse seinen te gaan gebruiken.(wat een verassing he )
hieronder staan ter herrinering de foto's van mijn baanplan.
groetjes jeroen.
Het is alweer bijna 2 maanden geleden dat ik hier iets gepost heb , dit komt mede door de drukte tijdens de decembermaand, en de tijd die ik in mijn opleiding via m'n werk heb moeten steken.
Maar dit wil niet zeggen dat ik helemaal heb stilgezeten, maar echt tijd om te posten heb ik niet gehad.
Een aantal dingen die ik heb gedaan zijn........
-Het bergstation is zo goed als af en is achter op de baan geplaatst.
-Zo goed als al het spoor ligt nu op zijn plek, en er zijn ook al een flink aantal testrondjes gereden.
-Ik heb al wat geëxperimenteerd met het maken van bergen/rotsen. En dit ziet er naar mijn mening absoluut niet slecht uit.
aangezien ik nu op vakantie ben en lekker in een huisje in gelderland zit, kan ik nu geen foto's posten dus die hebben jullie van mij tegoed. (komende maandag ben ik terug, en ga ik ze posten)
Maar dit is wel een goed moment om een vraag aan jullie allen te stellen, en deze luid:
Ik heb absoluut geen flauw benul waar welke seinen moeten komen en zijn er mensen die mij tips kunnen geven waar deze geplaatst moeten worden. ik rij grotendeels duits dus ik ben van plan om duitse seinen te gaan gebruiken.(wat een verassing he )
hieronder staan ter herrinering de foto's van mijn baanplan.
groetjes jeroen.
Ik zou zeggen nog een fijne vacantie Jeroen we zien je foto s wel verschijnen
hallo allemaal,
Het is wat later dan beloofd maar hier zijn nog een aantal foto's van mijn vorderingen.
Graag hoor ik wat jullie er van vinden.
↓Mijn eerste poging om rotsen te maken, ben er best trots op ↓
↓close up van de rotsen↓
↓linker tunnelportaal↓
↓overzicht↓
↓Het vervolg van het paradespoor, poging tot het maken van tunnelportaal.↓
↓Close up van tunnelportaal.↓
↓het bergspoortje↓
↓linkerkant, seinhuisje met overweg. ↓
↓rechterkant, vooraanzicht station. ↓
groetjes, Jeroen
Het is wat later dan beloofd maar hier zijn nog een aantal foto's van mijn vorderingen.
Graag hoor ik wat jullie er van vinden.
↓Mijn eerste poging om rotsen te maken, ben er best trots op ↓
↓close up van de rotsen↓
↓linker tunnelportaal↓
↓overzicht↓
↓Het vervolg van het paradespoor, poging tot het maken van tunnelportaal.↓
↓Close up van tunnelportaal.↓
↓het bergspoortje↓
↓linkerkant, seinhuisje met overweg. ↓
↓rechterkant, vooraanzicht station. ↓
groetjes, Jeroen
-
Hallo Jeroen,
Ik vind je rots wand mooi geworden hoor je maakt ze toch ook hoe je ze zelf mooi vind
Ik vind je rots wand mooi geworden hoor je maakt ze toch ook hoe je ze zelf mooi vind
Goeden avond Jeroen.
Mooie foto,s weer, complimenten
Erg mooi die stukjes sfeer in het landschap die aangekleed zijn.
Sucses met het verder opbouwen.
En laat gerust meer en vaker hier van je horen.
Dat stel ik zeer zeker op prijs
Groetjes
Martin de Deugd
Mooie foto,s weer, complimenten
Erg mooi die stukjes sfeer in het landschap die aangekleed zijn.
Sucses met het verder opbouwen.
En laat gerust meer en vaker hier van je horen.
Dat stel ik zeer zeker op prijs
Groetjes
Martin de Deugd
Goed gelukt hoor die rotswand, mooie kleuren.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
goedeavond allemaal,
ff wat anders, ik kwam net toevallig nog wat foto's en een filmpje tegen op mijn telefoon van dort in stoom 2010, deze had ik gemaakt toen ik klaar was met werken en ik dacht ik plaats deze zodat iedereen hier van kan genieten. let niet op de kwaliteit want het is en blijft een telefoon.
http://www.youtube.com/watch?v=539OQEJF9XE filmpje van 2 stoomtreinen die station Dordrecht binnen komen, de 2de loc zie je aan het einde van het filmpje dus kijk hem af (is de mooiste loc)
c
ff wat anders, ik kwam net toevallig nog wat foto's en een filmpje tegen op mijn telefoon van dort in stoom 2010, deze had ik gemaakt toen ik klaar was met werken en ik dacht ik plaats deze zodat iedereen hier van kan genieten. let niet op de kwaliteit want het is en blijft een telefoon.
http://www.youtube.com/watch?v=539OQEJF9XE filmpje van 2 stoomtreinen die station Dordrecht binnen komen, de 2de loc zie je aan het einde van het filmpje dus kijk hem af (is de mooiste loc)
c
goeiemiddag,
zoals al eerder beschreven heb ik maar een beperkte ruimte, maar om toch nog een beetje fatsoenlijk te kunnen werken i.v.m. de diepte van mijn baan (1,2m) maak ik op een aantal plekken een frame waar ik een plaat ik kan leggen die te verwijderen is. vanochtend heb ik de eerste gemaakt en bij deze het resultaat.
vanmiddag ga ik verder met de plek waar de "groote" berg moet komen. het is de bedoeling dat hier een dorpje op komt.
groetjes, jeroen
zoals al eerder beschreven heb ik maar een beperkte ruimte, maar om toch nog een beetje fatsoenlijk te kunnen werken i.v.m. de diepte van mijn baan (1,2m) maak ik op een aantal plekken een frame waar ik een plaat ik kan leggen die te verwijderen is. vanochtend heb ik de eerste gemaakt en bij deze het resultaat.
vanmiddag ga ik verder met de plek waar de "groote" berg moet komen. het is de bedoeling dat hier een dorpje op komt.
groetjes, jeroen
Mooi hoor Jeroen ja je moet wat met een kleine ruimte en het is toch netjes zo
goedeavond allemaal,
Het is al weer een flinke tijd geleden dat ik hier wat gepost heb, maar dat wil niet zeggen dat ik jullie draadjes niet gevolgd heb hoor .
Ik heb heel wat indrukwekkende banen en ideeën gezien, en hier heb ik dan ook mijn inspiratie uit gehaald en deze ook deels toegepast.
Mijn opleiding via het werk is nu zo goed als voltooid en dit betekend dat ik weer wat meer tijd heb om te gaan bouwen en posten
Dus bij deze zal ik jullie weer ff kort maar krachtig up-to-date brengen met mijn vorderingen.
Ik heb in de tussentijd de linkerberg grotendeels afgemaakt en bekleed, het is nu nog een kwestie van het dorp te plaatsen en de plantsoendienst z'n werk laten doen.
Ook heb ik een ketelhuis van faller (222140) gekocht en deze linksvoor op mijn baantje geplaatst. Het was eerst de bedoeling om hier een kleine containerterminal te plaatsen, maar ik ben van dit idee afgestapt omdat het niet mooi in het thema paste. Ik heb hier wel alvast in samenwerking met de plantsoendienst wat groen en bomen geplaatst, graag jullie mening hierover.
Als laatste wil ik nog mijn nieuwe aanwinst laten zien, de BR-24 van trix ....hij rijdt echt super
geniet van de foto's en ik zal weer snel iets posten.
De berg.
Het toekomstige dorpje.
De plaat kan er af zodat ik nog bij het tandradspoor kan.
Het ketelhuis.
Meteen maar de platic-look eraf gehaald.
De planstoendienst is maar meteen begonnen.
Ze zijn ook zo vriendelijk geweest om meteen een hekje te plaatsen.
Er moet natuurlijk nog wel gesnoeid worden.
Aan de roest op het dak te zien staan het ketelhuis er al een flink aantal jaren.
De BR-24 van de DR
Nogmaals.
Nogmaals met een gemenge sleep erachter.
Het is al weer een flinke tijd geleden dat ik hier wat gepost heb, maar dat wil niet zeggen dat ik jullie draadjes niet gevolgd heb hoor .
Ik heb heel wat indrukwekkende banen en ideeën gezien, en hier heb ik dan ook mijn inspiratie uit gehaald en deze ook deels toegepast.
Mijn opleiding via het werk is nu zo goed als voltooid en dit betekend dat ik weer wat meer tijd heb om te gaan bouwen en posten
Dus bij deze zal ik jullie weer ff kort maar krachtig up-to-date brengen met mijn vorderingen.
Ik heb in de tussentijd de linkerberg grotendeels afgemaakt en bekleed, het is nu nog een kwestie van het dorp te plaatsen en de plantsoendienst z'n werk laten doen.
Ook heb ik een ketelhuis van faller (222140) gekocht en deze linksvoor op mijn baantje geplaatst. Het was eerst de bedoeling om hier een kleine containerterminal te plaatsen, maar ik ben van dit idee afgestapt omdat het niet mooi in het thema paste. Ik heb hier wel alvast in samenwerking met de plantsoendienst wat groen en bomen geplaatst, graag jullie mening hierover.
Als laatste wil ik nog mijn nieuwe aanwinst laten zien, de BR-24 van trix ....hij rijdt echt super
geniet van de foto's en ik zal weer snel iets posten.
De berg.
Het toekomstige dorpje.
De plaat kan er af zodat ik nog bij het tandradspoor kan.
Het ketelhuis.
Meteen maar de platic-look eraf gehaald.
De planstoendienst is maar meteen begonnen.
Ze zijn ook zo vriendelijk geweest om meteen een hekje te plaatsen.
Er moet natuurlijk nog wel gesnoeid worden.
Aan de roest op het dak te zien staan het ketelhuis er al een flink aantal jaren.
De BR-24 van de DR
Nogmaals.
Nogmaals met een gemenge sleep erachter.
-
Hallo Jeroen.
Tijdje gemist, maar als je eenmaal weer wat laat zien, Zoooo
Dat ziet er echt heel goed uit
Heb ik meteen nog een tip voor jou.
Het losse plaatje om bij calamitijden bij het spoor te kunnen.
Perfect bedacht
Schroef op een plek waar een gebouw komt 1 schilderijoogje
Daar zet je dan een gebouwtje wat daar komt netjes overheen.
Dan als er nood aan de man is, huisje weg, pak je bij dat oogje beet,
Til je het klepje er zo uit zonder moeite eruit .
Martin de Deugd
Tijdje gemist, maar als je eenmaal weer wat laat zien, Zoooo
Dat ziet er echt heel goed uit
Heb ik meteen nog een tip voor jou.
Het losse plaatje om bij calamitijden bij het spoor te kunnen.
Perfect bedacht
Schroef op een plek waar een gebouw komt 1 schilderijoogje
Daar zet je dan een gebouwtje wat daar komt netjes overheen.
Dan als er nood aan de man is, huisje weg, pak je bij dat oogje beet,
Til je het klepje er zo uit zonder moeite eruit .
Martin de Deugd