Arnhegen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: Arnhegen

Bericht door Trammetje »

Ziet er goed uit zo Ronald


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen

Bericht door Ronald1 »

marco schreef:Mooie baan zou wel eens een filmpje willen zien :D

Groetjes marco
Vandaag eindelijk eens de camerawagen op de baan gezet en een filmpje in elkaar gezet.
Het zijn drie routes over de verder lege baan vanuit een vast vertrekpunt

URL http://www.youtube.com/watch?v=qv7Tf8OdYvs

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Arnhegen

Bericht door henry »

loopt goed hoor mooie lange trajecten.

groetjes henry


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen

Bericht door Ronald1 »

Een tweetal filmpjes gemaakt met de aanstekercamera, nu met treinen op de baan

Een rondje achterop de MAK

http://www.youtube.com/watch?v=xMBbNNC98tk

Een blik op de passerende treinen aan de rechterkant van de baan met station NijmenZuid en het rangeeremplacement

http://www.youtube.com/watch?v=fbvTxVAlQ_s

De laatste is van wat mindere kwaliteit maar daar wordt aan gewerkt

Ronald
Laatst gewijzigd door Ronald1 op 01 okt 2010 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan

lukas2
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2010 13:18

Re: Arnhegen

Bericht door lukas2 »

Mooi hoor! Ziet er leuk uit, om zo over je baan 'rond te rijden'!



marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Arnhegen

Bericht door marco »

Ronald mooie filmpjes man.
Je hebt een baan met veel rijmogelijkheden toppie :D

Groetjes marco


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen

Bericht door Ronald1 »

Gisteren iets geks meegemaakt

Opeens - zonder enige aanleiding - ging 1 van de locs er met 400 km/hr (echt waanzinnig hard) vandoor om daarna voor altijd te stoppen.
Voorlopige diagnose de decoder is kassie.

Is dit iets wat anderen ook wel eens meemaken en is dit symptomatisch voor iets dat fout zit of gewoon het eind van een decoder?

Ik heb ik de drie jaar dat ik nu digitaal spoor al wel een aantal keren meegemaakt dat een loc er spontaan vandoor gaat, maar dit is nieuw.

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan

ns loket
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 nov 2009 12:06
Locatie: Goes

Re: Arnhegen

Bericht door ns loket »

Beste Ronald1

echt leuk zo dat de camera mee reed ik zelf vind het altijd mooi
dat mensen filmpjes maken van de baan ga zo door :D

groeten uit een koud zeeland

Leen


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen

Bericht door Ronald1 »

Hoi Leen

Bedankt voor je positieve reactie, inderdaad dat on-board filmen geeft leuke plaatjes.

Ik weet niet welk filmpje je hebt bekeken maar op mijn website (zie hieronder) staan er inmiddels drie

Groeten uit eveneens koud Arnhem

Ronald Meijer


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Arnhegen

Bericht door Hookies »

Ronald,

Leuk om je baan eens te zien aan de hand van de filmpjes. Leuke rijmogelijkheden.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen

Bericht door Ronald1 »

Hoi Martin,

Bedankt voor het compliment
Mooi website heb je, ik vind de bezoekverslagen een leuke toevoeging, heb ik met plezier gelezen.

Groet
Ronald Meijer


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Arnhegen

Bericht door Hookies »

Dank je Ronald. Helaas is de website een beetje op de achtergrond geraakt. Laatste update 11 maart, pfff.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen

Bericht door Ronald1 »

Nav post Martin realiseerde ik me dat ik ook bij tweetal banen op bezoek ben geweest en daar fotoos van heb

Twee korte verslagjes met fotoos op mijn website gezet, zeker Modellbundesbahn Bad Driburg is wat mij betreft een aanrader.


Ronald
Bijlagen
forum011.jpg
forum011.jpg (64.39 KiB) 4134 keer bekeken


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Arnhegen

Bericht door Rob Fongers »

Gefeliciteerd Ronald!!


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen

Bericht door Ronald1 »

Hoi Rob

Bedankt

Ik zie in Fantasia draadje dat jij ook weer aan het herverherbouwen bent geslagen

Succes

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen

Bericht door Ronald1 »

In ben dit jaar vooral bezig geweest met het verfijnen van het rijgedrag, de Koploperaansturing en de baan soepel rijdend te krijgen en te houden.

Dat lukt nu aardig, dus poosje geleden met de camerawagen videootje geschoten en die nu eindelijk eens in elkaar gezet

http://www.youtube.com/watch?v=9ARJDcic ... er&list=UL

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3775
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Arnhegen

Bericht door Schachbrett »

Hallo Ronald,

Dat ziet er gaaf uit mooi werk!!


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1405
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Arnhegen

Bericht door richard7877 »

hoi ronald

leuk filmpje!!
dat ziet er gaaf uit,de treienen rijden mooi en lange route's
trouwens je hebt ook een mooie collectie trienen !!

je kan ook nog toveren zag ik :D
bij ongeveer 5 minuten rijdt er een morpost en die is ineens verdwenen

groeten richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen

Bericht door Ronald1 »

richard7877 schreef:hoi ronald

leuk filmpje!!
dat ziet er gaaf uit,de treienen rijden mooi en lange route's
trouwens je hebt ook een mooie collectie trienen !!

je kan ook nog toveren zag ik :D
bij ongeveer 5 minuten rijdt er een morpost en die is ineens verdwenen

groeten richard
Richard,

Scherp opgemerkt, klopt van die motorpost, zo zitten er nog een paar in vrees ik (o.a. ICE), knip en plakwerk he.

Inderdaad aardig wat treintjes bij elkaar verzameld de laatste jaren, ik vind het leuk om Nederlandse modellen (en beetje over de grens) te verzamelen.
Op moment even rustig aan, wachten tot de zolder vrij komt dan gaan we weer los, kan dan meer en langere treinen kwijt.
Groet
Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen

Bericht door Ronald1 »

Het is zover, ook ik heb besloten de huidige baan te gaan slopen om te starten met een nieuwe baan. Nu mijn jongste dochter het huis uit gaat en de oudste een half jaartje naar de VS gaat, is dit mijn kans om de zolder in te pikken (iedereen is min of meer akkoord) en een nieuwe baan te gaan bouwen in een grotere ruimte. Dus vandaag de drie modules op de kant gezet en al het rijdend materieel ingepakt, want om naar zolder te kunnen moet mijn huidige treinenkamer weer omgebouwd worden tot slaapkamer.

Ik heb veel plezier gehad en vooral veel geleerd met Arnhegen I en ben van plan de opgedane ervaringen en kennis in Arnhegen II te gebruiken. Morgen ga ik beginnen met het verwijderen van de bedrading, dat is nog een pittig klusje.

Ik ben al poosje bezig met de nieuwe baan en inmiddels toe aan ontwerp versie 20. Met deze laatste versie heb ik de afgelopen dagen veel in simulatiemode gereden in Koploper. Dat helpt mij om de bugs en onvolkomenheden eruit te halen (niet logische wisselstraten, stremmingen, alle treinen 1 kant op etc). Het huidige ontwerp voldoet aan de meeste aan mijn eisen, en bevat o.a. twee grote stations en veel rijlengte, het is in feite een hondebot met een aparte loop van/naar station A en een niet te groot schaduwstation.

Schematisch en in Wintrack ziet het er voorlopig als volgt uit (ik krijg de Koploper plaatjes niet duidelijk en klein genoeg, die staan op website). Ik sluit echter zeker niet uit dat er nog het een en ander gaat veranderen, bij versie 8 dacht ik ook dit is hem,maar ja toch niet helemaal!

Als ik klaar ben met de ombouw van de zolder, begin ik met de bouw van het schaduwstation. Dat sluit ik kort zodat ik uitgebreid kan testen, daarna stap voor stap de rest bijbouwen.

Ronald
Bijlagen
Wintrack weergave baanplan
Wintrack weergave baanplan
zolder3.gif (61.92 KiB) 3549 keer bekeken
De nieuwe ruimte (wel onder schuin dak)
De nieuwe ruimte (wel onder schuin dak)
zolder2.gif (2.62 KiB) 3549 keer bekeken
Schematische weergave van baanplan
Schematische weergave van baanplan
zolder1.gif (46.38 KiB) 3549 keer bekeken


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Arnhegen

Bericht door mdedeugd »

Hallo Ronald.

Dat is een hele mooie layout.
Ik zelf heb een bijna soortgelijke zolder helemaal als mijn hobbyruimte.
Eerst de ene helft, waar ik nu dus bezig ben, is groot zat voor mij.[denk ik voorlopig dan ] :D
Maar effin :mrgreen: weer zo,n schitterend mooi project wat ik zeker ga volgen.
En er is al zoveel moois te zien hier op dit forum ;)
Veel sucses met de bouw ervan. ;)

Martin de Deugd



pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Arnhegen

Bericht door pp4trains »

Dat is een flink plan.
Maar wat opvalt is dat je flink in de diepte aan het bouwen gaat.
Ga je overal bij kunnen?

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen

Bericht door Ronald1 »

Fase 1 Het schaduwniveau

De eerste fase van de nieuwe baan is het schaduwniveau wat zo'n 25 tot 30 cm onder het zichtbare baanniveau zal komen te liggen.

(Ja Patrick ik ga inderdaad flink stuk de diepte in maar ik denk dat ik overal goed bij ga kunnen,
ook door bouw van behoorlijk open / modulaire constructie)

Via twee spiralen kun je komende vanaf station A en station B het schaduwniveau in en uit rijden
Bij inrijden is het mogelijk direct via de andere uitgang het schaduwstation te verlaten maar ook om via het schaduwstation
(of de keerlus 30-20-26, komende uit station B) dezelfde weg terug te kiezen. Tevens is er een halte (32) in het zichtbare deel
(blok 30,31,32) van dit niveau voor de boemeltrein.

Voor het schaduwstation heb ik gekozen voor 6 lange opstelsporen (1 t/m 12) van circa 4 meter waar in totaal 12 treinen in passen,
gevolgd door een uitrij buffer van 3 sporen (14-16). Hier zijn ook twee korte rangeersporen (17,18) neergelegd voor het opstellen
van de schoonmaaktreinen (die laat ik niet altijd meerijden). Komende vanuit station A zijn er tevens twee extra opstelsporen (21,22)
om verstopping van deze lijn ten gevolg van drukte in blok 19,20 te voorkomen. De andere ingang (35,27) heeft dit niet maar via een
goede dosering en voorrangsregeling geeft dit tot op heden geen probleem in de uitgevoerde Koploper simulaties. In de simulaties
huisvest het schaduwniveau gemiddeld zo'n 12 treinen en duurt het ongeveer een half uur voordat een trein die in het schaduwstation
is geparkeerd weer de baan in komt.

In de eerste bouwfase ga ik de twee in/uitgangen kortsluiten, zodat ik uitgebreid kan test rijden. Dit ook ivm de drie keerlussen (13,26,27)
die in dit stuk van het baanplan zitten en het feit dat ik daar geen ervaring mee heb. Tevens ga ik bij deze baan een Loconet backbone
toepassen ook dat is nieuw voor mij.

Ronald
Bijlagen
Het schaduwstation
Het schaduwstation
HetSchaduwstation.gif (22.46 KiB) 4528 keer bekeken


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen

Bericht door Ronald1 »

Sinds het vorige bericht drie maanden geleden is er weer veel in de plannen gewijzigd. In plaats van de hele zolder vol te bouwen heb ik besloten om de baan te beperken tot de helft. Hiermee krijg ik dan een afgesloten treinenkamer (stof!), met een werkbaar oppervlak van 4,7 * 2,6 meter en een ruime werkplek op de voorzolder, ook niet verkeerd.

In de kertperiode lekker druk geweest met het opknappen van de zolder. Her vergde wat litertjes verf om de fraaie gele, oranje, groene en blauwe ontwerpen van mijn dochter weer naar wat neutralere kleuren om te zetten, verder nieuwe dakramen laten plaatsen, parket gelegd en afgelopen week is de airco geplaatst. Alles is dus gereed om aan de baan te beginnen.

Een nieuwe ruimte betekent natuurlijk ook een nieuw baanontwerp, inmiddels al weer toe aan versie 26. En deze word het! Althans zo denk ik er vandaag over.

Inmiddels druk aan het testrijden in Koploper en tot nu toe werkt alles naar wens. In deze baan kan ik zowel rond als ook een hondebot rijden en heb ik twee flinke stations, een industrieterrein en een schaduwstation ingebouwd.

Ik heb wat fotootjes van de ruimte en het baanplan in Koploper bijgevoegd.

De komende weken het frame bouwen

Als de plannen niet wijzigen natuurlijk :D

Ronald
Bijlagen
Het baanontwerp als Koploper scherm
Het baanontwerp als Koploper scherm
Zolder26.3.gif (32.17 KiB) 4433 keer bekeken
De zolderruimte
De zolderruimte
ZolderFeb2012-009-web.jpg (72.72 KiB) 4433 keer bekeken
De zolderruimte
De zolderruimte
ZolderFeb2012-002-web.jpg (82.55 KiB) 4433 keer bekeken


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7701
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Arnhegen

Bericht door Krab »

Mooi plan en een grote ruimte Ronald en ook nog airco super . :mrgreen:


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie