probleem aansturing wissel via Switchpilot

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
micha

probleem aansturing wissel via Switchpilot

Bericht door micha »

Ik gebruik een minitrix mobile station uit een 2010 startset, i.c.m. een ESU switchpilot om digitaal de wissels op mijn testbaantje aan te sluiten. Ik heb vandaag de eerste electrischewissel aansturing aangesloten op de switchpilot alleen is er een probleem

De wissel gaat slechts 1 kant op (hij gaat dan in de stand zodat je op het afbuigende spoor komt). De andere kant wil hij niet op. Dus ik kan de wissel handmatig op 'rechtdoor' zetten, en hem vervolgens via het mobile station op 'afbuigend' zetten.

Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?

EpII-V, digitaal, NS+DB, Nederland+Duits landschap, eerste baan van 275x70

Wim Ros

Re: probleem aansturing wissel via Switchpilot

Bericht door Wim Ros »

Mischa, ik denk gewoon niet goed aangesloten, dus de draadjes van je wisselaandrijving op je switchpilot.
Of de switchpilot onjuist ingesteld.
Mvg
Wim.

Hookies

Bericht door Hookies »

Of een van je draadjes van de wissel doet het niet. Daar had ik gisteren toevallig ook last van. Een stand schakelde de wissel wel, de andere kant op niet.

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Onderwerp starter
micha

Bericht door micha »

@ Martin & Wim,

bedankt voor de info. Dat het een draadje is dat niet goed zit is inderdaad ook wat ik hoop. Ik ben compleet nieuw met dit spul en de boekjes die erbij zitten zijn nou niet bepaald volledig te noemen in hun uitleg. Aan de switchpilot heb ik niets ingesteld eerlijk gezegd. Gewoon aangesloten volgens de 2e methode die er beschreven staat (met externe transformator dus). Ik zal de wissel-draadjes nog eens los en vast doen en het dan weer proberen.

Groet,

Micha

Hookies

Bericht door Hookies »

Heb je niet een andere wissel om te proberen?

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Onderwerp starter
micha

Bericht door micha »

Niet nodig, het bleek idd een draadje te zijn dat geen contact maakte, ondanks dat de het schroefje op de switchpilot maximaal zat aangedraaid. Draadjes zijn zo dun dat je ze blijkbaar kunt missen met de schroefklem. Werkt nu gewoon perfect.

Plaats reactie