Hallo,
heeft iemand ervaring met de ontkoppelrail van Kato Unitrack N ?
Ik heb begrepen dat deze "magnetisch" werkt, maar wat moet ik mij hier bij voorstellen ??
Sebastiaan en Ivo.
ontkoppelrail Kato Unitrack N
Re: ontkoppelrail Kato Unitrack N
Specifiek met Kato ontkoppelrail geen ervaring maar...
In de regel:
Spoeltje wordt bekrachtigd, plateau-tje komt tussen de spoorstaven omhoog en je N-koppeling wordt daardoor ontkoppeld.
Gr. Dave
In de regel:
Spoeltje wordt bekrachtigd, plateau-tje komt tussen de spoorstaven omhoog en je N-koppeling wordt daardoor ontkoppeld.
Gr. Dave
-
Re: ontkoppelrail Kato Unitrack N
Die van PECO zijn ook magnetisch, maar werken weer net even anders. Of dit het zelfde werkt als bij die van KATO durf ik je niet te zeggen.
Bij die van PECO zit er onder de rails een spoel die een magnetisch veld opwekt. Hierdoor gaan de koppelingen omhoog. Hetzelfde effect dus als 2 positieve polen van een magneet die elkaar afstoten.
Let wel; alleen de koppelingen die op deze manier reageren werken, plastic koppelingen zoals die van Fleischmann reageren er dus niet op!
Groeten,
Marcel
Bij die van PECO zit er onder de rails een spoel die een magnetisch veld opwekt. Hierdoor gaan de koppelingen omhoog. Hetzelfde effect dus als 2 positieve polen van een magneet die elkaar afstoten.
Let wel; alleen de koppelingen die op deze manier reageren werken, plastic koppelingen zoals die van Fleischmann reageren er dus niet op!
Groeten,
Marcel
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III