Goede avond,
een paar weken geleden heb ik gevraagd naar blokmodules. Er werd toen verwezen naar Conrad, en daar ben ik nu uit. Volgende item is de reed-contacten. Ik zou het bloksysteem door dergelijke contacten willen laten aansturen. De catalogus van Conrad heb ik bij de hand en daar staan nu verschillende types reedcontacten in.
Gezien deze contacten in de rails ingebouwd moeten worden mogen zij zeker niet te groot zijn. Bij mij rijzen er 2 vragen:
1 Welk type reedcontact gebruiken jullie?
2 Hoe bouw je ze in: dwars op de sporen of in de lengterichting?
In ieder geval, en dit zoals gewoonlijk, bedankt voor de info.
Groetjes,
Dany
Reed contact
-
Re: Reed contact
Dany,
In het grijze verleden heb ik ze gebruikt maar nu niet meer omdat ze altijd opnieuw moesten worden geïnitialiseerd omdat ik nog monostabile relais gebruikte. Toen hadden ze ook nog niet van die kleine afmetingen als nu maar dat terzijde.
Ik zou ze zo klein mogelijk proberen, Ik had ze toen der tijd in de langsrichting liggen omdat dat eigenlijk de enigste betrouwbare manier was. Met Flm Piccolo rails was dat erg ontsierend is. Er onder gaat waarschijnlijk niet omdat de afstand tot magneet te groot wordt en hij dus niet schakelt. Het mooiste is waarschijnlijk tussen 2 railstukken in. Een en ander is een kwestie van experimenteren, is ook leerzaam trouwens. Ik had toendertijd de magneetjes van Flm, vierkante blokjes.
Let wel op of je makers of verbrekers neemt want daar zit verschil zoals de tekst al zegt.
Grtz Rob
In het grijze verleden heb ik ze gebruikt maar nu niet meer omdat ze altijd opnieuw moesten worden geïnitialiseerd omdat ik nog monostabile relais gebruikte. Toen hadden ze ook nog niet van die kleine afmetingen als nu maar dat terzijde.
Ik zou ze zo klein mogelijk proberen, Ik had ze toen der tijd in de langsrichting liggen omdat dat eigenlijk de enigste betrouwbare manier was. Met Flm Piccolo rails was dat erg ontsierend is. Er onder gaat waarschijnlijk niet omdat de afstand tot magneet te groot wordt en hij dus niet schakelt. Het mooiste is waarschijnlijk tussen 2 railstukken in. Een en ander is een kwestie van experimenteren, is ook leerzaam trouwens. Ik had toendertijd de magneetjes van Flm, vierkante blokjes.
Let wel op of je makers of verbrekers neemt want daar zit verschil zoals de tekst al zegt.
Grtz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Reed contact
Ik heb nog een analoog pendelbaantje en daar gebruik ik de reedcontacten van Fleischmann. Dat zijn kleine kastjes die je tegen de rails aan klemt. Nog nooit storingen mee gehad.
Als je hier klikt zie je het artikel.
Groetjes,
Jos
Als je hier klikt zie je het artikel.
Groetjes,
Jos