Station Oudenbosch in N
Re: Station Oudenbosch in N
Inmiddels heeft de verfkwast op een aantal plaatsen zijn werk gedaan en zijn de eerste kozijnen en deuren geplaatst.
De glaszetter komt pas als alle kozijnen er in zitten.
Het lijkt alsof de middenstijl van de bovenste kozijnen scheef staat, in feite staat het aan de onderzijde 0,25 mm verder naar binnen. Ik was vergeten dat daar een extra strip van die dikte tussen zit, dat wordt nog gecorrigeerd.
Wordt vervolgd.
Groetjes,
Jos
De glaszetter komt pas als alle kozijnen er in zitten.
Het lijkt alsof de middenstijl van de bovenste kozijnen scheef staat, in feite staat het aan de onderzijde 0,25 mm verder naar binnen. Ik was vergeten dat daar een extra strip van die dikte tussen zit, dat wordt nog gecorrigeerd.
Wordt vervolgd.
Groetjes,
Jos
Super Jos!
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Hoi Jos,
super man,
Ik ben op dit moment bezig met de afwerking van de Tilly goederenloods die ik ingekort heb naar een 5-deurs type met een aangrenzend laadperron.
Gr. Sjaak L
super man,
Ik ben op dit moment bezig met de afwerking van de Tilly goederenloods die ik ingekort heb naar een 5-deurs type met een aangrenzend laadperron.
Gr. Sjaak L
-
- Kleinserie/Commercieel
Het is weer supper Jos,
Mooi gemaakt succes met de verdere afbouw.
Groetjes Rob
Mooi gemaakt succes met de verdere afbouw.
Groetjes Rob
Bouwt modeltreinen van de NS
En inmiddels is ook de laatste hand aan het gebouw gelegd.
Alle kozijnen zijn van hun dubbele kleur voorzien, de dakkapel en de zolderramen geplaatst en ook alle schoorstenen. Dat zijn er trouwens best veel voor zo'n klein gebouw.
De laatste details waren de luifel boven de hoofdingang en de regenpijpen.
Zo ziet het er nu uit aan de voorzijde:
En aan de perronzijde:
Foto's zijn onverbiddelijk. Het viel me nu pas op dat de sierlijn aan de achterzijde net onder de dakgoot niet helemaal horizontaal loopt.
Tja, gevalletje jammer dan maar
Groetjes,
Jos
Alle kozijnen zijn van hun dubbele kleur voorzien, de dakkapel en de zolderramen geplaatst en ook alle schoorstenen. Dat zijn er trouwens best veel voor zo'n klein gebouw.
De laatste details waren de luifel boven de hoofdingang en de regenpijpen.
Zo ziet het er nu uit aan de voorzijde:
En aan de perronzijde:
Foto's zijn onverbiddelijk. Het viel me nu pas op dat de sierlijn aan de achterzijde net onder de dakgoot niet helemaal horizontaal loopt.
Tja, gevalletje jammer dan maar
Groetjes,
Jos
-
-
Jos,het ziet er werkelijk geweldig uit.
Waarom zou je nog uit een bouwpakketje kopen.
Gr Chris
Waarom zou je nog uit een bouwpakketje kopen.
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
SUPER mooi Jos
Zal het wel eens in het echt bij je zien .
mvg Sjaak
Zal het wel eens in het echt bij je zien .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Prachtig gemaakt Jos. Maar mis je niet een schoorsteen op het dak? Het lijkt net alsof er op het dak een plekje was ingeruimd.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Dat kon ik niet goed zien op de foto, maar het was na een schoorsteen wel het alternatief waaraan ik dacht.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Jos,
Klasse man, ziet er prima uit, wanneer ha je workshops organiseren, want dit is toch wel erg aanlokkelijk hoor.
mvg
Freddy
Klasse man, ziet er prima uit, wanneer ha je workshops organiseren, want dit is toch wel erg aanlokkelijk hoor.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
ben ik ook voorspoor65 schreef:Jos,
mvg
Freddy
andy
-
Hoi Jos, ziet er prima uit, mooi stations gebouw geworden, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Jos, ongelooflijk knap gemaakt. Ik kan alleen maar een voorbeeld nemen aan wat jij hier presteert. Ik doe het je nog niet na, maar ooit... ik mag toch hopen, niet? Nogmaals, een erg knap staaltje vakmanschap.
Laatst gewijzigd door Michiel op 28 feb 2011 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Mooi gedaan Jos!
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Mooi hoor Jos.
Ik rij met enige regelmaat per NS langs het 1:1 exemplaar en hij is echt prima gelukt.
Ik rij met enige regelmaat per NS langs het 1:1 exemplaar en hij is echt prima gelukt.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Jos,
Je heb weer een prachtig gebouw gemaakt in N, maar zoals een ieder meld is het prachtig en mooi en dat is ook zo begrijp me goed.
Toch zou ik wat verbeteringen willen aanbrengen niet dat ik het beter weet maar voor het zelfde geld kan het nog mooier.
Net als bij het station Rosendaal waar je op mijn advies de rollagen heb aangebracht en het toonde gelijk een stuk beter.
Wat ik mis is een kozijn voor het dakraam en dus ook de loodslabben voor het afvoeren van water.
Dan een goede tip voor wat betreft de kozijnen, maak per geveldeel direkt de kozijnen erin dan kan je die op een vlakke plaat makkelijker monteren.
Vervolgens lijm je de geveldelen aan elkaar zodat het een gebouw wordt, werkt veel makkelijker dan zo als jij het doe.
Dan nog even de regenpijpen hebben zo te zien geen ophangbeugels, zijn zo te zien strak aan de gevel gelijmd.
Voor de beugels neem een koperdraadje en vouw dit om de regenpijp en met een handboorhouder de 2 uiteinde van het koperdraad in elkaar draaien.
Nu op lengte afknippen en gaatjes boren waar je het beugeltje in vast lijm, nu hangt de regenpijp een klein beetje van de muuraf wat een beter gezicht geeft.
Dan nog dit zou ik de tekening mogen hebben voor mijn verzameling gebouwen een copy is natuurlij ook goed.
Verder succes met evt nieuwe projecten.
Groeten Jaap
Je heb weer een prachtig gebouw gemaakt in N, maar zoals een ieder meld is het prachtig en mooi en dat is ook zo begrijp me goed.
Toch zou ik wat verbeteringen willen aanbrengen niet dat ik het beter weet maar voor het zelfde geld kan het nog mooier.
Net als bij het station Rosendaal waar je op mijn advies de rollagen heb aangebracht en het toonde gelijk een stuk beter.
Wat ik mis is een kozijn voor het dakraam en dus ook de loodslabben voor het afvoeren van water.
Dan een goede tip voor wat betreft de kozijnen, maak per geveldeel direkt de kozijnen erin dan kan je die op een vlakke plaat makkelijker monteren.
Vervolgens lijm je de geveldelen aan elkaar zodat het een gebouw wordt, werkt veel makkelijker dan zo als jij het doe.
Dan nog even de regenpijpen hebben zo te zien geen ophangbeugels, zijn zo te zien strak aan de gevel gelijmd.
Voor de beugels neem een koperdraadje en vouw dit om de regenpijp en met een handboorhouder de 2 uiteinde van het koperdraad in elkaar draaien.
Nu op lengte afknippen en gaatjes boren waar je het beugeltje in vast lijm, nu hangt de regenpijp een klein beetje van de muuraf wat een beter gezicht geeft.
Dan nog dit zou ik de tekening mogen hebben voor mijn verzameling gebouwen een copy is natuurlij ook goed.
Verder succes met evt nieuwe projecten.
Groeten Jaap
-
Hey Jos,
Ziet er weer prima uit!
Het room-witte komt nu goed tot zijn recht!
Groetjes Bruce
Ziet er weer prima uit!
Het room-witte komt nu goed tot zijn recht!
Groetjes Bruce
Sporend online op mijn site!
-
Hoi Jaap, je noemt hier 2 interessante dingen, hoe maak jij die loodslabben?vriend schreef:Wat ik mis is een kozijn voor het dakraam en dus ook de loodslabben voor het afvoeren van water.
Zou je ook eens een foto van die regenpijpen met beugeltjes willen laten zien?
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"