rookgenerator inbouwen maar hoe

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
michiel1995

rookgenerator inbouwen maar hoe

Bericht door michiel1995 »

hallo iedereen

Mijn eerste vraag hier.
Kan je rook generators in bouwen

Groet michiel

Jos

Re: rookgenerator inbouwen maar hoe

Bericht door Jos »

Hoi Michiel,

Lees dit draadje maar eens.

Groetjes,
Jos

Paul

Bericht door Paul »

Hallo Michiel,

Volgens mij zijn n-spoor rookgeneratoren niet meer te koop, als je hier interesse in hebt zal je naar een oudere Arnold loc moeten kijken (via Marktplaats of Ebay)
Je moet je overigens niet te veel van zo'n rookgenerator voorstellen, er gaat maar een paar ml vloeistof in en na een kleine ronde is het roken over.
Ik moet toegeven, het geeft wel een extra dimensie.

groet Paul

Onderwerp starter
michiel1995

hallo

Maar ik zie hem niet staan op marktplaats.
Maar ik denk dat het wel zou kunnen.
maar als ik dit hoor wordt het wel lastig.
dan hou ik het maar bij rokende huisjes :mrgreen: :geek:

Paul

Bericht door Paul »

Hallo Michiel,

Bedoel je een loc met rookgenerator op Marktplaats? Er staat een Arnold BR 18 DRG met rookgenerator te koop.
Zoek maar even in marktplaats onder "de Lier" verkoper "treinofieltje"
Ik ken deze man en heb vaker bij hem gekocht, dus een vertrouwd adres.

groet Paul

Onderwerp starter
michiel1995

hallo

Okee leuk maar is het n spoor.
Kan je daar ook gelijk mee roken.

groet michiel

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

Michel,

Je bent nu al dagen op tenminste 2 forums bezig vragen te stellen over n-spoor.
Nu krijg je van iemand een antwoord, en daarna vraag je of het n-spoor is?? Wat denk je zelf, of wordt dat wel heel erg moeilijk? Heb je die advertentie eigenlijk al opgezocht?

gr. Wim.

Onderwerp starter
michiel1995

hoi wim

Ik heb het zeker opgezocht.
Maar er stond niet bij of het ho of n was.
Maar je hoeft niet gelijk zo negatief te reageren hoor :shock: :cry: .

Groet michiel

Onderwerp starter
michiel1995

Hoi wim

En julie zaten te klagen over mijn speling.
Die van u is ook niet het best
Omdat je mijn naam anders schrijft michiel niet michel

shoven

Bericht door shoven »

Michiel,

Ik zou me niet te druk maken om Wim zijn antwoord. Wij kennen hem al van de andere fora. Hij is heel deskundig, maar je moet wel even aan zijn stijl wennen, die schrikt mensen soms wel af. En hij heeft volgens mij de p* aan mensen die niet lezen of zelf zoeken.
Maar ik kan me voorstellen dat je hierdoor wordt afgeschrikt. Niet nodig.
En een beetje slordig spellen is niet erg, doen wij soms ook. Zorg wel dat het begrijpelijk blijft, dan kunnen wij je vragen zo goed mogelijk beantwoorden. 8-)

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Paul

Bericht door Paul »

Hallo Michiel,

Advertentie staat er nog steeds op, en ik had aangegeven dat het een Arnold loc betreft dus n-spoor.
hier de advertentie titel:
N-spoor, sneltreinstoomlok BR 18.5 met rookgenerator, Arnold , als je in marktplaats onder modeltreinen zoekt op de advertentietitel, arnold of de lier moet die naar voren komen.
adverteerder is treinofieltje (in het echt Ruud Budde).
Deze loc is af fabriek met rookgenerator uitgevoerd, dus vloeistof erin en dampen maar.

Verder vind ik het jammer van je reactie op je voorgaande posts naar Wim toe. Tot nu toe gaat het op dit forum er gemoedelijk aan toe, en het betreft een hobby dus laten we het gezellig houden.

groet Paul

Onderwerp starter
michiel1995

Hallo

ooh dan heb ik niet goed gelezen.
Ja ik wil het wel gezelig houden allen wim die let veel op speling
en kraakt me een beetje af vindt ik

Groet michiel

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

michiel1995 schreef:Hallo

ooh dan heb ik niet goed gelezen.
Ja ik wil het wel gezelig houden allen wim die let veel op speling
en kraakt me een beetje af vindt ik

Groet michiel
Als ik echt op spelling zou letten dan zijn we voorlopig niet klaar. Zie je bovenstaande tekst maar.
Beste Michiel het gaat mij niet zozeer om de correcte spelling, het gaat er ons om dat je een zin met een Hoofdletter begint, en met een punt eindigd, en als het een vragende zin is met een vraagteken (?). Andere leestekens zoals komma's helpen verder tot de leesbaarheid.

Ondertekening is gewoon een vorm van beleeftheid. Dit wordt je hier en op BNLS door diverse mensen verteld.

Ook helpt het als je de aanwijzingen en hints die wij je geven in de praktijk brengt. Dus de hint welke Paul je gaf over de Arnold lok op Marktplaats, die had je gewoon kunnen opzoeken aan de hand van de gegeven gegevens.

@Paul, zal verder de verstandigste zijn, en het verder laten zoals het is. Sorry voor de verstoring.

Mvg
Wim.

Hookies

Bericht door Hookies »

Ik sluit me wel bij Wim aan. Spelling is voor velen moeilijk en dat geldt ook voor grammatica. Vrijwel iedere post bevat wel een aantal spel- en stijlfouten, ook die laatste post van Wim (voel je niet aangevallen Wim). Niettemin is het bericht van Wim wel duidelijk en helder! Ik wil zeker niet zeggen dat ik spel- en stijlfoutvrij schrijf, hoewel het in het dagelijks leven een deel van mijn werk is. Dit is echter hobby en dan is de ene vinger soms dikker dan de ander en staat er wel eens een lettertje fout. Begint het onduidelijk te worden, dan druk ik op de wijzigknop en pas het aan. Ik heb beslist geen behoefte om mezelf als een soort leraar neer te zetten op dit forum (ik ben dat ook niet en heb ook begrip voor taalfouten), maar laten we wel duidelijk blijven posten en er geen chatbox van maken. Want die kant gaat het nu wel een beetje op.

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Onderwerp starter
michiel1995

Okee onder werpgesloten. (taalfouten dan he :lol: )

Kun je echt niet met frees of boor werk een stoom generator in bouwen. :)

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Michiel,

Met alle respect maar jij krijg toch ook rood onderstreepte woorden in je schrijf venster? Dan is het toch een kleine moeite om dat even na te lopen en te kijken wat het dan wel moet zijn. Je krijgt het aangedragen zoals zoveel antwoorden maar je neemt de moeite niet om het goed te kijken en te lezen. Vind je het gek dat andere mensen daar commentaar op leveren.

Wat betreft je vraag? denk eens na, wat zijn de afmetingen van je loc, waar wil je het inbouwen of waar is er eventueel ruimte en hoe groot is de stoom generator??? Een generator wekt stroom op dus waarvoor wil je dat gebruiken? Om je baan te voeden?

Grtz Rob

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
michiel1995

Nee rob om te roken natuurlijk.

Groet michiel.

Paul

Bericht door Paul »

Michiel,

Ik denk dat je een rookgenerator bedoeld, zoals al eerder aangegeven worden deze niet meer in schaal 1:160 geproduceerd. Je zal dan naar een tweedehands (veelal uit Arnold loc) moeten gaan zoeken.
Maar weet wel wat je jezelf op de hals haalt als beginnend modelbouwer, dit is een ingrijpende verbouwing.
Dit is iets anders als bijv. een decoder inbouwen, hoewel dit ook niet altijd simpel is in N-spoor. Voor een rookgenerator moet je zoveel ballast gewicht uit de loc frezen dat het rijgedrag van de loc verloren gaat. De loc is dan verder onbruikbaar.
Mijn advies is dus NIET DOEN, doe eerst eens wat ervaring op met het bouwen van je baan. Je zal hier al genoeg problemen tegenkomen. Verder is het bevoordelijk zoveel mogelijk informatie via het web te vergaren en leren van mensen die deze hobby al jaren beoefenen. Luister hier dus naar.

Ook ik heb nog een hoop te leren met mijn bijna 50 jaar, zeker op het gebied van digitaal. Maar met geduld en luisteren naar mensen die hier verstand van hebben kom je een heel eind. Je zult zien dat met vriendelijkheid en doordachte vragen je altijd antwoord krijgt.

Dit alles is niet bedoeld als kritiek, maar deze hobby kost een hoop geld en haastige spoed loopt uit op teleurstelling. (en je spullen op marktplaats)

m.vr.gr.
Paul

Onderwerp starter
michiel1995

Hoi

nu voor paul.
Ja ik heb hem gevonden.
Ik was alleen nog niet zo handig bij marktplaats.
En nu heb ik het door hoe die site werkt.
Maar ik denk dat ik heel mischien een keer zo,n lok koop aangezien er eichenlijk meer nadelen dan voordelen zijn.

Paul

Bericht door Paul »

Michiel,

Misschien heb je het verkeerd begrepen, zo'n loc die door de fabrikant is voorzien van een rookgenerator heeft verder geen nadelen maar je moet je er niet teveel van voorstellen.
Het tankje van de rookgenerator is nou eenmaal erg klein, dus langdurig roken is uitgesloten.
Je schaft zoiets aan omdat je het mooi vind, anders niet doen.
Tevens zijn ze vaak behoorlijk in prijs, veelal omdat mensen die zo'n ding nog nooit hebben zien rijden er erg veel geld voor bieden.
Eenmaal in huis is het dan een teleurstelling.

groet Paul

Onderwerp starter
michiel1995

Hoi

Nou om even terug te komen op je voor gaande berichten.

Het kost vooral veel geld :D, maar dat maakt niet uit. Het moet wel een hobby blijven als je alles in 1 keer koopt is et ook niet leuk.

En over die lok zal ik is goed nadenken.

Al vijftig jaar :o phoeh daar ben ik nog niet.
Ik ben pas 13 :geek: .

Plaats reactie