De baan is gesitueerd in Duitsland, tijdperk III met ook materiaal uit I en II. Het is een klein stationnetje aan een Nebenbahn, waar af en toe een regionale passagierstrein stopt, maar voornamelijk lokaal verkeer. Er is in het plaatsje ook een fabriekje, waar grondstoffen (kolen, olie, andere grondstoffen) naar toe komen en eindproducten weer worden afgevoerd. Verder nog een bescheiden lokdepot. Er rijden voornamelijk korte treinen, tenderlocomotieven met korte stammetjes van 3 tot 5 wagons.

De baan wordt gebouwd op een standaard plaat van 120 bij 60 uit de bouwmarkt, waarbij de onderbouw wordt uitgevoerd zoals HIER.
Rails komen uit het Fleischmann Piccolo programma. Bediening van de treinen wordt digitaal (Lenz). Aansturing wissels etc. voorlopig analoog, voornamelijk omdat mijn zoontje van 9 dan ook goed kan "meerijden". Wissels worden bediend met een allegaartje van Fleischmann motoren, Conrad wisselmotoren en een paar servo's via een ESU servo switch pilot. Op die manier kan ik gebruiken wat ik zoal al verzameld heb en ervaring opdoen, met de mogelijkheid om de wissels later alsnog digitaal te bedienen.
Uiteraard wordt ik constructieve kritiek altijd zeer op prijs gesteld.
Groeten,
Rob