XXXXS 2 euro formaat diorama
-
Onderwerp starter - Berichten: 5336
XXXXS 2 euro formaat diorama
Vandaag ben ik begonnen met het bouwen van een heel klein diorama op het formaat van een 2 euro munt. Hiervoor heb ik als basis zo'n Thaise munt gebruikt.
Dit diorama zal het aanslingeren van een spoor N feldbahn locje weer geven. Het locje heb ik nu ruwbouw gereed en is gebouwd van spaghetti, papier, wat plastic stukjes, een stoeltje en 0,3mm messingdraad.
Van 0,5mm koper heb ik een railraam gesoldeerd en deze heb ik op de munt gelijmd.
Van een dop van een limonade siroop blik en van een dop van een foto rol busje heb ik een voet gemaakt en ook deze heb ik aan de munt gelijmd.
Dit alles ga ik straks ff zwart spuiten en het locje en de rails ga ik met de hand verder schilderen.
Hoe ik dit verder op bouw zie ik later dit weekend wel, word dus vervolgd, groetjes Michiel
Dit diorama zal het aanslingeren van een spoor N feldbahn locje weer geven. Het locje heb ik nu ruwbouw gereed en is gebouwd van spaghetti, papier, wat plastic stukjes, een stoeltje en 0,3mm messingdraad.
Van 0,5mm koper heb ik een railraam gesoldeerd en deze heb ik op de munt gelijmd.
Van een dop van een limonade siroop blik en van een dop van een foto rol busje heb ik een voet gemaakt en ook deze heb ik aan de munt gelijmd.
Dit alles ga ik straks ff zwart spuiten en het locje en de rails ga ik met de hand verder schilderen.
Hoe ik dit verder op bouw zie ik later dit weekend wel, word dus vervolgd, groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 21 jan 2019 23:05, 2 keer totaal gewijzigd.
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: XXXXS 2 euro formaat diorama
Michiel,
Das wel een heel erg klein dioramatje ja.
Ben weer heel benieuwd wat je hier van gaat bakken
Begin ziet er al goed uit, man o man, hoe bedenk je het
suc7 en ik ga dit zeker volgen.
Mvg
Freddy
Das wel een heel erg klein dioramatje ja.
Ben weer heel benieuwd wat je hier van gaat bakken
Begin ziet er al goed uit, man o man, hoe bedenk je het
suc7 en ik ga dit zeker volgen.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
daar mag je wel een vergrootglas bij hebben
leuk hoor zo klein
Gr andy
leuk hoor zo klein
Gr andy
Heej Michiel, dat wordt bijna modelbouw
op nano-schaal
Ik ben benieuwd naar het resultaat, succes
met bouwen
*40 jaar op de rails alweer* grtz,
Tis
op nano-schaal
Ik ben benieuwd naar het resultaat, succes
met bouwen
*40 jaar op de rails alweer* grtz,
Tis
-
Hier even een inmiddels alweer verouderde tussen stand:
Het locje( wel bagger foto's maarja dat ding is ook zo klein, 12mm lang ofzo):
En 2 foto's van de rest, toen nog zonder veroudering, poppetjes en struiken:
Het diorama'tje is inmiddels eigenlijk al af maar foto's ervan maak ik morgen pas als alle verf en lijm droog is zodat ik zeker weet of de kleuren goed zijn.
Groetjes Michiel
Het locje( wel bagger foto's maarja dat ding is ook zo klein, 12mm lang ofzo):
En 2 foto's van de rest, toen nog zonder veroudering, poppetjes en struiken:
Het diorama'tje is inmiddels eigenlijk al af maar foto's ervan maak ik morgen pas als alle verf en lijm droog is zodat ik zeker weet of de kleuren goed zijn.
Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 21 jan 2019 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Hier wat foto's van het eind resultaat:
Dit is dus wat je met een avondje hobbyen op een hele kleine oppervlakte kan doen.
Groetjes Michiel
Dit is dus wat je met een avondje hobbyen op een hele kleine oppervlakte kan doen.
Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 21 jan 2019 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
-
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Hallo Michiel.
Dat is wel heel, heeeeeeel klein
Ziet er heel goed uit.
De verdiende 1e prijs.
Martin de Deugd
Dat is wel heel, heeeeeeel klein
Ziet er heel goed uit.
De verdiende 1e prijs.
Martin de Deugd
-
-
Allemaal hartelijk bedankt voor de leuke reacties, ik hoop jullie hiermee ook te inspireren voor wat mini modelbouw avontuurtjes aan de tuintafel in de zon of in de woonkamer
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
Sow, mooi gemaakt hoor! Alleen zie je bijna het spoor niet, het is totaal overwoekerd met onkruid.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Gaaf gedaan Michiel!
Groetjes, Johan
| Baanbouw | Lantaarntjes SMD led | Lantaarntjes 3mm LED | Perronverlichting SMD led | NS 1500 |
| Baanbouw | Lantaarntjes SMD led | Lantaarntjes 3mm LED | Perronverlichting SMD led | NS 1500 |
-
-
Zo zie je maar, zelfs op erg kleine stukjes kan je nog wat leuks maken
erg leuk!, je hebt zelfs nog plaats voor batterijen in de dop, voor een ledje ofzo iets.
Groeten Chris