storing

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
haverkatrans

storing

Bericht door haverkatrans »

Mijn stroomvoorziening op de digitale baan word geleverd door 2 fleischmann digitale kastjes(680801)
Ik heb 2 d.m.v. geisoleerde railassen gescheiden banen.De 2 kastjes zijn aan elkaar verbonden.
Dit rijd goed tot aan de scheiding, dan volgt kortsluiting als hij de scheiding over rijd.Echter niet bij elke loc, velen geven geen storing sommige wel, en dat ook maar 1 rijrichting op.
Wat kan de oorzaak zijn en wat om dit te voorkomen?
Bedankt alvast voor de reactie.

pp4trains

Re: storing

Bericht door pp4trains »

Je info is wat summier, een foto of een tekening hoe het precies is aangesloten maakt het misschien wat duidelijker.

Het zou kunnen dat er op een gegeven moment te veel treinen in een baangedeelte aanwezig zijn en er daarom even te veel verbruikt wordt.

Groeten,
Patrick

Detlev

Bericht door Detlev »

Klinkt mij alsof je de fase omgekeerd hebt. Dus plus en min (signal en ground) van één sectie omdraaien.

shoven

Bericht door shoven »

Zou een spanningsverschil tussen de secties kunnen zijn. Ik heb dat ook gehad. Verschillende fases lijkt me onwaarschijnlijk omdat sommige locs er wel goed overheen gaan.
Bij mij bleek de oorzaak erin te zitten dat mijn 2 Multimaus centrales een verschillende trafo hadden die verschillende voltages afgaven. Dat zag je terug in het digitale signaal. Vervangen van een van de trafo's (de 2 trafo's zijn nu dus identiek) heeft het probleem opgelost.
Je kunt even met een multimeter checken of er verschil is tussen de secties.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Detlev

Bericht door Detlev »

Ik heb geen ervaring dus Shoven heeft waarschijnlijk gelijk, maar dat sommige locs wel goed gaan kan ook gewoon een keerlus-achtig fenomeen zijn. Maar inderdaad, je zou dan waarschijnlijk veel vaker problemen hebben.

Onderwerp starter
haverkatrans

Bedankt voor jullie reactie"s.Ik heb 3 centrales in mijn bezit dus als ik de trafo"s onderling ga uitwisselen dan kan het probleem opgelost zijn?De trafo( dat dikke zwarte blok) is toch dat ding wat in het stopcontact gaat dus hoef dan niet de gehele centrale te verwisselen.

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

Fleischmann 680801 is hetzelfde als de Roco-Multi-Maus alleen heeft hij een andere kleur. ;)
Maar heb je beide als master aangesloten dan? Als dat zo is zal dat niet gaan werken, namelijk.
Iets meer informatie is denk ik niet overbodig, een foto van alle aansluiting of een duidelijk schema zal ook meer duidelijkheid geven.

Mvg
WIm.

Onderwerp starter
haverkatrans

hoi,

bedankt voor jullie reactie's, het probleem is voorbij.Ik heb de trafo's door laten meten en ze waren hetzelfde, echter de uitgang van de versterkers naar de rails gaf 2 verschillende metingen.Omdat ik 3 versterkers in het bezit heb, heb ik de 2 die het meest qua metingen bij elkaar in de buurt kwamen aangesloten.Ook bleek 1 van de draden naar de rails niet 100 procent aangesloten, stroomverlies ten gevolge.De treinen lopen nu zonder kortsluiting over de scheidingen.

Plaats reactie