Beste spoorders
Ik ben pas begonnen met digitaal rijden en zit even met een probleem waar ik niet uit kom, ik zal in kort vertellen wat ik heb.
Ik heb n-spoor (Minitrix) een Roco Multimaus met aansluiting via s88XPressNetLI + s88SD16-n (bezetmelding) naar mijn pc met koploper. Ik heb mijn treinen rijdend via koploper maar nu wil ik mijn wissels ook via koploper aansturen. Nu ben ik ook in het bezit van de viervoudige wissel/sein decoder van traintech (DCC) dit zou moeten werken aangezien de MM ook DCC is. maar krijg geen een wissel gezet wel heb ik spanning op de poort. Als ik op mijn MM naar de wissel mode ga en als ik met op de pijlen druk zie ik op mijn MM en koploper dat de wissel wel verandert. Maar druk ik op de stop knop dan schakelt hij wel. Heb in koploper mijn wissel via de wisseldecoder adres 5 tot 8 opgeven en mijn wissels ook, heb zelf op een forum gelezen dat dit zo moet.
heb ik mischien nog iets nodig of doe ik iets fout, hopelijk kan iemand mij hiermee op weg helpen.
m.v.g.
Richard
Wissel/Sein decoder i.c.m. Roco MM + s88XPressNetLI
-
Onderwerp starter - Berichten: 3
Wissel/Sein decoder i.c.m. Roco MM + s88XPressNetLI
M.v.g. Richard
Digikeijs DR5000 / DR4018 / DR4024 | Rosoft L.Net s88SD16-n / s88SD16-n | N spoor
Nspoorbaan
Digikeijs DR5000 / DR4018 / DR4024 | Rosoft L.Net s88SD16-n / s88SD16-n | N spoor
Nspoorbaan
-
Re: Wissel/Sein decoder i.c.m. Roco MM + s88XPressNetLI
Een mailtje aan Wim ros doet wonderen
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Hi,
In dit geval zal het geen wonderen doen, hier is namelijk een probleem met een product van iemand anders, en daar geef ik geen support bij.
Onze WDD zal zonder probleem werken.
Mvg
Wim.
In dit geval zal het geen wonderen doen, hier is namelijk een probleem met een product van iemand anders, en daar geef ik geen support bij.
Onze WDD zal zonder probleem werken.
Mvg
Wim.
-
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit
Grtzz Rob
-
@Wim
Als ik die WDD (wissel decoder) bij jou zou bestellen is deze dan makelijk in te stellen voor 4 wissels
Want anders bestel ik wel een nieuwe
mvg
Richard
Als ik die WDD (wissel decoder) bij jou zou bestellen is deze dan makelijk in te stellen voor 4 wissels
Want anders bestel ik wel een nieuwe
mvg
Richard
M.v.g. Richard
Nspoorbaan
Nspoorbaan
Richard dat Traintech ding moet toch ook werken, anders is het toch een gevalletje garantie?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Richard,
Yep, zeer eenvoudig zelfs. Je drukt op het knopje op de WDD, je kiest op je Maus voor wissel 5 in dit geval en je drukt op het knopje om het wissel in de afbuigende stand te zetten, en klaar ben je.
Dan kun je de wisseladressen 5,6,7,8 bedienen met de WDD.
Mvg
Wim.
Yep, zeer eenvoudig zelfs. Je drukt op het knopje op de WDD, je kiest op je Maus voor wissel 5 in dit geval en je drukt op het knopje om het wissel in de afbuigende stand te zetten, en klaar ben je.
Dan kun je de wisseladressen 5,6,7,8 bedienen met de WDD.
Mvg
Wim.
-
zal ff een update geven
na lang zoeken en gemailt te hebben met traintech werkt mijn wissels met de decoder van hun nu wel. Het probleem zat in de benummering van de adressen decoder met multimaus.
de decoder is nu ingestelt op adress 1 tot 4 en met de multimaus is het dan 5 tot 8. dan werkt het wel via de multimaus.
Alleen moet ik nog ff uitvogelen hoe ik dit nu ook in koploper kan invoeren zodat het daarin ook werkt
m.v.g
Richard
na lang zoeken en gemailt te hebben met traintech werkt mijn wissels met de decoder van hun nu wel. Het probleem zat in de benummering van de adressen decoder met multimaus.
de decoder is nu ingestelt op adress 1 tot 4 en met de multimaus is het dan 5 tot 8. dan werkt het wel via de multimaus.
Alleen moet ik nog ff uitvogelen hoe ik dit nu ook in koploper kan invoeren zodat het daarin ook werkt
m.v.g
Richard
M.v.g. Richard
Nspoorbaan
Nspoorbaan