vraagje over van analoog naar digitaal

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Paul B

vraagje over van analoog naar digitaal

Bericht door Paul B »

Ik ga een middelgrote baan bouwen met een ouderwetse analoge besturing. Daartoe zal ik enkele stroomcirkels van elkaar gaan scheiden met de bekende isolatiestukjes.
Stel, ik wil over een tijdje naar digitaal overstappen. Moet ik dan die isolatiestukjes verwijderen, of kan ik de stroomcirkels gewoon allemaal tegelijk onder stroom zetten met een aantal trafo's tegelijk?

Michiel

Re: vraagje over van analoog naar digitaal

Bericht door Michiel »

Je kan ze dan zonder probleem allemaal tegelijk voeden, parallel aansluiten zoals dat heet. Wel letten op de polatiteit, dat er geen kortluiting ontstaat als er een trein van cirkel wisselt.

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
Paul B

Bericht door Paul B »

ok, dank je wel

Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Ik ga mijn kleine baantje (240x80cm) verdelen in 9 blokken, ook door isolerende raillasjes. Ik heb een schakeling gemaakt dat alle 9 blokken gewoon aan m'n ene centrale hangen. Dat gaat zonder problemen werken :).

Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Plaats reactie