info over hoe je een baan kunt maken in de tijd van de K.B.S

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
tjoek tjoek

info over hoe je een baan kunt maken in de tijd van de K.B.S

Bericht door tjoek tjoek »

Hoi allemaal.
Kan mij iemand meer informatie geven hoe ik mijn baan in de tijd van de K.B.ST.B kan maken.
Ik heb hier en daar rond gekeken , maar ik kon niks vinden. Ik zat te denken aan een landschaps baan met een kleine station er bij. (want me baan is niet al te groot)

Gr Dennis

Michiel

Re: info over hoe je een baan kunt maken in de tijd van de K

Bericht door Michiel »

Jouw doeljaren situeren zich dan practisch gezien rond de jaren 1900 - 1920. Na WOI werden de meeste zogenaamde Länderbahnen (waaronder ook de Beierse) overgenomen door de Deutsche Reichbahn.

Je zal dus een periode uitbeelden van net voor of net na WOI, met amper autoverkeer, veel paarden en kar, vooral onverharde wegen behalve in stedelijk gebieden of de grote doorgangswegen.

Het materieel beperkt zich natuurlijk tot de olijfgroene Beierse stoomlocs en wagons van v die tijd, maar die zijn er in overvloed en vrij gemakkelijk te vinden. Erg mooi materieel trouwens, maar dat is persoonlijk.

Als je wat googlet, zal je toch een hoop baantjes moeten kunnen vinden met dit thema, want het is een dankbaar thema dat al dikwijls is uitgebeeld. Succes met je zoektocht naar informatie

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Glaskast189

Bericht door Glaskast189 »

Ik ben bang dat er niet zo heel veel te koop is in die periode. (behalve locs, wagon, rijtuigen)
Zelf bouwen is de enige optie.

Je zou onder google nog zo eens kunnen zoeken:
K.Bay.sts.B,
Königlich Bayerische Staats-Eisenbahnen.

Groet, Bruce

Sporend online op mijn site!

WimC

Bericht door WimC »

Nou, veel stations en gebouwen staan er ook al een tijdje. Modellen die op dergelijke oude gebouwen zijn gebasserd en zijn dus ook bruikbaar voor die periode. Je moet dan vooral eens goed rondkijken in Bayern hoe dergelijke oude gebouwen er uitzien qua stijl.

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

FaCo

Bericht door FaCo »

Dennis misschien heb je hier wat aan als voorbeeld?
www.paintiax.erazor-zone.de/modellbahnstudio/index.php

Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Plaats reactie