Duisburg-Beksheim
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Duisburg-Beksheim
Hoi Jeroen, dat klinkt weer errug interessant.
Maar waar ik eigenlijk meer over wil weten is hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de vriendin enthousiast te krijgen.
Ik probeer dat al een tijdje op subtiele wijze, maar het werkt niet...
Maar waar ik eigenlijk meer over wil weten is hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de vriendin enthousiast te krijgen.
Ik probeer dat al een tijdje op subtiele wijze, maar het werkt niet...
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Re: Duisburg-Beksheim
Ik denk zomaar heel veel vlieguren extraevo schreef:Hoi Jeroen, dat klinkt weer errug interessant.
Maar waar ik eigenlijk meer over wil weten is hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de vriendin enthousiast te krijgen.
Ik probeer dat al een tijdje op subtiele wijze, maar het werkt niet...
Re: Duisburg-Beksheim
sommige levens partners vinden het gewoon leuk. zoals ook de mijne. als ik er maar enkele van haar ideeën in het plan verwerkt. gelukkig zijn dat ideeën die ik zelf heb aan gedragen.
mvg vincent
mvg vincent
vincent
www.elfd.nl
www.elfd.nl
Re: Duisburg-Beksheim
Misschien moet je het dan op een wat minder subtiele wijze proberen... (onder lichte cq. zware dwang, dreigen, chanteren, geweld gebruiken....)evo schreef: Ik probeer dat al een tijdje op subtiele wijze, maar het werkt niet...
Gekkigheid natuurlijk. Ik stelde het voor, en ze was van begin af aan al geïnteresseerd. Ik vertelde eigenlijk dat het leuk was om te doen, en dat je het vrij 'echt' kunt maken allemaal. En dat je praktisch kunt maken wat je ook maar wil. Maar natuurlijk ook dat je niet het hele huis claimt enzo. We gaan de taken wel verdelen natuurlijk. Zo ga ik haar niet vragen om 'even de bezetmelders te verbinden' ofzo. Maar denk aan: achtergrond schilderen, verouderen, groenen, boompjes maken/bestrooien. Het klonk haar wel positief in de oren. Of dat echt zo zal zijn, is natuurlijk de vraag, maar ik heb er alle vertrouwen in.
Op dit moment zit ik in Curacao te ontbijten en vliegen we straks weer terug. Morgen plan ik al de eerste soldeerwerken aan de wissels te doen. Martin met z'n immense Schwarzwald-project ga ik ook even bezoeken; hij heeft nog wat van die ondervloer platen waar ik mee wil experimenteren. Of dat gaat werken bij de module-overgangen weet ik nog niet, maar dat gaan we dus juist even proberen. Het gaat me niet om de demping van het geluid, dat interesseert me werkelijk geen reet, maar het is wel een goede manier om de sporen realistisch te verhogen.
Dit weekend ga ik de wisselaandrijvingen van Conrad bestellen, en wil ik aan de grootste kutklus/uitdaging beginnen voor het moment: bovenleiding in de bruggen frommelen.
Het leuke werk is wel, dat we al vrij snel de scenery van de linkerbak kunne beginnen. Eerst de rivier, weg en oevers maken is makkelijk als de brug er nog niet vast op ligt.
Überhaupt het hele stappenplan bedenken, en in welke volgorde wat moet is eigenlijk een van de lastigste dingen! Gelukkig heb ik nog een transatlantische vlucht voor de boeg om daar over na te denken!
Re: Duisburg-Beksheim
Moduleovergangen kun je zo oplossen:
In dit draadje gebruikt diegene schroefjes gesoldeerd onder de rail.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2780
Groeten,
Patrick
In dit draadje gebruikt diegene schroefjes gesoldeerd onder de rail.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2780
Groeten,
Patrick
Re: Duisburg-Beksheim
Kijk! Dat is een nuttige foto! Zelf zat ik ook al met dat idee te spelen. Dus ik moet ergens dun balsahout ofzo gaan zoeken voor de overgangen bij de rails. Marco zijn draadje spreekt me ook aan, die gebruikt gewoon plenty houtlijm voor z'n overgangen, ik denk dat ik dat ook ga doen. Lijkt me stevig genoeg, en kun je gewoon de rails op dat hout lijmen. Verder op de modules zelf wil ik gaan experimenteren met die ondervloer......
Re: Duisburg-Beksheim
Goeden dag, Jeroen
Een nieuw project , uiteraard ga ik deze ook volgen
Sucses en veel plezier.
Martin de Deugd
Een nieuw project , uiteraard ga ik deze ook volgen
Sucses en veel plezier.
Martin de Deugd
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen ik weet niet of je al wisseldecoders hebt maar ik gebruik de LS 150 van lenz in combinatie met de conrad aandrijvingen en dat werkt perfect, deze decoder is geschikt voor motorische wisselaandrijvingen.
Groetjes marco
Groetjes marco
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Re: Duisburg-Beksheim
He Jeroeni,
leuk dat je weer begonnen bent met iets nieuws. Ik gebruik ook onder andere Conrads in combinatie met de LS150. Door een oude regelbare voeding te gebruiken kan je zorgen dat de motoren minder hard om gaan. (Ik gebruikte ongeveer 13Volt). Overigens, als je nog geen aandrijvingen hebt, zou ik toch ook wel servo´s proberen, is toch wel mooier, heb ik ondervonden bij een modelspoormaat. qua kosten niet veel duurder overigens.
Mbt de overgangen, kijk eens in mijn draadje Ik gebruik hardboard van 3 mm en houtlijm. werkt prima. Als je het goed aanpakt heb je een prima overgang zonder ruimte. Dit voorbeeld is wat breder, maar laat wel goed zien hoe ik dat doe. Voor de module overgangen gebruik ik scharnieren.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... d&start=30
Greetz, Jerome
leuk dat je weer begonnen bent met iets nieuws. Ik gebruik ook onder andere Conrads in combinatie met de LS150. Door een oude regelbare voeding te gebruiken kan je zorgen dat de motoren minder hard om gaan. (Ik gebruikte ongeveer 13Volt). Overigens, als je nog geen aandrijvingen hebt, zou ik toch ook wel servo´s proberen, is toch wel mooier, heb ik ondervonden bij een modelspoormaat. qua kosten niet veel duurder overigens.
Mbt de overgangen, kijk eens in mijn draadje Ik gebruik hardboard van 3 mm en houtlijm. werkt prima. Als je het goed aanpakt heb je een prima overgang zonder ruimte. Dit voorbeeld is wat breder, maar laat wel goed zien hoe ik dat doe. Voor de module overgangen gebruik ik scharnieren.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... d&start=30
Greetz, Jerome
-
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen( en de rest), bij de Action hebben ze voor ik dacht 50 cent een pakje met 8 verf roerhoutjes in verschillende maten, dat is juist heel hard hout maar mogelijk ook goed bruikbaar om na voor boren dingen op vast te schroeven.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Duisburg-Beksheim
Inmiddels heb ik al wat bezoekjes hier en daar gebracht om wat spullen te verzamelen.....nee, slapen zit er niet in vandaag!
As we speak is vrouwlief bezig om een achtergrond in elkaar te flansen, bij wijze van proef. Ik hou mij bezig met de 2 brugsporen. Hier komen contrarails in, feitelijk Evergreen styreen profieltjes. Als dat klaar is, dan ga ik die rails ook alvast verven. De bruggen krijgen straks ook een andere kleur, want dat blauw vind ik te 'mooi' en te 'Faller&Vollmer'.
Talking of which, heeft iemand misschien een briljant idee om bovenleiding in zo'n brug te frommelen? Ik neig op dit vlak (totale concessie nummer 1) naar functionaliteit i.p.v. realiteit. Een ontsporing met een panto op die brug wil je dus niet meemaken.....
Shoot!
J.
As we speak is vrouwlief bezig om een achtergrond in elkaar te flansen, bij wijze van proef. Ik hou mij bezig met de 2 brugsporen. Hier komen contrarails in, feitelijk Evergreen styreen profieltjes. Als dat klaar is, dan ga ik die rails ook alvast verven. De bruggen krijgen straks ook een andere kleur, want dat blauw vind ik te 'mooi' en te 'Faller&Vollmer'.
Talking of which, heeft iemand misschien een briljant idee om bovenleiding in zo'n brug te frommelen? Ik neig op dit vlak (totale concessie nummer 1) naar functionaliteit i.p.v. realiteit. Een ontsporing met een panto op die brug wil je dus niet meemaken.....
Shoot!
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Hoe lang zijn die bruggen en hoe lang is de langse rijdraad? Portaal vlak voor de brug en een portaal direct achter de brug ???
Of extra dwarsliggers van styreen oid en daar de rijdraden aanhangen?
Groeten,
Patrick
Of extra dwarsliggers van styreen oid en daar de rijdraden aanhangen?
Groeten,
Patrick
Re: Duisburg-Beksheim
De bruggen zijn 70 cm. lang, en de langste rijdraad 22 cm.....Styreen wordt lastig vrees ik, dat is zo verschrikkelijk slap.
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Duisburg-Beksheim
Kan je die uithouder niet aan de brug constructie monteren zoals in reality
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Duisburg-Beksheim
Dat is een idee, echter zijn de Viessmann uithouders te hoog, en zelfs als je ze in elkaar drukt (zoals in real-life) dan zijn ze nog te hoog. Dan wordt panto praktisch ingeklapt op het moment dat de lok over de brug rijdt.
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Lijkt mij gewoon een lange draad met een gelijke dikte als de draden van Viessmann en gewoon aan een paar draden vastzetten die je aan de brugspanten hebt gelijmd (secondelijm) of gesoldeerd. Ik leg het je wel uit. Aan de uiteindjes zet je overigens dan weer de ausgleich-stukjes van Viessmann, die passen op een gewone masten.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Duisburg-Beksheim
Robert,
ik heb nu 8mm ijzerdraad, wat ik eerst bij wijze van bovenleiding door de brug heen wilde spannen. Dat gaat me echter te ver, want dat is echt een te dikke draad. Nu heb ik stukjes van dat ijzerdraad dwars door brug gemonteerd als proef ,en ik denk dat het me gaat lukken om daar de Viessmann draden aan te monteren (lijmen of solderen). Het is priegelwerk, maar niet onmogelijk.
Straks heb ik nog een paar foto's van deze uiterst nuttige dag!
ik heb nu 8mm ijzerdraad, wat ik eerst bij wijze van bovenleiding door de brug heen wilde spannen. Dat gaat me echter te ver, want dat is echt een te dikke draad. Nu heb ik stukjes van dat ijzerdraad dwars door brug gemonteerd als proef ,en ik denk dat het me gaat lukken om daar de Viessmann draden aan te monteren (lijmen of solderen). Het is priegelwerk, maar niet onmogelijk.
Straks heb ik nog een paar foto's van deze uiterst nuttige dag!
Re: Duisburg-Beksheim
ben benieuwd jeroen! dat priegel werk maakt het ook weer een uitdaging wat het allemaal wel leuk maakt vooral als het dan ook lukt!
gr.
jordy
Kan niet wachten op de scenery
jordy
Kan niet wachten op de scenery
Re: Duisburg-Beksheim
Dat lijkt me inderdaad wat aan de dikke kant.Jeroen schreef: 8mm ijzerdraad
Groeten,
Wim
Re: Duisburg-Beksheim
Je zult wel 0,8 mm bedoelen, anders begeeft de brug het nog.
Wat Robert aangeeft lijkt mij ook de beste oplossing, realistisch is mooi, maar betrouwbaarheid is prio numero 1. Of zelf mini uithoudertjes maken, kan natuurlijk ook.
Wat Robert aangeeft lijkt mij ook de beste oplossing, realistisch is mooi, maar betrouwbaarheid is prio numero 1. Of zelf mini uithoudertjes maken, kan natuurlijk ook.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Duisburg-Beksheim
En Sommerfeldt heeft die geen uithouders voor je?
Overigens is de bovenleiding draad in oudere bruggen niet echt zo hoog, Panto's gaan dan wel degelijk bijna plat
Overigens is de bovenleiding draad in oudere bruggen niet echt zo hoog, Panto's gaan dan wel degelijk bijna plat
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Duisburg-Beksheim
Heilige rook!
ik zie nu pas dit draadje, in een paar dagen gaat het hier als de brandweer
Mooi thema, zo'n stinkend stukkie Pott, ik kom er zelf graag rondneuzen, op zoek
naar spoorse relikten en gewoon vette cargo's spotten....
Wat de brug betreft klopt het wel wat R.Fongers zegt, de draad zit een stukje lager,
en is meestal aan de brugspanten bevestigd, voor de draad zou je Sommerfeldt
kunnen gebruiken, die hebben erg dunne bovenleidingsdraad in het assortiment
Mvg,
Tis
ik zie nu pas dit draadje, in een paar dagen gaat het hier als de brandweer
Mooi thema, zo'n stinkend stukkie Pott, ik kom er zelf graag rondneuzen, op zoek
naar spoorse relikten en gewoon vette cargo's spotten....
Wat de brug betreft klopt het wel wat R.Fongers zegt, de draad zit een stukje lager,
en is meestal aan de brugspanten bevestigd, voor de draad zou je Sommerfeldt
kunnen gebruiken, die hebben erg dunne bovenleidingsdraad in het assortiment
Mvg,
Tis
Re: Duisburg-Beksheim
Hi boys,
bedankt voor het meedenken!
Met het bovenleidingsverhaal voor de brug bedoelde ik dat de afstand tussen de rijdraad- en de hangdraaduithouder dermate groot is dat de panto's totaal worden ingeklapt. Sterker nog, de lok past er dan niet eens meer onderdoor. Dus dat gaat niet werken, zelfs als je de uithouders een beetje 'squeezt'.
Wat we gaan doen is eigenlijk wat Robert ook zegt: van dat 0.8 mm (inderdaad, geen 8! ) maken we dwarsspanningen die ik aan de spanten van de brug ga bevestigen, met soldeer of secondenlijm. Met wat testjes heb ik gezien dat dit draad dermate sterk is dat je het niet kunt kromtrekken, zelfs als je (veel) kracht zet. Daaraan maak ik dan een enkele draad (functionaliteit vs. realiteit... ), en ik denk gewoon afgeknipte Viessmann draden. Misschien maak ik zelfs een mini spandraad, door de grootste vertikale bevestigingen uit een Viessmann draad in te korten. Volgt u mij nog?
Enfin, dat varkentje is dus wasbaar. Meer nieuws daaromtrent volgt morgen. Vandaag wordt het helaas geen bouwdag. Van Robert heb ik zojuist bij wijze van test een Conrad- en Peco wisselaandrijving opgehaald (waarvoor dank! in de vorm van bier!!!) dus daar ga ik hopelijk morgen eens mee stoeien. Ook staat er nog een bezoekje voor een paar Peco-wissels waarmee ik de wisselstraat compleet kan maken. Zondag kan ik dan, als het goed is, van de Schwarzwaldbahnbuilder (hoppa! 3 keer woordwaarde!) wat ondervloer ophalen om daar eens mee te experimenteren. Dus volgende week wordt het rails bouwen met mijn kadaver.
Gisteravond had ik nog beloofd wat foto's te plaatsen. Dat is er dus niet meer van gekomen. Dan doen we dat nu maar, van wat er zoal gedaan is gisteren.
Eerst maar een fotootje van de bouwput 'as is'.
De wissels die ik heb liggen provisorisch eens vast met punaises om een beetje een beeld te scheppen, en om wat lijntjes te tekenen.
Mijn lieve mede-bouwer is gisteren volop bezig geweest met wat oefening om de achtergrond te gaan schilderen. Wordt vervolgd!
Ik heb me in die tijd bezig gehouden met het spuiten van de brug in een ander kleurtje. Dat grijsblauw was wel een beetje te nieuw, en dat moest anders.....zei mijn knappe mede-bouweres! Ze heeft het al helemaal begrepen in de modelspoorwereld, zou ik zeggen! Dus spuiten maar!
Boven nieuw, onder na de spuitbeurt...
Een aardig verschilletje, niet? De brug is nu tenminste Ruhrgebiet-waardig!
Toen ben ik me bezig gaan houden met de contrarails, die tussen de rails moesten voor op de brug.
En natuurlijk een likje verf eroverheen.....let erop, mocht je dit gaan doen, dat je die verdomde flexrails echt zo rechts mogelijk maakt. Je gaat hem als het ware een beetje fixeren met die contrails, waardoor ze niet echt meer lekker flexen. Anders zou je boel weer kapot trekken.
Dan nog even een fotootje van brug met rails, die we provisorisch even op de plaats van bestemming hebben neergelegd.
Ok dan, morgen weer meer nieuws!
Grtz,
J.
bedankt voor het meedenken!
Met het bovenleidingsverhaal voor de brug bedoelde ik dat de afstand tussen de rijdraad- en de hangdraaduithouder dermate groot is dat de panto's totaal worden ingeklapt. Sterker nog, de lok past er dan niet eens meer onderdoor. Dus dat gaat niet werken, zelfs als je de uithouders een beetje 'squeezt'.
Wat we gaan doen is eigenlijk wat Robert ook zegt: van dat 0.8 mm (inderdaad, geen 8! ) maken we dwarsspanningen die ik aan de spanten van de brug ga bevestigen, met soldeer of secondenlijm. Met wat testjes heb ik gezien dat dit draad dermate sterk is dat je het niet kunt kromtrekken, zelfs als je (veel) kracht zet. Daaraan maak ik dan een enkele draad (functionaliteit vs. realiteit... ), en ik denk gewoon afgeknipte Viessmann draden. Misschien maak ik zelfs een mini spandraad, door de grootste vertikale bevestigingen uit een Viessmann draad in te korten. Volgt u mij nog?
Enfin, dat varkentje is dus wasbaar. Meer nieuws daaromtrent volgt morgen. Vandaag wordt het helaas geen bouwdag. Van Robert heb ik zojuist bij wijze van test een Conrad- en Peco wisselaandrijving opgehaald (waarvoor dank! in de vorm van bier!!!) dus daar ga ik hopelijk morgen eens mee stoeien. Ook staat er nog een bezoekje voor een paar Peco-wissels waarmee ik de wisselstraat compleet kan maken. Zondag kan ik dan, als het goed is, van de Schwarzwaldbahnbuilder (hoppa! 3 keer woordwaarde!) wat ondervloer ophalen om daar eens mee te experimenteren. Dus volgende week wordt het rails bouwen met mijn kadaver.
Gisteravond had ik nog beloofd wat foto's te plaatsen. Dat is er dus niet meer van gekomen. Dan doen we dat nu maar, van wat er zoal gedaan is gisteren.
Eerst maar een fotootje van de bouwput 'as is'.
De wissels die ik heb liggen provisorisch eens vast met punaises om een beetje een beeld te scheppen, en om wat lijntjes te tekenen.
Mijn lieve mede-bouwer is gisteren volop bezig geweest met wat oefening om de achtergrond te gaan schilderen. Wordt vervolgd!
Ik heb me in die tijd bezig gehouden met het spuiten van de brug in een ander kleurtje. Dat grijsblauw was wel een beetje te nieuw, en dat moest anders.....zei mijn knappe mede-bouweres! Ze heeft het al helemaal begrepen in de modelspoorwereld, zou ik zeggen! Dus spuiten maar!
Boven nieuw, onder na de spuitbeurt...
Een aardig verschilletje, niet? De brug is nu tenminste Ruhrgebiet-waardig!
Toen ben ik me bezig gaan houden met de contrarails, die tussen de rails moesten voor op de brug.
En natuurlijk een likje verf eroverheen.....let erop, mocht je dit gaan doen, dat je die verdomde flexrails echt zo rechts mogelijk maakt. Je gaat hem als het ware een beetje fixeren met die contrails, waardoor ze niet echt meer lekker flexen. Anders zou je boel weer kapot trekken.
Dan nog even een fotootje van brug met rails, die we provisorisch even op de plaats van bestemming hebben neergelegd.
Ok dan, morgen weer meer nieuws!
Grtz,
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Ziet er heel goed uit,
De plannen voor de bovenleiding hebben hetzelfde idee dat ik opperde maar met ander materiaal.
Wat voor materiaal / merk zijn die bruggen eigenlijk? Ze zien er erg goed uit.
Groeten,
Patrick
De plannen voor de bovenleiding hebben hetzelfde idee dat ik opperde maar met ander materiaal.
Wat voor materiaal / merk zijn die bruggen eigenlijk? Ze zien er erg goed uit.
Groeten,
Patrick