Baanplan René
Re: Baanplan René
@ Walter: Ja 2 van de 4 wissels zitten er nog. Ik laat die voorlopig even in het plan zitten.
Een kleine rangeerloc ben ik van plan te kopen. Inderdaad hoef je dan niet de loc op te sluiten en kun je ook natuurgetrouw treinen samenstellen. Het rangeerterrein laat ik ook een beetje open qua inrichting. Bij het bouwen kan ik altijd kijken wat het beste is om te zien en om te rangeren.
@ Joost: PC besturing wil ik inderdaad. In dit meerjarenplan heb ik genoeg tijd inderdaad om stap voor stap de nodige onderdelen in te bouwen.
Bedankt voor je suggesties in het baanplan. Altijd leuk als anderen meedenken . De extra wissels in de hoofdbaan neem ik in overweging en mocht ik de keerlusprints opnemen dan komen ze er zeker tussen. De extra zijspoortjes maken het wat mij betreft te druk en kom ik in de knoei met de hoogteverschillen van het landschap. De linkertak zie ik nu al onder de berg verdwijnen . Dus die neem ik niet mee in mijn plan.
Nou, ik denk dat ik voorlopig dit laatste plan als definitief plan ga wegleggen en hiermee een onderbouw ga ontwerpen. Ik ga verder met het bestuderen van het digitale systeem.
Nog een belangrijke vraag. Is het noodzaak de baan direct bij het bouwen al te verdelen in blokken en deze te isoleren van elkaar of kan dat altijd nog makkelijk, zelfs als de scenery al klaar is???
Groeten,
René.
Een kleine rangeerloc ben ik van plan te kopen. Inderdaad hoef je dan niet de loc op te sluiten en kun je ook natuurgetrouw treinen samenstellen. Het rangeerterrein laat ik ook een beetje open qua inrichting. Bij het bouwen kan ik altijd kijken wat het beste is om te zien en om te rangeren.
@ Joost: PC besturing wil ik inderdaad. In dit meerjarenplan heb ik genoeg tijd inderdaad om stap voor stap de nodige onderdelen in te bouwen.
Bedankt voor je suggesties in het baanplan. Altijd leuk als anderen meedenken . De extra wissels in de hoofdbaan neem ik in overweging en mocht ik de keerlusprints opnemen dan komen ze er zeker tussen. De extra zijspoortjes maken het wat mij betreft te druk en kom ik in de knoei met de hoogteverschillen van het landschap. De linkertak zie ik nu al onder de berg verdwijnen . Dus die neem ik niet mee in mijn plan.
Nou, ik denk dat ik voorlopig dit laatste plan als definitief plan ga wegleggen en hiermee een onderbouw ga ontwerpen. Ik ga verder met het bestuderen van het digitale systeem.
Nog een belangrijke vraag. Is het noodzaak de baan direct bij het bouwen al te verdelen in blokken en deze te isoleren van elkaar of kan dat altijd nog makkelijk, zelfs als de scenery al klaar is???
Groeten,
René.
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: Baanplan René
Als je stroomdetectie voor de blokken gebruikt is het het makkelijkste om bij de aanleg van de sporen gelijk de rails te isoleren met plastic railschoentjes. Maar je kan ook later met een dremeltje de spoorstaven doorsnijden.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Baanplan René
Ik ga eerst de baan leggen zoals ik 'm nu wil, nog even zonder kortsluitingen, maar rekening houdende met de ruimte voor electrische wissels etcetera. Daarna ga ik testrijden en als alles lekker rijdt ga ik de baan aanpassen voor digitale besturing met bezetdetectie, isoleren van blokken, aansluiten PC, etc.
Dat lijkt me een goeie volgorde.
René
Dat lijkt me een goeie volgorde.
René
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: Baanplan René
Beste René,
Waarom niet meteen je baan indelen voor digitaal? Je bent dan meteen klaar. Mocht je eerst analoog willen proefrijden, dan kan je gewoon de draden met elkaar doorverbinden. Het soldeert makkelijker als je overal ongehinderd door scenery bij kan. Je kan dan meteen in Koploper je gemaakte baan beschrijven, zodat je ook Koploper leert.
Groeten,
Walter
Waarom niet meteen je baan indelen voor digitaal? Je bent dan meteen klaar. Mocht je eerst analoog willen proefrijden, dan kan je gewoon de draden met elkaar doorverbinden. Het soldeert makkelijker als je overal ongehinderd door scenery bij kan. Je kan dan meteen in Koploper je gemaakte baan beschrijven, zodat je ook Koploper leert.
Groeten,
Walter
Re: Baanplan René
Das ook hoe ik het gaat aanpakken, ondanks dat er echt nog niet in het begin vollop met digitaal gereden gaat worden.walter schreef:Beste René,
Waarom niet meteen je baan indelen voor digitaal? Je bent dan meteen klaar. Mocht je eerst analoog willen proefrijden, dan kan je gewoon de draden met elkaar doorverbinden. Het soldeert makkelijker als je overal ongehinderd door scenery bij kan. Je kan dan meteen in Koploper je gemaakte baan beschrijven, zodat je ook Koploper leert.
Groeten,
Walter
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Baanplan René
Tja Mannuh,
Ik heb zo mijn bedenkingen.....
Een baan ontwerp je niet zomaar even. Zelfs de doorgewinterde onder ons komen ieder keer weer dingen tegen die aangepast of verandert moeten worden omdat e.e.a. niet aansluit bij de verwachtingen
Ik weet je wilt snel iets moois hebben en daarmee aan de gang gaan. Enkele daarvan haken in het eerste jaar af vanwege de complexheid, tijd en geld wat hierin gaat zitten.
Ik zeg ga eerst eens met iets compacts aan de gang en leef je in en uit op die baan. daardoor krijg je meer inzicht in het geheel. Je zal dan ook zien dat het rondje rijden voor velen gauw gaat vervelen en je dus iets moet verzinnen om die afwisseling te krijgen. En dan komt dus een schaduwstation om de hoek kijken.
Een schaduwstation is eigenlijk de basis van een baan en die zal je er niet ff bij moeten plannen maar veel meer je baan om het schaduwstation plannen.
Kijk en dan komen we op het punt waar je keuzes en investeringen moet maken en dat breekt dus, bij een aantal,de zaak op. Dus bezint eer ge begint aan een sophisticated iets.
Dit is een algemene opmerking voor de aanvang van planning en bouw. Het is ook verdomde moeilijk om een idee naar iemand uit te dragen en dat dus ook te analyseren omdat we allemaal onze eigen gedachtes daarover hebben.
Maar niettegenstaande dat voor een ieder HEEL VEEL SUCCES
Ik heb zo mijn bedenkingen.....
Een baan ontwerp je niet zomaar even. Zelfs de doorgewinterde onder ons komen ieder keer weer dingen tegen die aangepast of verandert moeten worden omdat e.e.a. niet aansluit bij de verwachtingen
Ik weet je wilt snel iets moois hebben en daarmee aan de gang gaan. Enkele daarvan haken in het eerste jaar af vanwege de complexheid, tijd en geld wat hierin gaat zitten.
Ik zeg ga eerst eens met iets compacts aan de gang en leef je in en uit op die baan. daardoor krijg je meer inzicht in het geheel. Je zal dan ook zien dat het rondje rijden voor velen gauw gaat vervelen en je dus iets moet verzinnen om die afwisseling te krijgen. En dan komt dus een schaduwstation om de hoek kijken.
Een schaduwstation is eigenlijk de basis van een baan en die zal je er niet ff bij moeten plannen maar veel meer je baan om het schaduwstation plannen.
Kijk en dan komen we op het punt waar je keuzes en investeringen moet maken en dat breekt dus, bij een aantal,de zaak op. Dus bezint eer ge begint aan een sophisticated iets.
Dit is een algemene opmerking voor de aanvang van planning en bouw. Het is ook verdomde moeilijk om een idee naar iemand uit te dragen en dat dus ook te analyseren omdat we allemaal onze eigen gedachtes daarover hebben.
Maar niettegenstaande dat voor een ieder HEEL VEEL SUCCES
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Baanplan René
@ Walter:
Nee, de scenery ga ik nog niet maken, alleen de baan en die is al digitaal met de multimaus, alleen dan even nog geen Koploper. Voordat ik ga isoleren en solderen wil ik eerst even rijden en testen, kijken hoe het me bevalt zo als ik gepland had.
@ Overdijk:
Wij liggen op 1 lijn
@ Rob:
Bedankt voor je succeswens. Het schaduwstation is al meegepland en bouw ik ook direct al eronder. Zie enkele posts terug voor de link naar het schaduwstationsplan op tekening. Ik snap je boodschap. Daarom wil ik ook eerst zonder Koploper de baan draaiende hebben en zelf ervaren waar mogelijke knelpunten zitten of komen, voordat ik ga isoleren en solderen. Misschien is het wel een drama die baan en ga ik overnieuw beginnen met een nieuw railplan, ik hou alles open. Ondertussen veel lezen over ervaringen van anderen en dat heb ik de afgelopen tijd ook al gedaan voordat ik met dit baanplan ben gekomen. Ik beoog een bouwtijd van meerdere jaren. Lijkt me ook niks om in no tempo een hele baan te hebben gebouwd met scenery en dan kun je alleen nog maar rijden en kijken . De charme zit 'm wat mij betreft ook in het bouwen zelf en daarbij de problemen overwinnen.
Groeten,
René.
Nee, de scenery ga ik nog niet maken, alleen de baan en die is al digitaal met de multimaus, alleen dan even nog geen Koploper. Voordat ik ga isoleren en solderen wil ik eerst even rijden en testen, kijken hoe het me bevalt zo als ik gepland had.
@ Overdijk:
Wij liggen op 1 lijn
@ Rob:
Bedankt voor je succeswens. Het schaduwstation is al meegepland en bouw ik ook direct al eronder. Zie enkele posts terug voor de link naar het schaduwstationsplan op tekening. Ik snap je boodschap. Daarom wil ik ook eerst zonder Koploper de baan draaiende hebben en zelf ervaren waar mogelijke knelpunten zitten of komen, voordat ik ga isoleren en solderen. Misschien is het wel een drama die baan en ga ik overnieuw beginnen met een nieuw railplan, ik hou alles open. Ondertussen veel lezen over ervaringen van anderen en dat heb ik de afgelopen tijd ook al gedaan voordat ik met dit baanplan ben gekomen. Ik beoog een bouwtijd van meerdere jaren. Lijkt me ook niks om in no tempo een hele baan te hebben gebouwd met scenery en dan kun je alleen nog maar rijden en kijken . De charme zit 'm wat mij betreft ook in het bouwen zelf en daarbij de problemen overwinnen.
Groeten,
René.
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: Baanplan René
Even "doordenken" René, uit het plan van je baan "straalt" dat je analoog rijdt en denkt.Overdijk schreef:Das ook hoe ik het gaat aanpakken, ondanks dat er echt nog niet in het begin vollop met digitaal gereden gaat worden.walter schreef:Beste René,
Waarom niet meteen je baan indelen voor digitaal? Je bent dan meteen klaar. Mocht je eerst analoog willen proefrijden, dan kan je gewoon de draden met elkaar doorverbinden.
Je houdt beide rijrichtingen overal gescheiden, bv. geen enkele overloopwissel tussen het dubbelspoor, geen enkele trein kan kopmaken
Bij digitaal rijden heb je enorm voordeel aan keerlussen op het eind van van je "hondebeen", dan kun je beide sporen van je baan hetzelfde "polariseren" en ook vlot wisselen tussen de sporen bv. bij binnen of buitenrijden van een station.
Mijn vorige baan was ook ongeveer zoals jou ontwerp , maar toen ik overschakelde op digitaal rijden heb ik één van de sporen volledig "herbedraad". Daarna kon ik alle stationsporen uit alle richtingen bereiken zonder kortsluitingen.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Baanplan René
En aanvullend op Theo's geschrevene....
Een Analoge baan digitaliseren is niet eenvoudig. Buiten dat is mijn mening dat je vanaf de eerste koppeling met je software of dat nu Koploper of iets anders is, het beter is dit stap voor stap in te voeren. Daardoor hou je overzicht en kan je de fouten simpeler opsporen en elimineren.
Een Analoge baan digitaliseren is niet eenvoudig. Buiten dat is mijn mening dat je vanaf de eerste koppeling met je software of dat nu Koploper of iets anders is, het beter is dit stap voor stap in te voeren. Daardoor hou je overzicht en kan je de fouten simpeler opsporen en elimineren.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Baanplan René
Theo, Rob en Walter, de overloopwissels komen er wel. Alleen nog niet in de eerste fase. In de eerste fase zorg ik er voor dat de overloopwissels later ingebouwd kunnen worden. Het baanplan zo als die er nu ligt vind ik perfect voor mij. Ik ben geen rangeertype die vooral dat de uitdaging vindt. Ik ben een type die lange lijnen door een landschap wil zien, met afwisseling van meerdere treinen. Maar omdat een beetje rangeren wel moet kunnen heb ik rechtsonder een rangeer/industrieterreintje gepland.
Koploper, keerlusschakelingen en bezetdetectie kan ik altijd eerst leren kennen en proefbouwen op het ovaaltje met 2 wissels uit de startset, daar de echte baan met Peco 55 gelegd gaat worden.
Bedankt voor het meedenken!
René
Koploper, keerlusschakelingen en bezetdetectie kan ik altijd eerst leren kennen en proefbouwen op het ovaaltje met 2 wissels uit de startset, daar de echte baan met Peco 55 gelegd gaat worden.
Bedankt voor het meedenken!
René
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: Baanplan René
Ik heb inmiddels het baanplan definitief en de rails ligt er ook al
Zie de plaatjes voor het schaduwstation, het bovenbaanplan en de baan die uiteindelijk zichtbaar wordt.
Ik ga een nieuw draadje aanmaken met daarin de bouw van mijn baan.
Groeten,
René
Zie de plaatjes voor het schaduwstation, het bovenbaanplan en de baan die uiteindelijk zichtbaar wordt.
Ik ga een nieuw draadje aanmaken met daarin de bouw van mijn baan.
Groeten,
René
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Baanplan René
Waarom maak je op je schaduwstation op je linkerspoor nog een uittak, als je aan de rechterkant nog de ruimte hebt om 2x zoveel sporen te leggen?
Ik lees hier altijd dat je schaduwstation zo groot mogelijk moet zijn, omdat je die toch wel vol krijgt .
Ik lees hier altijd dat je schaduwstation zo groot mogelijk moet zijn, omdat je die toch wel vol krijgt .
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Re: Baanplan René
Hoi Tinus,
Goeie opmerking.
Helaas moet er tussen het linkergedeelte en de spiraal rechts een dressoir staan.
Die past er zo nog precies tussen. Die bergruimte kan ik echt niet missen. heb al heel veel moeten ruimen in deze kamer voor ik kon beginnen.
Zie ook het zojuist gestarte verhaal van mij: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3290
Groet,
René
Goeie opmerking.
Helaas moet er tussen het linkergedeelte en de spiraal rechts een dressoir staan.
Die past er zo nog precies tussen. Die bergruimte kan ik echt niet missen. heb al heel veel moeten ruimen in deze kamer voor ik kon beginnen.
Zie ook het zojuist gestarte verhaal van mij: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3290
Groet,
René
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Baanplan René
ja, ik zag het net in dat andere topic . Goede reden is het . Ik zag in dat andere topic al wel dat je schaduwsstation al vol staat, dus je snapt al wel waarom ik m'n opmerking maakte .
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Re: Baanplan René
Het aankopen van nieuw materieel ging inderdaad harder dan ik had gedacht. Erg vervelend. Ik heb nu 4 locs binnen een jaar en in oktober wil ik er nog 1 bij kopen. Dan heb ik 5 treinen en 7 opstelsporen. Uiteindelijk komen er nog 5 opstelsporen bij. zal niet lang meer duren .
René
René
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: Baanplan René
Hoi Rene,
Als je meer opstelruimte wilt in je schaduwstation, dan kun je de spoorafstand verkleinen. Ik zag in je andere draadje dat de sporen wel erg ver uit elkaar lagen. 30-35mm is meer dan genoeg.
Als je meer opstelruimte wilt in je schaduwstation, dan kun je de spoorafstand verkleinen. Ik zag in je andere draadje dat de sporen wel erg ver uit elkaar lagen. 30-35mm is meer dan genoeg.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Baanplan René
haha. Erg bekend probleem. Ik zit hier nu op 5 locs en 36 wagonnen binnen 8 maanden. Ik heb alleen geen (permanente) baan, dus dan wordt het opstellen nog wat lastiger .René schreef:Het aankopen van nieuw materieel ging inderdaad harder dan ik had gedacht. Erg vervelend. Ik heb nu 4 locs binnen een jaar en in oktober wil ik er nog 1 bij kopen. Dan heb ik 5 treinen en 7 opstelsporen. Uiteindelijk komen er nog 5 opstelsporen bij. zal niet lang meer duren .
René
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Re: Baanplan René
Hoi René,
Ja, daar heb ik ook last van, daarom heb ik bij mijn baan in aanbouw een paar weken besloten om wat om te gooien, zodat ik nog 6 extra kopsporen in mijn schaduwstation kwijt kan.
Groeten,
Wim
Ja, daar heb ik ook last van, daarom heb ik bij mijn baan in aanbouw een paar weken besloten om wat om te gooien, zodat ik nog 6 extra kopsporen in mijn schaduwstation kwijt kan.
Groeten,
Wim
Re: Baanplan René
Hoi Edwin, Tinus en Wim,
Edwin, de spoorafstand in het schaduwstation kan natuurlijk veel kleiner, er kan nog wel een spoor tussen zelfs, maar dan kom ik toch echt wel in de knoei met de wissels in deze opstelling. Verder vind ik het wel fijn dat het zo ruim is. Makkelijk om treinen te verplaatsen met de hand. Voorlopig laat ik het zo. Omdat het niet afgewerkt wordt met scenery kan ik altijd nog gaan verbouwen.
Tinus, dat gaat lekker bij jou. Waarom (nog) geen baan?
Wim, inderdaad omgooien als het nodig is. Bij mij kan dat ook altijd nog. Kopsporen hou ik in gedachten, ook een optie.
Ik nodig jullie uit om verder te kletsen hierover op het draadje van mijn baan in aanbouw. Het baanplan is nu toch definitief en het leggen van de rails is inmiddels al een heel eind opgeschoten.
Groeten,
René
Edwin, de spoorafstand in het schaduwstation kan natuurlijk veel kleiner, er kan nog wel een spoor tussen zelfs, maar dan kom ik toch echt wel in de knoei met de wissels in deze opstelling. Verder vind ik het wel fijn dat het zo ruim is. Makkelijk om treinen te verplaatsen met de hand. Voorlopig laat ik het zo. Omdat het niet afgewerkt wordt met scenery kan ik altijd nog gaan verbouwen.
Tinus, dat gaat lekker bij jou. Waarom (nog) geen baan?
Wim, inderdaad omgooien als het nodig is. Bij mij kan dat ook altijd nog. Kopsporen hou ik in gedachten, ook een optie.
Ik nodig jullie uit om verder te kletsen hierover op het draadje van mijn baan in aanbouw. Het baanplan is nu toch definitief en het leggen van de rails is inmiddels al een heel eind opgeschoten.
Groeten,
René
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Baanplan René
Ik heb nog geen permantente baan omdat ik nog bij m'n ouders woon. Daar heb ik er gewoon geen ruimte voor. Ik heb wel een Kato Unitrack baantje (sets M2, V5, V1, V7 en V3 heb ik, met nog wat extra rails om het baantje in 9 geïsoleerde delen te kunnen splitsen en toch overal stroom te hebben), maar die moet ik steeds opbouwen en afbreken. Schiet ook niet echt op dus . Ik heb sinds deze maand een fatsoenlijke baan met fatsoenlijk salaris, dus ik kan nu rond gaan kijken voor een plekje voor mijzelf. En een van de eisen van een eigen plek is dat er plek is voor een permanente baan .
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Re: Baanplan René
misschien een idee voor in een tuinhuis jeCybertinus schreef:Ik heb nog geen permantente baan omdat ik nog bij m'n ouders woon. Daar heb ik er gewoon geen ruimte voor. Ik heb wel een Kato Unitrack baantje (sets M2, V5, V1, V7 en V3 heb ik, met nog wat extra rails om het baantje in 9 geïsoleerde delen te kunnen splitsen en toch overal stroom te hebben), maar die moet ik steeds opbouwen en afbreken. Schiet ook niet echt op dus . Ik heb sinds deze maand een fatsoenlijke baan met fatsoenlijk salaris, dus ik kan nu rond gaan kijken voor een plekje voor mijzelf. En een van de eisen van een eigen plek is dat er plek is voor een permanente baan .