Fantasia
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Heee Michiel,
Je kan geschiedenis schrijven De eerste bovenleiding in Tijdperk 1.
Maar we gaan experimenteren met de kleur. Eigenlijk maakt het eigenlijk helemaal niet zo veel uit want bij verschillende lichtval zoals je al zei toont het iedere keer weer anders. Die glans moet eraf dat is m.i. de basis
Zit ff mn rug te ontzien daar gebogen staan (Nee ik pak de zeep NIET!!) niet echt prettig voelt..
Als je begint is er eigenlijk geen weg terug whhahahaahhaah dus heb de baan maar rigoureus aangepakt. Behoudens de rechte zijde, deel 1 en SS4 met Helixen was alle rails gedemonteerd.
Ja gelukkig lag mn rail met houtlijn en schroeven vast en met de ronpet was het zo los. Ging veel makkelijker als gedacht.
Later volgen foto's
Je kan geschiedenis schrijven De eerste bovenleiding in Tijdperk 1.
Maar we gaan experimenteren met de kleur. Eigenlijk maakt het eigenlijk helemaal niet zo veel uit want bij verschillende lichtval zoals je al zei toont het iedere keer weer anders. Die glans moet eraf dat is m.i. de basis
Zit ff mn rug te ontzien daar gebogen staan (Nee ik pak de zeep NIET!!) niet echt prettig voelt..
Als je begint is er eigenlijk geen weg terug whhahahaahhaah dus heb de baan maar rigoureus aangepakt. Behoudens de rechte zijde, deel 1 en SS4 met Helixen was alle rails gedemonteerd.
Ja gelukkig lag mn rail met houtlijn en schroeven vast en met de ronpet was het zo los. Ging veel makkelijker als gedacht.
Later volgen foto's
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Tja de foto's...
Zoals al eerder gezegd als je bezig bent dan maar gelijk goed. Moeilijkere plekken worden ineens makkelijk bereikbaar Maar goed een ding wat altijd al hopeloos was de linkse wisselstraat in SS4. Niet zozeer de straat zelf alswel de bereikbaarheid ervan. Daar mijn goddelijke lijf wat meer ruimte inneemt als de standaard Nederlander kon ik niet met goed fatsoen helemaal links in de hoek komen om daar kleine ongewenste situaties op te lossen. Heb dus het omloopspoor uit SS1 voorzien van een boog zodat ik er nu zonder een enkel probleem bij kan. Tevens is dat zelfde spoor bij de aansluiting op deel 1 gelijk ca 10 cm naar voren gehaald wat op langere termijn de mogelijkheid geeft deze te laten verdwijnen in een tunnel. Hoofdreden is om meer ruimte te maken voor de bereikbaarheid van de Helix aldaar. Onderlangs is niet echt een goeie oplossing.
De desolate aanblik van het gedemonteerde.....
En de Z bocht welke erbij is gekomen. Nu nog de sporen goed leggen en de draadjes weer aansluiten zal nog wel een klein drama worden daar alles afgeknipt is.
More to come..
Zoals al eerder gezegd als je bezig bent dan maar gelijk goed. Moeilijkere plekken worden ineens makkelijk bereikbaar Maar goed een ding wat altijd al hopeloos was de linkse wisselstraat in SS4. Niet zozeer de straat zelf alswel de bereikbaarheid ervan. Daar mijn goddelijke lijf wat meer ruimte inneemt als de standaard Nederlander kon ik niet met goed fatsoen helemaal links in de hoek komen om daar kleine ongewenste situaties op te lossen. Heb dus het omloopspoor uit SS1 voorzien van een boog zodat ik er nu zonder een enkel probleem bij kan. Tevens is dat zelfde spoor bij de aansluiting op deel 1 gelijk ca 10 cm naar voren gehaald wat op langere termijn de mogelijkheid geeft deze te laten verdwijnen in een tunnel. Hoofdreden is om meer ruimte te maken voor de bereikbaarheid van de Helix aldaar. Onderlangs is niet echt een goeie oplossing.
De desolate aanblik van het gedemonteerde.....
En de Z bocht welke erbij is gekomen. Nu nog de sporen goed leggen en de draadjes weer aansluiten zal nog wel een klein drama worden daar alles afgeknipt is.
More to come..
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Wow... over rigoreus gesproken!!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Fantasia
Ach, je bent van de straat.
Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt.
Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Goed!!
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Fantasia
Rob,
beter nu dan te laat en altijd maar denken had ik maar ..................
Bob
beter nu dan te laat en altijd maar denken had ik maar ..................
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Precies Bob
Wat ik voor ogen had staat in geen verhouding met wat ik inmiddels aan het doen ben. De ervaring welke ik reeds had met de huidige (verleden dus) configuratie en het langdurig rijden ermee hebben dus tot deze aanpak geleid. Ja en dan doe je bijkomende zaken erbij. Die S bocht wilde ik onderlangs doen maar dit werkt dus veel sneller en makkelijker
Wat ik voor ogen had staat in geen verhouding met wat ik inmiddels aan het doen ben. De ervaring welke ik reeds had met de huidige (verleden dus) configuratie en het langdurig rijden ermee hebben dus tot deze aanpak geleid. Ja en dan doe je bijkomende zaken erbij. Die S bocht wilde ik onderlangs doen maar dit werkt dus veel sneller en makkelijker
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
En als ik vragen mag, wat waren die ervaringen dan, dat ze hebben geleid tot deze drastische ingreep?R Fongers schreef:...De ervaring welke ik reeds had met de huidige (verleden dus) configuratie en het langdurig rijden ermee hebben dus tot deze aanpak geleid...
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Fantasia
Zo rob flink bezig zie ik
Ik ben ook wel benieuwd naar het waarom van de verbouwing.
Groetjes marco
Ik ben ook wel benieuwd naar het waarom van de verbouwing.
Groetjes marco
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Re: Fantasia
flink bezig rob, heb je weer iets te doen de komende tijd.
mvg vincent
mvg vincent
vincent
www.elfd.nl
www.elfd.nl
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Whahahahahahahaha
All the time busy Vincent
Ja Michiel en Marco.
zoals al eerder geschreven was dat stuk gelegd met in het achterhoofd om er een kopstation aan te koppelen. Wegens ruimt gebrek in die opzet heb ik dat maar laten varen. Tevens lag het er om te kunnen rijden. Probleemloos zal iets nooit worden en juist in de meest verre hoek gebeurde teveel naar mn zin wat ik niet goed kon observeren en daarom ook niet kon tackelen.
Dus nu het zover los lag was het geen probleem om dat ook gelijk mee te nemen. Bereikbaarheid van een van de Helixen was een ander probleem wat nu ook verbeterd is. En is was nogal voortvarend te werk gegaan om mn rails te solderen wat niet echt verstand is op rechte stukken.
Maar goed eerste stuk S bocht is weer operationeel en we kunnen nu dus verder om de wisselstraat met aanliggende Flyover opnieuw te construeren. Kan nog niet echt tevreden zijn dus ben nog druk aan het schuiven. Ik had eigenlijk bochtwissels moeten hebben, dat had het aanzicht aanzienlijk ten goede gekomen.
All the time busy Vincent
Ja Michiel en Marco.
zoals al eerder geschreven was dat stuk gelegd met in het achterhoofd om er een kopstation aan te koppelen. Wegens ruimt gebrek in die opzet heb ik dat maar laten varen. Tevens lag het er om te kunnen rijden. Probleemloos zal iets nooit worden en juist in de meest verre hoek gebeurde teveel naar mn zin wat ik niet goed kon observeren en daarom ook niet kon tackelen.
Dus nu het zover los lag was het geen probleem om dat ook gelijk mee te nemen. Bereikbaarheid van een van de Helixen was een ander probleem wat nu ook verbeterd is. En is was nogal voortvarend te werk gegaan om mn rails te solderen wat niet echt verstand is op rechte stukken.
Maar goed eerste stuk S bocht is weer operationeel en we kunnen nu dus verder om de wisselstraat met aanliggende Flyover opnieuw te construeren. Kan nog niet echt tevreden zijn dus ben nog druk aan het schuiven. Ik had eigenlijk bochtwissels moeten hebben, dat had het aanzicht aanzienlijk ten goede gekomen.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
O en dat let aan mijn brainstorm met jou ???
mvg Sjaak
Ps dan gaat er nog meer veranderen in fantasialand ?????
mvg Sjaak
Ps dan gaat er nog meer veranderen in fantasialand ?????
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Fantasia
Goed bezig zo Rob, rigoureus maar als je je wensen vervult is het zeker de moeite waard.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Bezint eer ge begint
De MDF was inmiddels gatenkaas van alle schroefjes op zich geen probleem maar veel meer zou het een flinke lappendeken worden. Dus maar naar de DHZ getogen en daar 2 nw plaatjes MDF gehaald. Scheelt ook weer schoonmaken..
Ja daar liggen ze dan klaar om bewerkt te worden.
En de eerste rail met een aangepaste wisselstraat..
En een beetje verder view..
En zoals het was in een vergelijkbaar stadium.
De MDF was inmiddels gatenkaas van alle schroefjes op zich geen probleem maar veel meer zou het een flinke lappendeken worden. Dus maar naar de DHZ getogen en daar 2 nw plaatjes MDF gehaald. Scheelt ook weer schoonmaken..
Ja daar liggen ze dan klaar om bewerkt te worden.
En de eerste rail met een aangepaste wisselstraat..
En een beetje verder view..
En zoals het was in een vergelijkbaar stadium.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Hoi Rob ,
die open hap bij de helix is toch makkelijkker om er bij te komen
Niet meer langs ondere gaan ,ja je moet wat als je ouder word hee .
mvg Sjaak
die open hap bij de helix is toch makkelijkker om er bij te komen
Niet meer langs ondere gaan ,ja je moet wat als je ouder word hee .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Tx Jordi,
Ja Sjaak tkomt vanzelf
Ja Sjaak tkomt vanzelf
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Fantasia
Rob
Werk genoeg je hoefd je niet te vervelen
De ban heeft een mooie rij engte denk ik
Bob
Werk genoeg je hoefd je niet te vervelen
De ban heeft een mooie rij engte denk ik
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Fantasia
Hallo Rob,
Dat zijn mooie plannen voor je baan!
Ziet er goed man!!
Gr Chris
Dat zijn mooie plannen voor je baan!
Ziet er goed man!!
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Tx mannen,
Even voorop gesteld het is geen uitbreiding maar veel meer een aanpassing van het spoor zoals het er lag vanaf ca sept 2009. O.a de knelpunten hebben hier dus toe geleid.
daar Polonia Town verreweg klaar is moest ik naar de volgende stap. Daarbij gelijk nog een aantal veranderingen in het sporen verloop gedaan voor een betere view van het geheel.
Even voorop gesteld het is geen uitbreiding maar veel meer een aanpassing van het spoor zoals het er lag vanaf ca sept 2009. O.a de knelpunten hebben hier dus toe geleid.
daar Polonia Town verreweg klaar is moest ik naar de volgende stap. Daarbij gelijk nog een aantal veranderingen in het sporen verloop gedaan voor een betere view van het geheel.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Hallo Rob
Complimenten
Dat gaat er weer goed uitzien.
Had ook niet anders verwacht, als trouw volger van jou baan.
Fantasia
Sucses
Martin de Deugd
Complimenten
Dat gaat er weer goed uitzien.
Had ook niet anders verwacht, als trouw volger van jou baan.
Fantasia
Sucses
Martin de Deugd
Re: Fantasia
Krab schreef:Hoi Rob ,
die open hap bij de helix is toch makkelijkker om er bij te komen
Niet meer langs ondere gaan ,ja je moet wat als je ouder word hee .
mvg Sjaak
Ja en wat dacht je van al die kroketten
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
@Ron,
Sinds we elkaar kennen heb ik een geduchte concurrent bij de krokettenboer
Maar goed, hier zijn we weer met een paar foto's, nu ff opvolgrde van de baanloop
De eerste wisselstraat van een paar postings terug
Na de wisselstraat volgt een stuk met 4 sporen
Hier houd er een op want dit is in afw8ting van 2 Engelsmannen.
Links moeten de 2 Engelsmannen geplaatst worden en kan daar voor het raam nog iets gecreëerd worden maar wat weet ik nog niet Tevens is de aanzet te zien van de oprit naar de 2 bruggen.
Van boven
En het vervolg....
En van de andere zijde
Het oorspronkelijk plan ligt er dus nog steeds echter is de ligging van de sporen ingrijpend veranderd. Daarbij is er ook nog een overloop wissel gekomen om vanuit het emplacement aan de raamzijde weer op het rechtse spoor te kunnen komen. Ik zal ook nog een paar rails in Lochem moeten scoren want heb net genoeg om het bestaande nog te completeren.
More to come...
Sinds we elkaar kennen heb ik een geduchte concurrent bij de krokettenboer
Maar goed, hier zijn we weer met een paar foto's, nu ff opvolgrde van de baanloop
De eerste wisselstraat van een paar postings terug
Na de wisselstraat volgt een stuk met 4 sporen
Hier houd er een op want dit is in afw8ting van 2 Engelsmannen.
Links moeten de 2 Engelsmannen geplaatst worden en kan daar voor het raam nog iets gecreëerd worden maar wat weet ik nog niet Tevens is de aanzet te zien van de oprit naar de 2 bruggen.
Van boven
En het vervolg....
En van de andere zijde
Het oorspronkelijk plan ligt er dus nog steeds echter is de ligging van de sporen ingrijpend veranderd. Daarbij is er ook nog een overloop wissel gekomen om vanuit het emplacement aan de raamzijde weer op het rechtse spoor te kunnen komen. Ik zal ook nog een paar rails in Lochem moeten scoren want heb net genoeg om het bestaande nog te completeren.
More to come...
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek