Het klopt wat Michiel (Neu GefälligeTierlanterhierunterüberzwischenasslächlicherhausenbahn) zegt. Bijvoorbeeld Rauhfaser (we blijven lekker Duits!

Dan maar weer even over de vooruitgang. Gisteren weer een stuk verder gekomen. Het kanaal heeft nu zijn 2e laag blanke lak gekregen, ik ga straks even kijken hoe dat geworden is. Eventueel kan er nog een laklaag overheen, en dan is dat klaar en kunnen we verder met de oevers. Daar heb ik erg zin in, en bovendien ben ik benieuwd hoe dat gaat matchen met de achtergrond. Er zullen binnenkort dus ook weer bomen gedraaid moeten worden etc. etc.
Ook heb ik gisteren nog eens gekeken naar de brug. In dat ellendige ding moet bovenleiding komen, en dat is beslist geen sinecure. Het vervelende is dat je hem niet open kunt maken. Ik denk dat de beste oplossing is om in een verticale staander (heet dat zo?) een gaatje te boren waar ik dan stevig ijzerdraad doorheen duw, zijnde uitlegger. Daaraan moet dan een in hoogte gekorte draad komen te hangen. Het is een gepruts van jewelste, maar goed. Veel mooier kan ik het ook niet maken met uitleggers van Sommerfeldt ofzo, want dat boet geheid in aan stevigheid....en betrouwbaarheid.
Toen het kanaal lag te drogen ben ik verder gegaan met de laatste ballast aanbrengen bij de inrij-module, en tevens sporen verven en dat soort werk. Een overzichtje....

De sporen rechts worden opstelsporen. Daar groeit natuurlijk alweer het nodige onkruid. De kabelgoten zijn van karton. Let erop dat ik hier nog wat spoorstaven moet verven. Dat doe ik dus, zoals gezegd, als laatst.

Een precies klusje was het om het Engels wissel van ballast en verf te voorzien. Eerst honderd keer bewegen om te kijken waar de verf niet moet komen. Qua ballast is hij nogal karig voorzien, maar ik wil eerst kijken of ik hem werkend kan krijgen. Daarna kan ik 'm nog altijd afwerken. Want de volgende stap, voordat de bovenleiding wordt geplaatst is de aandrijving van de wissels!

Jojo, vandaag even arbeiden. Morgen gaan we weer verder....