Neu-Axburg-Süd
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: René's N-baan
Ziet er goed uit
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Berichten: 3208
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: René's N-baan
En dat allemaal in 4 dagen in de komende 2 weken is de baan gereed
Heb je ook goed proef gereden met de BR86 met een sleep wagons op de spiraal bochten?
Ziet er prima uit mooie open constructie daar hou ik van
Ik blijf het volgen
Bob
Heb je ook goed proef gereden met de BR86 met een sleep wagons op de spiraal bochten?
Ziet er prima uit mooie open constructie daar hou ik van
Ik blijf het volgen
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: René's N-baan
Dank voor de positieve reacties.
Bob, de BR86 rijdt er prima doorheen met de 4 groene personenrijtuigen. Ik heb 'm nog niet getest met6 rijtuigen of meer, maar ik denk dat het geen probleem is. Het stijgingspercentage is max. 3%. Er is überhaupt nog geen één trein spontaan ontspoort en dat valt me enorm mee. Code 55 goed leggen is dus minder moeilijk dan ik dacht.
Open baan bewust voor gekozen in verband met de bereikbaarheid van onderuit. Bovebndien wil ik er niet onnodig veel constructiehout in verwerken. Ben nu wel bezig met vangrails in de spiralen.
De baan is vanaf maart in aanbouw. Het lijkt nu in no time gebouwd maar dat komt omdat ik dit topic pas ben begonnen .
Ik zal weer wat foto's aanvullen hier.
Gr.
René
Bob, de BR86 rijdt er prima doorheen met de 4 groene personenrijtuigen. Ik heb 'm nog niet getest met6 rijtuigen of meer, maar ik denk dat het geen probleem is. Het stijgingspercentage is max. 3%. Er is überhaupt nog geen één trein spontaan ontspoort en dat valt me enorm mee. Code 55 goed leggen is dus minder moeilijk dan ik dacht.
Open baan bewust voor gekozen in verband met de bereikbaarheid van onderuit. Bovebndien wil ik er niet onnodig veel constructiehout in verwerken. Ben nu wel bezig met vangrails in de spiralen.
De baan is vanaf maart in aanbouw. Het lijkt nu in no time gebouwd maar dat komt omdat ik dit topic pas ben begonnen .
Ik zal weer wat foto's aanvullen hier.
Gr.
René
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: René's N-baan
De laatste foto's zoals de baan er op dit moment bij staat. De rails ligt geheel, behalve nog een aantal opstelsporen in het schaduwstation, die komen later aan de orde. De baan rijdt perfect voor al m'n treinen.
Helaas is de BR140 voor de 2e keer dit jaar terug naar Fleischmann. Het valt gelukkig allemaal binnen de fabrieksgarantie, maar wel balen, want je bent 'm zo 3 maanden kwijt. Waarschijnlijk weer iets met de decoder. De dealer vertelde me dat er in startsets wel eens goedkopere decoders geplaatst worden.... lijkt me niet zo slim. Geen goede motivatie voor starters lijkt me. Ik geef het niet op derhalve .
De BR86 rijdt over de toekomstige brug:
De bocht waar de BR103 uitkomt is meer de hoek in gelegd ten opzichte van het sporenplan:
Helaas is de BR140 voor de 2e keer dit jaar terug naar Fleischmann. Het valt gelukkig allemaal binnen de fabrieksgarantie, maar wel balen, want je bent 'm zo 3 maanden kwijt. Waarschijnlijk weer iets met de decoder. De dealer vertelde me dat er in startsets wel eens goedkopere decoders geplaatst worden.... lijkt me niet zo slim. Geen goede motivatie voor starters lijkt me. Ik geef het niet op derhalve .
De BR86 rijdt over de toekomstige brug:
De bocht waar de BR103 uitkomt is meer de hoek in gelegd ten opzichte van het sporenplan:
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: René's N-baan
Groet,
René
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: René's N-baan
Mooi hoor René!
Strak station en paradestrecke.
Gaat het proefrijden met langere treinen nog steeds goed?
Ben net zelf bezig een helling te plaatsen, rechtdoor 7 cm stijgen op 3.5 mtr.
En nog was dit bijna te steil.
Lijkt op de foto's misschien steiler, maar vroeg het me af.
Verder een erg leuk sporenplan!
Kijk weer uit naar de volgende udate
Gr.
Mark
Strak station en paradestrecke.
Gaat het proefrijden met langere treinen nog steeds goed?
Ben net zelf bezig een helling te plaatsen, rechtdoor 7 cm stijgen op 3.5 mtr.
En nog was dit bijna te steil.
Lijkt op de foto's misschien steiler, maar vroeg het me af.
Verder een erg leuk sporenplan!
Kijk weer uit naar de volgende udate
Gr.
Mark
-
- Berichten: 3208
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: René's N-baan
Rene,
Zeer mooi gelegte sporen en vooral ben ik jaloers op de mooie bochten die je hebt gemaakt. Moet zelf nog beginnen met mijn grote zichtbare delen, maar die van jouw zien er goed uit
Bob
Zeer mooi gelegte sporen en vooral ben ik jaloers op de mooie bochten die je hebt gemaakt. Moet zelf nog beginnen met mijn grote zichtbare delen, maar die van jouw zien er goed uit
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: René's N-baan
Heel goed René, idd mooie bogen
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: René's N-baan
Wat een sierlijke bogen mooi projekt ,dit blijf ik volgen Rene .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: René's N-baan
Ja, mooie sierlijke bogen op je parade-stukkie. Heb je nog aan de verkanting gedacht?
Tevens, die IKEA lamp is wel handig en niet duur. Zal vrouwlief er eens op afsturen, want ik ben natuurlijk allergisch voor de IKEA (en als je toestemt dat zij meegaat, dan ben je a) uren weg en b) kom je met meer junk thuis dan er eigenlijk goed en wel in je auto past..... )
Gaat de goede kant op, René!
Grtz,
Jé
Tevens, die IKEA lamp is wel handig en niet duur. Zal vrouwlief er eens op afsturen, want ik ben natuurlijk allergisch voor de IKEA (en als je toestemt dat zij meegaat, dan ben je a) uren weg en b) kom je met meer junk thuis dan er eigenlijk goed en wel in je auto past..... )
Gaat de goede kant op, René!
Grtz,
Jé
Re: René's N-baan
Dan kan je beter meegaan, omdat je vrouw dan jouw stoel niet kan volproppen met andere zooi.
Re: René's N-baan
Allen dank voor de complimenten. Ja ben ook zeer content met de lange bogen, die had ik vanwege de beperkte bochtkeuze in het sporenplanprogrammaatje niet zo ingevoegd, maar uiteindelijk uit m'n hoofd zo op het oog neergelegd.
@ Mark: M'n treinen rijden er allemaal zonder problemen doorheen. Geen problemen met stijgende delen. Heb ook max. 3% aangehouden en in de bochten nog iets minder. Mijn langste trein is ongeveer een meter lang met stuurstandrijtuig (rijdt flink zwaarder vanwege stroomafname). Jouw stijging is dus 2%. Dat zou toch geen problemen moeten geven dacht ik zo, of heb je hele zware slepen?
@ Jeroen: Verkanting niet aan gedacht maar goeie tip! Zijn daar normen voor? Het lijkt me namelijk niet mooi om teveel verkanting te hebben in een lange boog. De boog rechtsom naar de rechter hoek lijkt me een mooie bocht voor verkanting. Las al iets over dunne reepjes karton aan de buitenkant van de boog onder de bielsen lijmen.
Ikea ja bij het zien van de gele letters op de gevel krijg ik al hoofdpijn.... Maar het is echt een superlampje voor dat geld. Ik overweeg er nog 1 bij te kopen om vanuit 2 kanten licht te hebben op m'n gepriegel (ben namelijk ook nog leesbrilplichtig helaas) Maar Jeroen, nog m'n complimenten voor je banen. Die zijn voor mij een directe inspiratiebron en heel leerzaam hoe jij het maken van alle scenery beschrijft. Ben net terug van een trip naar Rüdesheim am Rhein, (koos m'n vrouw uit, die wil je toch niet meer kwijt dan? ) Geweldig leuk en gezellig stadje vooral 's avonds. Schitterende omgeving, Boppard aan de overkant zien liggen, mooie treinen zien rijden. Al met al enorm inspiratie opgedaan. Aanrader! Volgend jaar willen we weer.
Oh ja, ik heb van de BR103 en het restaurantrijtuig de pantograven iets verlaagd, want die staan standaard onnatuurlijk hoog op het dak als ze uitgeklapt zijn. Ik heb onder in het mechaniek een klein stukje hout van een Jordan tandenstokertje geplaatst met een pincet. Nogal een gepriegel, maar nu komt de pantograaf nog maar tot halverwege en dat staat stukken beter en scheelt gedoe met de tunnelportalen. Weet iemand of daar ook charmantere oplossingen voor zijn?
Kan niet wachten met het begin van de scenery. Heb inmiddels wat afbeeldingen van tunnelportalen geprint, uitgeknipt en op de baan geplaatst om een indruk te krijgen welke ik wil kopen en waar ze definitief neergezet moeten gaan worden. Heb DAS-klei gekocht om te gaan experimenteren met het bouwen van steunmuren en portalen. Voordat ik de rails ga lijmen zal ik eerst de plaat eronder bruin gaan verven en met verkanting gaan stoeien.
Groeten,
René
@ Mark: M'n treinen rijden er allemaal zonder problemen doorheen. Geen problemen met stijgende delen. Heb ook max. 3% aangehouden en in de bochten nog iets minder. Mijn langste trein is ongeveer een meter lang met stuurstandrijtuig (rijdt flink zwaarder vanwege stroomafname). Jouw stijging is dus 2%. Dat zou toch geen problemen moeten geven dacht ik zo, of heb je hele zware slepen?
@ Jeroen: Verkanting niet aan gedacht maar goeie tip! Zijn daar normen voor? Het lijkt me namelijk niet mooi om teveel verkanting te hebben in een lange boog. De boog rechtsom naar de rechter hoek lijkt me een mooie bocht voor verkanting. Las al iets over dunne reepjes karton aan de buitenkant van de boog onder de bielsen lijmen.
Ikea ja bij het zien van de gele letters op de gevel krijg ik al hoofdpijn.... Maar het is echt een superlampje voor dat geld. Ik overweeg er nog 1 bij te kopen om vanuit 2 kanten licht te hebben op m'n gepriegel (ben namelijk ook nog leesbrilplichtig helaas) Maar Jeroen, nog m'n complimenten voor je banen. Die zijn voor mij een directe inspiratiebron en heel leerzaam hoe jij het maken van alle scenery beschrijft. Ben net terug van een trip naar Rüdesheim am Rhein, (koos m'n vrouw uit, die wil je toch niet meer kwijt dan? ) Geweldig leuk en gezellig stadje vooral 's avonds. Schitterende omgeving, Boppard aan de overkant zien liggen, mooie treinen zien rijden. Al met al enorm inspiratie opgedaan. Aanrader! Volgend jaar willen we weer.
Oh ja, ik heb van de BR103 en het restaurantrijtuig de pantograven iets verlaagd, want die staan standaard onnatuurlijk hoog op het dak als ze uitgeklapt zijn. Ik heb onder in het mechaniek een klein stukje hout van een Jordan tandenstokertje geplaatst met een pincet. Nogal een gepriegel, maar nu komt de pantograaf nog maar tot halverwege en dat staat stukken beter en scheelt gedoe met de tunnelportalen. Weet iemand of daar ook charmantere oplossingen voor zijn?
Kan niet wachten met het begin van de scenery. Heb inmiddels wat afbeeldingen van tunnelportalen geprint, uitgeknipt en op de baan geplaatst om een indruk te krijgen welke ik wil kopen en waar ze definitief neergezet moeten gaan worden. Heb DAS-klei gekocht om te gaan experimenteren met het bouwen van steunmuren en portalen. Voordat ik de rails ga lijmen zal ik eerst de plaat eronder bruin gaan verven en met verkanting gaan stoeien.
Groeten,
René
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: René's N-baan
Heel mooi René. Je bogen spreken me erg aan.
Ik blijf hem volgen.
Ik blijf hem volgen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: René's N-baan
Dankjewel Jos
Heb een paar nieuwe foto's.
Foto's van "gehalveerde" panto's, foto's van de voorlopige verkenning met papieren tunnelportaaltjes en foto's van de eerste vangrails in de spiralen.
Stukje hout onder in het mechaniek van de pantograaf om 'm halfhoog te houden:
Waar zullen we welke tunnelportaaltjes neer gaan zetten?
De vangrails van karton en van transparant plastic (bijna onzichtbaar):
Groeten,
René
Heb een paar nieuwe foto's.
Foto's van "gehalveerde" panto's, foto's van de voorlopige verkenning met papieren tunnelportaaltjes en foto's van de eerste vangrails in de spiralen.
Stukje hout onder in het mechaniek van de pantograaf om 'm halfhoog te houden:
Waar zullen we welke tunnelportaaltjes neer gaan zetten?
De vangrails van karton en van transparant plastic (bijna onzichtbaar):
Groeten,
René
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
-
- Forum-Beheerder
- Berichten: 2365
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: René's N-baan
Om die pantos te 'halveren' kan je ook dus visdraad gebruiken. Valt minder op dan de plank die er tussen ligt
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: René's N-baan
René,
Die restauratiewagons gebruiken die pantografen alleen als ze langdurig stilstaan op een station. Werden nooit tijdens de rit gebruikt.
Wouter,
Als je het plankie rood verft valt het zeer zeker niet meer op en het kan ook nog wat verder naar achter geschoven worden. M.i valt visdraad veel meer op
Die restauratiewagons gebruiken die pantografen alleen als ze langdurig stilstaan op een station. Werden nooit tijdens de rit gebruikt.
Wouter,
Als je het plankie rood verft valt het zeer zeker niet meer op en het kan ook nog wat verder naar achter geschoven worden. M.i valt visdraad veel meer op
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: René's N-baan
Dankjewel Wouter, goeie tip... wel erg miniscuul te knopen lijkt me... is dat niet erg lastig?
Gr.
René
Gr.
René
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
-
- Forum-Beheerder
- Berichten: 2365
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: René's N-baan
@ Rob;
Aan het 'likje' verf niet gedacht! Denk dat dat ook een mooie oplossing zal zijn
@ Rene;
Zelf geen ervaring mee. Bij mn N-baan nog geen mogelijkheid om te rijden (en dus geen draad, hoogte beperkingen of pantos omhoog) en bij mn H0 baan had ik ze tegen de draad...
Aan het 'likje' verf niet gedacht! Denk dat dat ook een mooie oplossing zal zijn
@ Rene;
Zelf geen ervaring mee. Bij mn N-baan nog geen mogelijkheid om te rijden (en dus geen draad, hoogte beperkingen of pantos omhoog) en bij mn H0 baan had ik ze tegen de draad...
Re: René's N-baan
Rob, goeie optie om te verven, en weer wat geleerd: ik zal die van de wagon weer omlaag halen
Zoals je ziet is het stukje hout bij de BR103 haast onzichtbaar dus als ik dat rood maak valt het niet meer op.
Gr.
René
Zoals je ziet is het stukje hout bij de BR103 haast onzichtbaar dus als ik dat rood maak valt het niet meer op.
Gr.
René
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: René's N-baan
Nog een tipje, als je de pantograven hebt zoals die op de ns 1100, 1200 locs een rail spijkertje ertussen en je ziet het niet eens meer.
Misschien werkt dit ook bij jouw pantograven.
Edit, ik gruwel soms van mijn eigen spelfouten.
Misschien werkt dit ook bij jouw pantograven.
Edit, ik gruwel soms van mijn eigen spelfouten.
Laatst gewijzigd door Chris83 op 13 sep 2011 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Chris
Re: René's N-baan
Dank voor je tip Chris,
Ik ga bekijken of dat kan. Stukje hout was m'n eerste ingeving. Railspijkertjes heb ik niet liggen maar klinkt wel als een nette oplossing.
Gr.
René
Ik ga bekijken of dat kan. Stukje hout was m'n eerste ingeving. Railspijkertjes heb ik niet liggen maar klinkt wel als een nette oplossing.
Gr.
René
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: René's N-baan
René,
Je hebt in ieder geval gevonden hoe je het kan bewerkstelligen Nu nog een beetje verder experimenteren tot je het hebt. De ene gaat wat beter als de ander en het stukje hout kan ook nog wat kleiner (103) .
Je hebt in ieder geval gevonden hoe je het kan bewerkstelligen Nu nog een beetje verder experimenteren tot je het hebt. De ene gaat wat beter als de ander en het stukje hout kan ook nog wat kleiner (103) .
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek