Hi boys!
De servo's zitten onder de baan, mechanisch werkt het allemaal. Ze zitten aangesloten op mijn Uhlenbrock servodecoder (art. nr.: 67810). De hele baan wordt bestuurd met een ECoS.
Nu wil ik eigenlijk wel weten hoe je die servo's in godsnaam rustig krijgt. Bij het inschakelen van de (digitale) spanning hoor je een gekners en schieten de servo's even heen en weer. Dit schijnt normaal te zijn volgens de handleiding.
En in die handleiding zit 'm de crux. Ik snap er, kortom, geen reet van! Zelfs hoe ik dat ding een adres moet geven, want elke wissel heeft natuurlijk een adres.
Wie weet raad en vertelt mij in gewone mensentaal wat ik moet doen om de uitgangen een adres te geven. De rest, zoals uitslag, snelheid etc. gaat via CV's en ik geloof dat ik daar wel uit ga komen.
Alvast bedankt!
Grtz,
Jeroen
Uhlenbrock servodecoder. Iemand ervaring mee?
Re: Uhlenbrock servodecoder. Iemand ervaring mee?
Ik was misschien wat voorbarig. Inmiddels laten zich 3 wissels prima progammeren middels de servodecoder. Het is even lastig, maar als je de handleiding hééééél rustig leest (....... ) dan is het wel te doen. Ik heb nu wel 1 brommend servootje....beetje vervelend geluid. Schijnt op te lossen te zijn door een normale trafo op de decoder aan te sluiten. Kan nu nog niet, aangezien dat niet mag als je aan het progammeren bent met DCC. Niet echt handig dus....
Maar het werkt!
Maar het werkt!
-
Jeroen,
Een opmerking tis een KÖT ding
in de draad van Sjaak(Krabbetje ) heb ik er al het nodige over geschreven en volgens mij Jos ook.
Een opmerking tis een KÖT ding
in de draad van Sjaak(Krabbetje ) heb ik er al het nodige over geschreven en volgens mij Jos ook.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Ik begrijp je frustratie Jeroen, kijk eens op onderstaand draadje, ongeveer halverwege de pagina (stukje met de grote foto van de servo):
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... 1&start=20
Groetjes,
Jos
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... 1&start=20
Groetjes,
Jos
Hi,
ach, zo'n kutding vind ik het niet voorlopig. Het is echt lastig te lezen, die handleiding. Erg beknopt, maar uiteindelijk is het best te doen. Jammer dat je hem niet POM kunt progammeren. Zou een hoop schelen. Ik ga vanavond even de servo's totaal finetunen, en dan maar eens een poosje testen.
Jos, bedankt voor de tip!
Rob, ik ga het eens lezen.....maar wat is er exact zo kut aan?
ach, zo'n kutding vind ik het niet voorlopig. Het is echt lastig te lezen, die handleiding. Erg beknopt, maar uiteindelijk is het best te doen. Jammer dat je hem niet POM kunt progammeren. Zou een hoop schelen. Ik ga vanavond even de servo's totaal finetunen, en dan maar eens een poosje testen.
Jos, bedankt voor de tip!
Rob, ik ga het eens lezen.....maar wat is er exact zo kut aan?