Beurs of winkel

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
evilnec

Beurs of winkel

Bericht door evilnec »

Ben al behoorlijk wat aan het aanschaffen voor mijn "proefbaan", daarvan kan ik veel uiteindelijk gebruiken voor mijn uiteindelijke baan.

Wat voor zaken kan ik beter in de winkel kopen en wat voor een zaken kan ik beter op de beurs kopen.
Heb vorig jaar 2 beursen bezocht en dit leek mij veel voordeliger.

P.s. kijk ook veel op marktplaats om een beetje een idee te krijgen van prijzen.

Rob Fongers

Re: Beurs of winkel

Bericht door Rob Fongers »

Kroketten hebben ze ook op de beurs :mrgreen: :mrgreen:

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

shoven

Bericht door shoven »

Kijk ook eens rond op internet, ook in Duitsland, sommige webwinkels zijn aanzienlijk goedkoper dan andere. Scheelt vaak nog aanzienlijk met beurs/winkel. En eBay is soms ook aantrekkelijk, vaak wel een kwestie van een beetje geluk hebben.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
evilnec

Bericht door evilnec »

OK, ebay is inderdaad ook een goeie.

Maar ik heb een bon voor 50 euro voor een modelwinkel en benieuwd wat het beste is om in een winkel te kopen (gras strooi, kurk voor onder rails....)

Lemland

Bericht door Lemland »

Wij kopen bij voorkeur in winkels.

De belangrijkste gedachte daarachter is het steunen van die middenstanders, want met onvoldoende klanten verdwijnen ze één voor één en dat is voor de hobby niet goed. Daar is het bestaan van deze website een goed voorbeeld van. Ook al omdat we relatief jong zijn tov het gemiddelde klantenbestand, als ik tijdens het winkelen om mij heen kijk. Winkels gaan het de komende 15 jaar zeer zwaar krijgen, want ik zie er héél veel 60-plussers die de komende jaren hun baan niet mee kunnen/mogen nemen naar het verzorgingshuis (geen nieuwe aankopen meer) en er gaat daarom nog heel veel tweedehands materiaal op de markt komen (meer concurrentie van beurzen en online).

Voor technische dingen als locjes en decoders en wissels etc. komt daar bij dat het makkelijker is qua service mocht er nog wat stuk gaan, daarom zou ik zo'n bon vooral daar aan besteden.

Voor dingen die in winkels niet of nauwelijks te vinden zijn (bijv. een dioramaset van Minitrix uit de jaren 70) is het internet of beuzen uiteraard een prima alternatief. Maar ik zal dat hier niet aktief promoten, ik ben hier toch te gast bij een middenstander uiteindelijk. Maar goed, dat is mijn mening natuurlijk. :D

Bart

Michiel

Bericht door Michiel »

Geen lang verhaal, geen pleidooi; ik koop erg veel 2de-hands via beurzen, maar van zodra iets nieuw moet zijn, stap ik zonder aarzelen naar de winkel.

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Jos

Bericht door Jos »

Hier ook een sterke voorkeur voor winkels. Op beurzen vind je vaak dingen die in de meeste winkels niet meer te koop zijn.

Groetjes,
Jos

Plaats reactie