Hobby train locjes

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Ben-N

Hobby train locjes

Bericht door Ben-N »

Hallo mede Nspoorders en andere ontspoorden,
Ik heb onlangs wat Hobbytrain locjes aangeschaft, en moet helaas constateren dat deze een slechte kwaliteit hanteren. Ik heb N HT Kraanwagen KLV53 Wiebe + aanhanger. Die niet de helling opkomt? Geen antislip (bandjes) dit geld ook voor de DBG Gleisstopfmaschine Duomatic 07-32!
en ik kreeg een nieuwe zending binnen met twee N platte wagens Wiebe die gewoon krom waren, en dan als een banaan! Ik vind de kwaliteit voor het geld wat ze er voor vragen ver beneden alle peil. Ik heb 28 locjes draaien van allerlij uiteenlopende merken maar ik heb er geen 1 bijzitten die niet tegen de helling opkomt?. En dan zit er nog geen lading aanvast? Nou dit wilde ik even kwijt. Veel plezier met de bekende rondjes!
Ben-N
Koploper N-spoor.

N-Spoor, Koploper, IB-basic, Vergrootglas Ben-N

Chris83

Re: Hobby train locjes

Bericht door Chris83 »

Ik weet niet of dit de taurus locjes zijn die ze 2 jaar geleden voor 40 euro verkochten, maar die reden perfect, mooie trek kracht ook.

Maar in iedergaval bedankt voor de waarschuwing en ik ben ook benieuwd hoe dit kan.

Groeten Chris

Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Mijn Hobbytrain E10 rijd ook schitterend zijn rondjes. Nergens problemen mee. Maar er kunnen natuurlijk specifieke modellen zijn van Hobbytrain die wel slecht zijn. Hobbytrain is natuurlijk in essentie gewoon Kato.

Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

Glaskast189

Bericht door Glaskast189 »

Nee, hier ook geen problemen?

Zelfs een 3-assig (van hobbytrain) ding rijdt hier goed zijn ronde.

Bruce

Sporend online op mijn site!

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Ik denk dat Hobbytrain/Lemke bewust de ASB-tjes weg heeft gelaten op beide genoemde modellen, dat komt doordat de stroomafname in beide gevallen op twee assen gebeurt. Bij de KLV in de wagen met container/generator achter het inspectievoertuigje, bij de stopmachine vanwege het doorbroken/open chassis. Het toepassen van een ASB zou in die gevallen hebben gezorgd voor een beroerde stroomafname en dan vooral in wisselstraten e.d. Dus wat je wint op de helling verlies je weer in de (schaduw)stations. Dus beroerde kwaliteit? Ik denk dat een Trix railbus (12554) zonder ingezet ASB-tje ook in de problemen zou komen op een helling stijler dan 2%. Overigens heeft de railbus een geleidende koppeling dus de stroomafnamebasis is wel ter vergroten. Maar tja, het principe blijft hetzelfde.

Ik moet ook bekennen dat ik geen problemen heb met de HT-constructies (twee Tauri), maar ik weet wel dat er verschillende problemen met deze loks zijn geweest (variërend van NEM-koppelschachten die niet klopte tot een constructiefout waardoor de stroomafname (door enorme weerstand) omhoog schoot. En ook de V60 van conrad/hobbytrain (alleen de eerste serie) heeft een paar nukken gekend.

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

Jos

Bericht door Jos »

Hallo Ben,

De betreffende lokjes zijn gewoon te licht.
Plaats er een klein stukje lood in en ze rijden ineens een stuk beter.

Groetjes,
Jos

robstuart

Bericht door robstuart »

@cybertinus.

hobbytrain is geen Kato. Slechts een klein aantal Hobbytrain produkten wordt door Kato gemaakt. Helaas.
De meeste Hobbytrain produkten worden door Chineese fabrikanten in elkaar gezet.
Hobbytrain lift ten onrechte op Kato imago.

Rob

N-spoor, LENZ systeem, Koploper, Epoche 1, 2, 3.

Onderwerp starter
Ben-N

Bericht door Ben-N »

Ok , verschillend ervaringen. Dat die railsstop machine geen asbtjes kan hebben, kan ik me nog voorstellen, maar vermeld dat dan bij de verkoop! Geen hellingen en ook geen lading want dan blijft het lokje gewoon staan. (het stand model is goedkoper en mooier!)
Maar de HT Kraanwagen KLV53 Wiebe + aanhanger daarvan is de wagon de aandrijving, de stroomafname gebeurd op het karretje voor. Hier kunnen dus alle 4 de wielen voorzien worden van asbtjes.. Vind het alleen jammer om dat voor 139 euro zelf te moeten verzinnen?. Ik heb ze allemaal terug gestuurd met de melding erbij dat ze niet doen wat ik er van verwacht had. Ik weet niet wat een E10 is? Maar ik heb hier 25 locjes draaien die geen van alle problemen hebben met de baan. Dus het verbaasde me nogal! Mocht het nou zijn dat deze lokjes goedkoop waren, dan zou ik zelf nog kunnen gaan prutsen met lood bijvoorbeeld maar 119 en 139 euro daar heb je toch heeel wat leuks voor. wat gewoon doet wat het moet doen... Het komt bij twee verschillende leveranciers vandaan. Die kan ik ook niet aanwijzen! Teleurstelling dus!

Onderwerp starter
Ben-N

Bericht door Ben-N »

robstuart schreef:@cybertinus.

hobbytrain is geen Kato. Slechts een klein aantal Hobbytrain produkten wordt door Kato gemaakt. Helaas.
De meeste Hobbytrain produkten worden door Chineese fabrikanten in elkaar gezet.
Hobbytrain lift ten onrechte op Kato imago.

Rob
Hoi Rob, ik heb met het kato matriaal wat ik bezit nooit problemen gehad. Ik gebruik de losse onderstellen van kato bv om oude lokjes rijdende te houden. Goed spul hoor, had ik zeker niet aan Hobbytrain gelinkt.

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Ben,

Het zit je nogal hoog lees ik zo. Tja jij was degene die het zelf kocht. Het heeft geen zin de klaagzang te blijven volhouden want er is voor een ieder merk wel een dik zwartboek open te doen.

Sterkte

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
Ben-N

Bericht door Ben-N »

R Fongers schreef:Ben,

Het zit je nogal hoog lees ik zo. Tja jij was degene die het zelf kocht. Het heeft geen zin de klaagzang te blijven volhouden want er is voor een ieder merk wel een dik zwartboek open te doen.

Sterkte
Ok Rob je hebt gelijk, ik hou er over op! ik ben er vanaf, en kreeg het bericht van mijn leverancier dat hij het lokje niet terug hoefde, dus dat maakt een hoop goed. Kan ik wat met lood gaan experimenteren... Ga ik weer banen van mede spoorders bekijken !!!.. Veel plezier allemaal!

Plaats reactie