Maar hier ff een fototje van de schotten welke de tunnelwand moeten voorstellen. Het staat schots en scheef maar dat komt niet door de drank maar door mn kleine vingertjes maar is niets meer van te zien als de portalen ervoor staan.
Deze zijn inmiddels definitief op hun plaats dus kan morgen weer gipsen
Overdijk schreef:Code 80 is idd net zoals de meeste merken Flexrail uitgevoerd in een om en om inkeping. Voor zover ik weet heeft alleen code 55 de inkepingen aan een zijde.
Heb vanvond nog even gekeken naar verschillende stukken rail.
Roco ( nu FLeischmann) heeft aan een zijde de inkepingen zitten met om de 10 a 15 aanbeidezijden een onderbreking.
GT (flexgleise.de) hetzelfde
Ik gebruh=ik deze met de inkepingen in de buitenbocht
Ontopic:
Als je dit allemaal wegwerkt met gips en het zicht afleidt van de ingangen valt dit allemaal niet meer op.
Wordt prima zo die tunnels.
het doet mij ook goed dat het eigenlijk zo goed uit de verf komt. E.e.a maakt het ook nog eens plezieriger om juist nog meer op details te gaan letten en ook aan te pakken.
Had van Sjaak deze link gekregen naar aanleiding van een opmerking in zijn draadje. Nu wil het verhaal dat betreffende website niet bereikbaar is, maar heb inmiddels ook begrepen dat Wim Rosoft ook met iets bezig is dus wie weet.
@Andy,
Ja een boom uit eigen tuin naar een idee van Ron
@Marco,
Ik ben bang dat je gelijk hebt.
@Jos,
Tx man
@Sjaak,
Voor jou heb ik het grote gat nog helemaal vrij.
@Ron,
Sjaak zag het verkeerde gat . Maar vind het ook grappig die weathering van de werktuigen
Mooi gedaan, Rob! Leuk idee met die brug. Die shovel-machine moet je nog wel een beetje minder geel maken, maar verder is dat graaf ding erg goed gelukt qua weathering. Leuke nieuwe scéne!
Erg mooi is die hoek aan het worden.
Echter ik vind het toch wel dat er wat meer van die mooie bomen bij moeten komen.
Met al dat grove geweld met al die graaf machines zal ook die wel verdwijnen.
Je ziet vaak dat ze dan van de planken rond de bomen doen zodat ze niet beschadigen.
Zou dat voor die ene (in dit geval) toch zeer zeldzame boom toch ook ook doen of er meer van die mooie bomen aanplanten.
Weinig gedaan nou ja wat heet veel gereden en de boel eens grondig schoongemaakt. Dat wil ook wel eens helpen maar is in ieder geval een van de mindere klusjes voor mij.
De nodige locs wederom aan het rijden gezet na ze een service beurt te hebben gegeven Tja tis het een of het ander Een van de oorzaken was natuurlijk ook dat het rijdend materieel niet van de baan gaat, en is geweest tijdens de grote verbouwing.
Maar nu de baan weer lekke gaat lopen me vandaag eens bezig gehouden met bewegend beeld
Toen je de eerste foto's plaatste van die damwanden vond ik het eigenlijk maar niets. Maar dat kwam omdat ik verwachte dat je er gras en boompjes enzo omheen ging zetten . Nu het echt een bouwput is geworden is het een leuk, orgineel stukje baan. Goed bezig dus .
1 kleine opmerking over je filmpje: De machinist van de intercity die op 1:32 het beeld in komt rijden heeft echt heel veel lef. Zo hard achteruit rijden, met z'on sleep . Ik zie dat later in het filmpje nog een keer gebeuren, in de achtergrond. Als die trein het industrieterrein oprijd, met al die sporen.
Ook nog een vraagje: binnen de wereld van jouw modelbaan, als ze straks klaar zijn met het slopen van die brug, is het dan het idee dat er weer een nieuwe brug gelegd gaat worden, waar de treinen dan over gaan? Dus dat deze 2 enkele bruggen een tijdelijke oplossing zijn zodat ze de zooi ff kunnen ruimen, of blijft dit permanent zo liggen?