Lemland, 250 x 150 cm
Re: Lemland
Lem & Bart, het is prachtig wat jullie maken!
Wat alleen wel opvalt zijn nu de aandrijvingen van wissels en ontkoppelaar, die zitten daar behoorlijk mega te zijn. Wil je ze nog gaan omdraaien?
Wat alleen wel opvalt zijn nu de aandrijvingen van wissels en ontkoppelaar, die zitten daar behoorlijk mega te zijn. Wil je ze nog gaan omdraaien?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Lemland
Hey Steven,
Nee, dat is een bewuste keuze. De onderplaat is daar slechts 4 mm dik omdat direct eronder twee sporen lopen, waarvan eentje toch al beperkt is qua profiel. Bovendien vrees ik dat vier gaten van 2 bij 5 cm een verzwakking zullen zijn van die toch al dunne ondergrond.
Ook is dit het verst weg en als je zit (zeker als je twaalf bent) op of boven kijkhoogte voor de gemiddelde kijker of speler en daarom iets minder storend. Reden waarom bijvoorbeeld de huisjes en het station geen volledige inrichting hebben, zoals we wel voor Lemstad van plan zijn.
De afstand tot de speler of kijker is sowieso nogal groot, een meter. Dat is ook de reden dat daar wel ontkoppelaars zijn geplaatst en ze elders niet komen. Zeker Lem en zijn vrienden kunnen daar nog niet goed bij, fysiek. Klei aanbrengen en verven nu nog wel, maar dat is omdat de voorgrond nog onbebouwd is. Wat ook wel weer de charme is van een bouwteam van senior & junior... Met ontkoppelaars is het spelelement, wat bij ons een belangrijk uitgangspunt is en blijft, bij het station in tact ook al kan je er zelf niet goed bij. Je kan iets afleveren en later ophalen, je kan omlopen als je terug wil rijden naar Juliastein of Lemstad. Enzovoorts. Van die kleine ontkoppelaars (staafje door de rails, huisje eronder als een staaf) waren overigens hier ook geen optie vanwege het ontbreken van ruimte aan de onderkant.
Ik heb zelf nog getwijfeld aan het maskeren van de motorhuizen, bijv. met een huisje, groen of domweg ballasten maar dat middel is visueel erger dan de kwaal. Dus houden we dat maar zo, dat wil zeggen in Davydorp. In Lemstad Goederen, waar we vanavond wellicht al aan kunnen gaan beginnen, zullen de wissels wel omgekeerd zijn, net zoals in Lemstad zoals hier rechtsonder.
Nog niet afgedekt met folie en ballast.
Dank voor het compliment, we prutsen ook maar wat aan.
Groet,
Bart
Nee, dat is een bewuste keuze. De onderplaat is daar slechts 4 mm dik omdat direct eronder twee sporen lopen, waarvan eentje toch al beperkt is qua profiel. Bovendien vrees ik dat vier gaten van 2 bij 5 cm een verzwakking zullen zijn van die toch al dunne ondergrond.
Ook is dit het verst weg en als je zit (zeker als je twaalf bent) op of boven kijkhoogte voor de gemiddelde kijker of speler en daarom iets minder storend. Reden waarom bijvoorbeeld de huisjes en het station geen volledige inrichting hebben, zoals we wel voor Lemstad van plan zijn.
De afstand tot de speler of kijker is sowieso nogal groot, een meter. Dat is ook de reden dat daar wel ontkoppelaars zijn geplaatst en ze elders niet komen. Zeker Lem en zijn vrienden kunnen daar nog niet goed bij, fysiek. Klei aanbrengen en verven nu nog wel, maar dat is omdat de voorgrond nog onbebouwd is. Wat ook wel weer de charme is van een bouwteam van senior & junior... Met ontkoppelaars is het spelelement, wat bij ons een belangrijk uitgangspunt is en blijft, bij het station in tact ook al kan je er zelf niet goed bij. Je kan iets afleveren en later ophalen, je kan omlopen als je terug wil rijden naar Juliastein of Lemstad. Enzovoorts. Van die kleine ontkoppelaars (staafje door de rails, huisje eronder als een staaf) waren overigens hier ook geen optie vanwege het ontbreken van ruimte aan de onderkant.
Ik heb zelf nog getwijfeld aan het maskeren van de motorhuizen, bijv. met een huisje, groen of domweg ballasten maar dat middel is visueel erger dan de kwaal. Dus houden we dat maar zo, dat wil zeggen in Davydorp. In Lemstad Goederen, waar we vanavond wellicht al aan kunnen gaan beginnen, zullen de wissels wel omgekeerd zijn, net zoals in Lemstad zoals hier rechtsonder.
Nog niet afgedekt met folie en ballast.
Dank voor het compliment, we prutsen ook maar wat aan.
Groet,
Bart
Re: Lemland
Hallo,
Ziet er goed uit allemaal.
Groeten,
Wim
Ziet er goed uit allemaal.
Het trafohuisje en de telefoonkast zijn leuke detailsLemland schreef:
Groeten,
Wim
Re: Lemland
Ik ben wel benieuwd waar je intrichting voor stations en huizen kunt vinden. Ik vind dat wel wat hebben, zeker bij een behoorlijk station.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Inrichting
Luetke heeft winkel- en restaurantinrichtingen, http://www.luetke-modellbahn.de/shop/in ... ath=92_142
Bijvoorbeeld:
Voor woonhuizen denk ik dat we veel zelf gaan maken, het hoeft niet zo gedetaileerd als buiten, zeker niet dieper de ruimtes in.
Voor het station zijn er nogal wat dingen die voor buiten gemaakt zijn (faller bijv) dat ook binnen gebruikt kan worden. Telefooncel, vertrekstaten, klokken, bankjes, reclame. Plus dan een toonbank/kassa of iets dergelijks.
Verder nog wat linkjes voor inrichtingen, zeker ook als inspiratie:
http://modeltechstudios.com/nscaleinter ... ail-1.aspx (boekwinkel)
http://fiferhobbysu770.corecommerce.com ... il&p=12350 (idem)
http://www.lcoriginals.com/dpm.htm (diverse winkels)
http://modeltechstudios.com/nscaleinter ... ck1-1.aspx (ouder kantoor)
http://modeltechstudios.com/nscaleindus ... ck1-1.aspx (werkplaats)
http://modeltechstudios.com/nscaleindus ... ck4-1.aspx (idem)
Lees ook http://quinntopia.blogspot.com/2010/12/ ... art-1.html want da's inspirerend!
Bart
Bijvoorbeeld:
Voor woonhuizen denk ik dat we veel zelf gaan maken, het hoeft niet zo gedetaileerd als buiten, zeker niet dieper de ruimtes in.
Voor het station zijn er nogal wat dingen die voor buiten gemaakt zijn (faller bijv) dat ook binnen gebruikt kan worden. Telefooncel, vertrekstaten, klokken, bankjes, reclame. Plus dan een toonbank/kassa of iets dergelijks.
Verder nog wat linkjes voor inrichtingen, zeker ook als inspiratie:
http://modeltechstudios.com/nscaleinter ... ail-1.aspx (boekwinkel)
http://fiferhobbysu770.corecommerce.com ... il&p=12350 (idem)
http://www.lcoriginals.com/dpm.htm (diverse winkels)
http://modeltechstudios.com/nscaleinter ... ck1-1.aspx (ouder kantoor)
http://modeltechstudios.com/nscaleindus ... ck1-1.aspx (werkplaats)
http://modeltechstudios.com/nscaleindus ... ck4-1.aspx (idem)
Lees ook http://quinntopia.blogspot.com/2010/12/ ... art-1.html want da's inspirerend!
Bart
Laatst gewijzigd door Lemland op 23 okt 2011 22:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Lemland
Vanavond even een uurtje herstelwerk aan Davydorp. De ballast is mooi opgedroogd, ook qua kleur (in de eerste foto zie je hoe de ballast tussen de twee sporen een tint lichter is).
Nu alle verkeerd liggende steentjes verwijderen, tegen de rails of op de dwarsliggers.
Andersom: waar te weinig ligt, hanteer ik de bruine verf, de ondergrond is namelijk al nep-ballast (Fleischmann), doch grijs.
Ook op de plaatsen waar ik niet wil ballasten, dicht bij het wissel bijvoorbeeld.
Waarom Lem het idee had om ook het motorhuis te verven om het iets te maskeren. En dat ziet er eigenlijk best aardig uit, zelfs in ongenadig flitslicht en met nog natte verf.
Ter vergelijk het wissel aan de oostkant.
Morgen de laatste dag van de vakantie, weer verder met de details!
Nu alle verkeerd liggende steentjes verwijderen, tegen de rails of op de dwarsliggers.
Andersom: waar te weinig ligt, hanteer ik de bruine verf, de ondergrond is namelijk al nep-ballast (Fleischmann), doch grijs.
Ook op de plaatsen waar ik niet wil ballasten, dicht bij het wissel bijvoorbeeld.
Waarom Lem het idee had om ook het motorhuis te verven om het iets te maskeren. En dat ziet er eigenlijk best aardig uit, zelfs in ongenadig flitslicht en met nog natte verf.
Ter vergelijk het wissel aan de oostkant.
Morgen de laatste dag van de vakantie, weer verder met de details!
Re: Lemland
Waarom zet je die fleischmann wissels niet op de kop? (klik) Dan hoef je ze niet meer te verbergen met verf of struiken...
Re: Lemland
1. Kijk hier.martinb schreef:Waarom zet je die fleischmann wissels niet op de kop? (klik) Dan hoef je ze niet meer te verbergen met verf of struiken...
2. Vervang 'Steven' door 'Martin'.
Davydorp
De laatste dag van de herfstvakantie, we hebben Davydorp zo goed als af. Daardoor kwam Bart niet toe aan het verder finetunen van onze servers, daarom kunnen plaatjes nog wat langzaam laden. Maar goed, een verslag dus!
Dit weekeinde kwam zwaar materieel naar Davydorp. Een werktrein bracht een kraan en een wagen met daarin zware gietijzeren hekken en andere materiaal voor het station.
Nog laat ging het werk door.
De volgende ochtend konden de Preisertjes het nieuwe hek bewonderen.
Natuurlijk moet er ook nog bebording en dergelijke komen. Bijvoorbeeld stopplaatsborden. Nu is de perronlengte in Davydorp nogal beperkt dus twee effen bordjes volstaan.
Plaatjes komen uit het seinenboek 2005 (blz 12-8) maar kan natuurlijk simpel met GIMP of Paint gemaakt worden.
Tussen de rails voor het wissel horen ook vrijbalkjes (van Artitec), bij wissel 17:
En wissel 18. We zijn hier overigens op 7,5 km van Lemstad.
Hectometerbordjes zijn van Martin Ommering, geschaald naar 50% en op fotopapier gedrukt.
Het is natuurlijk geen 500 meter lang station, maar wij treden dat soort dingen vrolijk met vier voeten.
Een personeelslid gaat oversteken, gelukkig wordt hij met een bord gewaarschuwd voor naderende treinen.
Verder zijn er banken geplaatst, een bord met daarop de treinsamenstellingen en reclameborden.
Het wordt al goed druk met reizigers. Op spoor 1 is het dieselstel aangekomen, voor het eerst op het ingerichte station.
Om één reclamebord staat ook de stationsnaam. Dat is met een PDF-je van Scalescenes gemaakt
Naast het station zijn twee bewoners aan de praat geraakt naast de dorpspomp.
Die het trouwens echt doet: http://www.youtube.com/watch?v=YYh-UNuha3o
Het dieselstel naast het eerste perron.
Terwijl achter hem een vrachtwagen vol verse vis door de dorpsstraat rijdt, merkt een reiziger, die ongeduldig kijkt naar zijn horloge, niet dat de trein er al staat...
Vanaf hier is het overigens nog 7 kilometer naar Lemstad.
De avond valt over een behoorlijk druk perron, waar vandaag ook de eerste reclameposters op zijn verschenen.
Iemand zet zijn koffer neer.
Aan het eind zien we het licht al branden in het stationsgebouw.
Stationsstraat, nu met voetgangers.
Dan komt ook het dieselstel weer terug uit Lemstad.
Tot slot een overzicht in daglicht van Davydorp, west:
En oost.
Dan zie je goed dat het hele gebeuren maar twaalf centimeter breed is
Groet,
Lem & Bart
Dit weekeinde kwam zwaar materieel naar Davydorp. Een werktrein bracht een kraan en een wagen met daarin zware gietijzeren hekken en andere materiaal voor het station.
Nog laat ging het werk door.
De volgende ochtend konden de Preisertjes het nieuwe hek bewonderen.
Natuurlijk moet er ook nog bebording en dergelijke komen. Bijvoorbeeld stopplaatsborden. Nu is de perronlengte in Davydorp nogal beperkt dus twee effen bordjes volstaan.
Plaatjes komen uit het seinenboek 2005 (blz 12-8) maar kan natuurlijk simpel met GIMP of Paint gemaakt worden.
Tussen de rails voor het wissel horen ook vrijbalkjes (van Artitec), bij wissel 17:
En wissel 18. We zijn hier overigens op 7,5 km van Lemstad.
Hectometerbordjes zijn van Martin Ommering, geschaald naar 50% en op fotopapier gedrukt.
Het is natuurlijk geen 500 meter lang station, maar wij treden dat soort dingen vrolijk met vier voeten.
Een personeelslid gaat oversteken, gelukkig wordt hij met een bord gewaarschuwd voor naderende treinen.
Verder zijn er banken geplaatst, een bord met daarop de treinsamenstellingen en reclameborden.
Het wordt al goed druk met reizigers. Op spoor 1 is het dieselstel aangekomen, voor het eerst op het ingerichte station.
Om één reclamebord staat ook de stationsnaam. Dat is met een PDF-je van Scalescenes gemaakt
Naast het station zijn twee bewoners aan de praat geraakt naast de dorpspomp.
Die het trouwens echt doet: http://www.youtube.com/watch?v=YYh-UNuha3o
Het dieselstel naast het eerste perron.
Terwijl achter hem een vrachtwagen vol verse vis door de dorpsstraat rijdt, merkt een reiziger, die ongeduldig kijkt naar zijn horloge, niet dat de trein er al staat...
Vanaf hier is het overigens nog 7 kilometer naar Lemstad.
De avond valt over een behoorlijk druk perron, waar vandaag ook de eerste reclameposters op zijn verschenen.
Iemand zet zijn koffer neer.
Aan het eind zien we het licht al branden in het stationsgebouw.
Stationsstraat, nu met voetgangers.
Dan komt ook het dieselstel weer terug uit Lemstad.
Tot slot een overzicht in daglicht van Davydorp, west:
En oost.
Dan zie je goed dat het hele gebeuren maar twaalf centimeter breed is
Groet,
Lem & Bart
Laatst gewijzigd door Lemland op 23 okt 2011 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Lemland
Leuke aankleding van het station idd. Maakt het allemaal leuk levendig .
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
-
- Berichten: 1111
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: Lemland
Beste Lem en Bart,
Ziet er goed uit!
Groet,
Arjan
Ziet er goed uit!
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Re: Lemland
Wegens ziekte niet veel kunnen doen, wel blijken onze dieseltjes nogal olie te lekken, na een weekje zijn met name de stukken waar locs stoppen (einde perron) behoorlijk vervuild.
Maar goed, wij zijn verder gegaan met het volgende stuk Lemland: Lemstad Goederen. Een aansluiting met een kleine werkplaats/locloods, een bediening en een beetje opstelspoor. Eerst heeft Lem verkeerd gelegde kurkbedding verwijderd.
Onder de tafel heeft Bart de laatste wissel- en schakeldedocerd gemonteerd (keyboard 3, derde kolom van links).
Dit is de opzet van Lem, in het midden waar de locloods gaat komen.
Dit wordt het locloodsje:
Tot slot de whiteboards boven de baantafel vastgemaakt, met daarop aantekeningen en een overzicht van all te schakelen adressen.
Volgende week weer verder.
Lem & Bart
Maar goed, wij zijn verder gegaan met het volgende stuk Lemland: Lemstad Goederen. Een aansluiting met een kleine werkplaats/locloods, een bediening en een beetje opstelspoor. Eerst heeft Lem verkeerd gelegde kurkbedding verwijderd.
Onder de tafel heeft Bart de laatste wissel- en schakeldedocerd gemonteerd (keyboard 3, derde kolom van links).
Dit is de opzet van Lem, in het midden waar de locloods gaat komen.
Dit wordt het locloodsje:
Tot slot de whiteboards boven de baantafel vastgemaakt, met daarop aantekeningen en een overzicht van all te schakelen adressen.
Volgende week weer verder.
Lem & Bart
Re: Lemland
Mooi die oliesporen! Ziet er net echt uit.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Lemland
Dank je wel, Maarten.
Geen tijd voor bouwen (of stofzuigen) in Davydorp deze week, maar wel even een kleine impressie van de bewoners aldaar.
Want wat doen die mensjes van zo'n 9 tot 12 millimeter hoog zoal, als Bart aan het werk is & Lem op school zit?
Ze zijn onderweg, per trein.
Of met de fiets.
En dan ontmoet je wel eens iemand.
Of je stapt het stoepje van je huis op om naar binnen te gaan.
Of gaat juist even de deur uit naar de winkels.
Of een praatje maken bij de pomp.
Of wachten. In de wachtruimte.
Of tot de telefooncel weer vrij is.
Of tot het tijd is (volgens je horloge):
Je raapt je gevallen bagage op.
En kijkt weer op je klokje.
Of gaat heerlijk onderuit zitten.
Beter dan rondhangen en hardwerkende spoorlui in de weg zitten!
Anderen kijken verlangend naar de einder: waar blijft de trein?
O, daar.
Snel naar binnen om een kaartje te kopen.
En nog even snel naar het andere perron oversteken.
Letterlijk zo sterk inzoomen op je werk is in combinatie met veel kunstlicht genadeloos. Leermomenten voor Bart op dit detailniveau: meer oppassen voor lijmresten en -vlekken, straten beter afwerken (en zoals al geopperd veel kleinere steentjes), beter letten op passend maken (en recht monteren) van vertikale zaken, het stationsgebouw is niet mooi geweatherd, perrons moeten op de andere stations veel strakker (en de overgangen tussen de delen al helemaal) en: stofzuigen na grote klussen is een must.
Geen tijd voor bouwen (of stofzuigen) in Davydorp deze week, maar wel even een kleine impressie van de bewoners aldaar.
Want wat doen die mensjes van zo'n 9 tot 12 millimeter hoog zoal, als Bart aan het werk is & Lem op school zit?
Ze zijn onderweg, per trein.
Of met de fiets.
En dan ontmoet je wel eens iemand.
Of je stapt het stoepje van je huis op om naar binnen te gaan.
Of gaat juist even de deur uit naar de winkels.
Of een praatje maken bij de pomp.
Of wachten. In de wachtruimte.
Of tot de telefooncel weer vrij is.
Of tot het tijd is (volgens je horloge):
Je raapt je gevallen bagage op.
En kijkt weer op je klokje.
Of gaat heerlijk onderuit zitten.
Beter dan rondhangen en hardwerkende spoorlui in de weg zitten!
Anderen kijken verlangend naar de einder: waar blijft de trein?
O, daar.
Snel naar binnen om een kaartje te kopen.
En nog even snel naar het andere perron oversteken.
Letterlijk zo sterk inzoomen op je werk is in combinatie met veel kunstlicht genadeloos. Leermomenten voor Bart op dit detailniveau: meer oppassen voor lijmresten en -vlekken, straten beter afwerken (en zoals al geopperd veel kleinere steentjes), beter letten op passend maken (en recht monteren) van vertikale zaken, het stationsgebouw is niet mooi geweatherd, perrons moeten op de andere stations veel strakker (en de overgangen tussen de delen al helemaal) en: stofzuigen na grote klussen is een must.
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Lemland
Lem & Bart,
Dit is een heeeeeeeel leuke serie
Ja, zo ga je inderdaad op de kleinste details van afwerken letten en een heel mooie serie om eens te zien wat de mensen iop de baan al niet in hun dagelijks leven doen.
Erg leuk
Mvrg
Bob
Dit is een heeeeeeeel leuke serie
Ja, zo ga je inderdaad op de kleinste details van afwerken letten en een heel mooie serie om eens te zien wat de mensen iop de baan al niet in hun dagelijks leven doen.
Erg leuk
Mvrg
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Lemland
Nog meer genadeloze detailbeelden: onze lightercam is binnen en is meteen ingezet op een containerwagen om ons eerste traincam filmpje te maken.
http://www.youtube.com/watch?v=Nfd1TuHF3IQ
Stof, rommel, losse schroeven, een verdwaalde punaise en stof.
http://www.youtube.com/watch?v=Nfd1TuHF3IQ
Stof, rommel, losse schroeven, een verdwaalde punaise en stof.
-
- Berichten: 1111
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: Lemland
Beste Lem en Bart,
Na een aantal leuke en mooie foto's ook een erg leuk filmpje!
Benbenieuwd naar de volgende foto's en wellicht filmpjes
Groet,
Arjan
Na een aantal leuke en mooie foto's ook een erg leuk filmpje!
Benbenieuwd naar de volgende foto's en wellicht filmpjes
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Re: Lemland
Mooie foto,s hoor erg leuk gemaakt allemaal.
Het filmpje ziet er ook goed uit alleen het sein had rood moeten staan op het einde
Het filmpje ziet er ook goed uit alleen het sein had rood moeten staan op het einde
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Re: Lemland
Haha, je hebt gelijk. Vijf centimeter verder houdt het spoor op. Dan is groen niet echt wijs.