Scratch Building
Re: Scratch Building
Frans,
Je kan met dasklei wat gaan klooien.
Heb ergens een tijdschrift liggen waar ze gemaakt werden voor een Ho-baan.
Tis te proberen.
gr. Ron.
Je kan met dasklei wat gaan klooien.
Heb ergens een tijdschrift liggen waar ze gemaakt werden voor een Ho-baan.
Tis te proberen.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
Men neme een kokmeeuwen ei.....................
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Hoi Frans
Ik heb geen kant en klare meeuwen gezien en met DASklei lijkt het me wel heel moeilijk priegelwerk.
Mogelijk dat je met koperdraad wat kan vouwen en met soldeer of (nog fijner werken) twee seconden lijm iets in elkaar kan draaien. Net zoals draadboompjes draaien.
Daarna wat body geven door het met de kwast in te smeren met dasklei, verdund met water, zodat de klei wat aan de draden blijft hangen.
Drogen en beschilderen....
Voila, een puur theoretisch idee, maar misschien de moeite waard.( Ik weet dat je goed kan knutselen en freubelen) DUS..
Succes
Ronald
Ik heb geen kant en klare meeuwen gezien en met DASklei lijkt het me wel heel moeilijk priegelwerk.
Mogelijk dat je met koperdraad wat kan vouwen en met soldeer of (nog fijner werken) twee seconden lijm iets in elkaar kan draaien. Net zoals draadboompjes draaien.
Daarna wat body geven door het met de kwast in te smeren met dasklei, verdund met water, zodat de klei wat aan de draden blijft hangen.
Drogen en beschilderen....
Voila, een puur theoretisch idee, maar misschien de moeite waard.( Ik weet dat je goed kan knutselen en freubelen) DUS..
Succes
Ronald
Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!
In eerste instantie dacht ik wat zit Ronald nou te bazelen, maar toen ik verder las begon het me te dagen. En inderdaad, dat is misschien wel een hele goede manier om zelf meeuwen te maken!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Zeemeeuwen zijn te koop in 1:148 Op http://www.langleymodels.co.uk/acatalog ... els_5.html staan die dingen op de helft van de pagina. http://www.langleymodels.co.uk/acatalog/LM-A65.jpg
-
Ik zie Sjaak zn hond ook staan
(zal ie niet blij mee zijn)
(zal ie niet blij mee zijn)
Grtzz Rob
Ron, Ronald@ We hebben 't over 3 - 4 mm grootte, ik mag dan misschien handig zijn, maar zo handig?
Rob@ Je bedoelt een zeeuwmeeuwen ei?
Martin@ Bedankt voor de tip. Als m'n fröbelwerk niet lukt is dit een alternatief.
Rob@ Zag jij 'm ook? Het stond tegen de 4e steigerpaal 3e rij te piesen.
Goed en nu weer verder. Het projektje is bijna af. En weer een paar foto's van de vorderingen:
De daken zijn geplaatst en de gebouwen zijn waterdicht, denk ik!
De eerste preisertjes zijn al aan de arbeid, dit is Olga en ze brengt een vat visafval naar de opslag.
De eendemossels zitten al op de palen, moeten alleen nog van kleur verschieten.
De eerste produktie ingeblikt zeevoer wordt al buiten gezet, klaar om vervoerd te worden.
Naast de personeelsingang staan de kratten met vloeibare lunch al klaar. In de zakken zit waarschijnlijk de vaste lunch.
Same kijkje alleen van een afstandje voor het overzicht. Detail: de rechtse eendemossels zijn inmiddels in kleur geschoten.
Weer een overzichtje maar dan +45 graden met de zon mee.
Er moeten hier en daar nog een raamluikje, een schuifdeurtje en een slang voor de brandstofpomp geplaatst worden en niet te vergeten de meeuwen (die nog gefabriekt moeten worden). Misschien een zeeotter, zeehond (nee, niet de hond van Sjaak ) of dolfijnen, ik begin nu door te draven. Een vissersbootje is al in bestelling. En o ja er moeten nog wat visnetten komen. Een naam/reclamebord is in de maak. Verder is het een kwestie van de puntjes op de i zetten.
Tot zover dit verslagje.
Rob@ Je bedoelt een zeeuwmeeuwen ei?
Martin@ Bedankt voor de tip. Als m'n fröbelwerk niet lukt is dit een alternatief.
Rob@ Zag jij 'm ook? Het stond tegen de 4e steigerpaal 3e rij te piesen.
Goed en nu weer verder. Het projektje is bijna af. En weer een paar foto's van de vorderingen:
De daken zijn geplaatst en de gebouwen zijn waterdicht, denk ik!
De eerste preisertjes zijn al aan de arbeid, dit is Olga en ze brengt een vat visafval naar de opslag.
De eendemossels zitten al op de palen, moeten alleen nog van kleur verschieten.
De eerste produktie ingeblikt zeevoer wordt al buiten gezet, klaar om vervoerd te worden.
Naast de personeelsingang staan de kratten met vloeibare lunch al klaar. In de zakken zit waarschijnlijk de vaste lunch.
Same kijkje alleen van een afstandje voor het overzicht. Detail: de rechtse eendemossels zijn inmiddels in kleur geschoten.
Weer een overzichtje maar dan +45 graden met de zon mee.
Er moeten hier en daar nog een raamluikje, een schuifdeurtje en een slang voor de brandstofpomp geplaatst worden en niet te vergeten de meeuwen (die nog gefabriekt moeten worden). Misschien een zeeotter, zeehond (nee, niet de hond van Sjaak ) of dolfijnen, ik begin nu door te draven. Een vissersbootje is al in bestelling. En o ja er moeten nog wat visnetten komen. Een naam/reclamebord is in de maak. Verder is het een kwestie van de puntjes op de i zetten.
Tot zover dit verslagje.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
Fantastisch Frans! Wederom een geweldig kunstwerkje. Zoals jij dat uit je mouw schudt lijkt het erg makkelijk, inmiddels weet ik wel beter.
Groeten,
Maarten
Maarten
-
Geweldig Frans!!
Grtzz Rob
ooooooohhhhhhhhhhhhhhhhh
groetjes
Johan
groetjes
Johan
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
-
Jemigdepemig wat mooi!
Hier moet ik nog eens het geduld voor krijgen. Prachtig hoor Frans!
Hier moet ik nog eens het geduld voor krijgen. Prachtig hoor Frans!
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Geweldig frans jij bouwt echte pronkstukjes erg mooi gemaakt.
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
Tnx guys, wordt er een beetje verlegen van.
Heb inmiddels weer wat kleine dingetjes afgehandeld, foto's volgen asap.
Heb inmiddels weer wat kleine dingetjes afgehandeld, foto's volgen asap.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
-
Kampioentje!!
Grtzz Rob
-
Ter afsluiting van dit projectje zoals beloofd nog een aantal foto's zonder commentaar.
De vlieg/zwembeesten en het naambord moeten nog even op zich laten wachten want het volgende projectje staat al te trappelen.
De vlieg/zwembeesten en het naambord moeten nog even op zich laten wachten want het volgende projectje staat al te trappelen.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
Mooi hoor frans maar heb jij ook een baan?
Dan komen zulke bouwwerken helemaal goed tot hun recht toch
Dan komen zulke bouwwerken helemaal goed tot hun recht toch
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
Modulebaantje "immergut"
Marco.
Heb een idee voor een baantje van ongeveer 150 bij 70 cm, met een baanplan ben ik al bezig, de rest ligt nog op de "tekentafel".
In ieder geval komt de conservenfabriek er op en de al eerder getoonde ertsoverslag, alleen in een uitgebreidere vorm. Misschien ook nog een houtzagerij.
Heb een idee voor een baantje van ongeveer 150 bij 70 cm, met een baanplan ben ik al bezig, de rest ligt nog op de "tekentafel".
In ieder geval komt de conservenfabriek er op en de al eerder getoonde ertsoverslag, alleen in een uitgebreidere vorm. Misschien ook nog een houtzagerij.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
-
Frans,
Geweldig dat jij dit wil delen met ons. Het druipt van Noorsigheid alhoewel het een paar graden verder is. Ik weet iemand die dat graag in haar kamertje wilt hebben
Gewoon een meesterstuk met materiaal van bijna niks
Geweldig dat jij dit wil delen met ons. Het druipt van Noorsigheid alhoewel het een paar graden verder is. Ik weet iemand die dat graag in haar kamertje wilt hebben
Gewoon een meesterstuk met materiaal van bijna niks
Grtzz Rob
Mooi en knap gedaan zelfs de foto's zijn van grote klasse
Mvg
Henk
Mvg
Henk
De bouw van mijn N-Spoorbaan
Raptor
Raptor
Ik heb hem in mijn handen gehad (althans mocht hem heel ff vasthouden )
En zag dat je zelfs de deuren heen en weer kon schuiven.
Echt een waar kunstwerkje.
gr. Ron.
En zag dat je zelfs de deuren heen en weer kon schuiven.
Echt een waar kunstwerkje.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!