Kurkbedding bochten

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
evilnec

Kurkbedding bochten

Bericht door evilnec »

Ik heb onlangs wat rechte stukken kurkbedding aangeschaft voor onder de rails. Nu kan ik nergens vinden hoe men de bochten aanpakt.
Kun je met de rechte kurkbedding stukken (Heki) ook bochten maken of zijn er andere oplossingen?

spoor65

Re: Kurkbedding bochten

Bericht door spoor65 »

evilnec, (wat is overigens jouw gewone naam? want dat spreekt gewoon iets leuker en vriendelijker aan)

Je zou met die kurkbedding ook boogen moeten kunnen aanleggen,
rustig buigen, en als het te scherpe bogen zijn, vanaf de buitenkant bocht, ff klein beetje insnijden met een scherp mesje,
gewoon ff een snee door pakweg de helft tot hooguit 2/3e van de breedte van de kurkbedding.

Na ballasten van jouw rails, zie je daar later niets van terug.

Mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Michiel

Bericht door Michiel »

Als je de kurkstrook over de lengte in 2 gelijke smalle stroken snijdt, dan buigen de 2 stroken zonder probleem met de bocht mee. Leg deze 2 stroken kurk naast elkaar langs de hartlijn van het spoor, en kleef ze met flexibel-blijvende lijm aan de ondergrond. ;)

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Overdijk

Bericht door Overdijk »

Michiel schreef:Als je de kurkstrook over de lengte in 2 gelijke smalle stroken snijdt, dan buigen de 2 stroken zonder probleem met de bocht mee. Leg deze 2 stroken kurk naast elkaar langs de hartlijn van het spoor, en kleef ze met flexibel-blijvende lijm aan de ondergrond. ;)
Zo worden ze toch ook verkocht?

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Onderwerp starter
evilnec

Bericht door evilnec »

Zitten inderdaad in soort van 2 delen.
Bedankt voor de tips, ik ga het van de week uitproberen

Plaats reactie