Ah, als ze nog wat mm omlaag gaan zal het wel kloppen met wat ik heb staan. De afstanden die je ertussen hegt zijn mooi, ik heb als langste de 222 mm omdat ik dan de standaard Viessmann draad kon gebruiken, staat niet verkeerd vind ik.Jos schreef:De hoogte zou correct moeten zijn, uitgaande van 2 a 3 mm isolatie onder de rails. Ze staan nu nog los in de gaten, bij vastschroeven zakken ze nog enkele millimeters. In het "echie" staan de portalen op 70 meter van elkaar bij kaarsrechte trajecten. Bij bogen uiteraard minder. De 4-spoors portalen heb ik op een afstand van 43 cm staan, de 2-spoors op 35 cm (korter traject). Zonder draad aan de portalen rijd je inderdaad je panto's kapot. Zolang is zonder draad rijd laar ik ze óf naar beneden, óf stel ze m.b.v. visdraad zo af dat ze er net onderdoor kunnen.
222 mm is de afstand die de meeste leveranciers standaard leveren, voor lange rechte stukken vind ik dat persoonlijk te kort op elkaar. Maar als je geen lange rechte stukken hebt kan dat prima.
Groetjes,
Jos
De draad heb ik al zover af dat er met panto's op gereden kan worden.