Dank je Arjan!
Het perronhout is inmiddels opgehaald. Hier zie je het middenperron (of eilandperron). Rechtsachter zie je nog het zakspoor, met dus aan beide zijden perron. Aan deze kant van de bodemplaat van het station komt rechts ook nog een perron te lopen. Bedenk wel dat er nog perronplaten (ca. 1,5 mm dik) bovenop het mdf van 6 mm komt te liggen. Onder- en bovenkant ga ik dan ook niet verven, wel de zijkanten van de perrons. Dit zal een grijze kleur worden, met hier en daar wellicht een zwarte streep om de plaatvorming aan te geven? O ja, volgens een enkele encyclopedie hoort een eilandperron toch gauw zo'n 8 meter in beslag te nemen. Dat is in N 50 cm. Mijn eilandperron is niet breder dan 4 meter (25 cm). Zo heb ik ze in Duitsland ook geregeld gezien, zelfs op grote stations.
Omdat mijn gaatjes voor de draadjes vooral naast de rails zitten, heb ik wat goten in het grote perron gemaakt, zodat het over de draadjes heen kan worden geschoven en niet op een draadje steunt. Dat was overigens wel pas na het maken van de foto's, want op foto 2 zie je dat het perron niet helemaal plat op de onderplaat ligt.
Ik ga geen verpakkingsband gebruiken, simpelweg omdat dat breder is dan de hoogte van de perrondelen. En om dat nou over 1.40 meter kaarsrecht in te gaan korten, leek me geen goed plan. Los van het feit dat het ook niet breder moet worden tussen de sporen in.
Genoeg uitleg, over naar de foto's. Overzicht met rechtsachter het zakspoor:
Iets meer preiseraanzicht:
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.