Robboxxx stelt zich voor
Robboxxx stelt zich voor
Hallo allen
Mijn naam is Rob, 48 jaar en afkomstig en woonachtig in Maastricht. Ik heb het moedelspoor jaren lang gevolgd zonder er actief deel aan te nemen. Een "armchair modeler" dus.
Ik heb besloten eindelijk eens een baantje te gaan bouwen. Gezien de ruimte, of beter; het gebrek aan, noopt mij tot N spoor. Mijn idee is om kleine baantjes te bouwen. Voor mij is het bouwen belangrijker dan het rijden.
Ik ben op zoek naar railplan sofware voor de Mac. Is er zoiets? Ik ken railmodeler. Dat is voor Mac verkrijgbaar. Is er nog een alternatief? Een "virtueel" of 3D programma zou natuurlijk het einde zijn.
Ik ben overigens "in" voor contacten met andere n spoorders in de omgeving.
Rob
Mijn naam is Rob, 48 jaar en afkomstig en woonachtig in Maastricht. Ik heb het moedelspoor jaren lang gevolgd zonder er actief deel aan te nemen. Een "armchair modeler" dus.
Ik heb besloten eindelijk eens een baantje te gaan bouwen. Gezien de ruimte, of beter; het gebrek aan, noopt mij tot N spoor. Mijn idee is om kleine baantjes te bouwen. Voor mij is het bouwen belangrijker dan het rijden.
Ik ben op zoek naar railplan sofware voor de Mac. Is er zoiets? Ik ken railmodeler. Dat is voor Mac verkrijgbaar. Is er nog een alternatief? Een "virtueel" of 3D programma zou natuurlijk het einde zijn.
Ik ben overigens "in" voor contacten met andere n spoorders in de omgeving.
Rob
Re: Robboxxx stelt zich voor
welkom op het forum rob
groetjes henry
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
-
-
hallo rob
ook welkom hier op het forum
je kan hier terecht met je vragen en we zijn dol op foto's van je vorderingen
groeten richard
ook welkom hier op het forum
je kan hier terecht met je vragen en we zijn dol op foto's van je vorderingen
groeten richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
-
Welcome in de club van lachuhh en bouwuhhh met nadruk op het eerste
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Ik dank jullie allen.
Mijn interessen gaan uit naar kleine lokale baantjes. Vooral het ontwerpen ervan. Ik heb een paar bestaande plannen uit tijdschriften en zo die ik wil aanpassen aan mijn eigen wensen, om mee te beginnen....
Ik ben nog goede software aan het zoeken...... van de andere kant: de railplannen in Model Railroader zijn getekend in een tekenprogramma, Adobe Illustrator, Dat zou ik dus ook kunnen gaan gebruiken. Gewoon een kwestie van de juiste bibliotheken aanmaken. Of tóch uit de hand tekenen?
Ik ben er nog niet helemaal uit.
Mijn interessen gaan uit naar kleine lokale baantjes. Vooral het ontwerpen ervan. Ik heb een paar bestaande plannen uit tijdschriften en zo die ik wil aanpassen aan mijn eigen wensen, om mee te beginnen....
Ik ben nog goede software aan het zoeken...... van de andere kant: de railplannen in Model Railroader zijn getekend in een tekenprogramma, Adobe Illustrator, Dat zou ik dus ook kunnen gaan gebruiken. Gewoon een kwestie van de juiste bibliotheken aanmaken. Of tóch uit de hand tekenen?
Ik ben er nog niet helemaal uit.
Rob
Ook namens mij hartelijk welkom.
Ik zit zelf nog maar pas op dit forum, maar het bevalt me uitstekend.
Hans
Ook namens mij hartelijk welkom.
Ik zit zelf nog maar pas op dit forum, maar het bevalt me uitstekend.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Ook vanuit hier een welkom!
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Ook vanuit Cadier & Keer, hartelijk welkom.
Ron
Ron
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Hallo Robboxxx,
Allereerst welkom op dit forum. Hier is kennis en goede wil in overvloed om je bij te staan.
Je kunt natuurlijk ook op je Mac een Windows-emulatieprogramma gebruiken (of vloek ik nou in de kerk?) en dan de gebruikelijke software draaien............
Sorry, want ofschoon ik Windows gebruiker ben, ben ik ook stiekum jaloers op bezitters van zo'n Mighty Mac.
Groet,
Rob
Allereerst welkom op dit forum. Hier is kennis en goede wil in overvloed om je bij te staan.
Je kunt natuurlijk ook op je Mac een Windows-emulatieprogramma gebruiken (of vloek ik nou in de kerk?) en dan de gebruikelijke software draaien............
Sorry, want ofschoon ik Windows gebruiker ben, ben ik ook stiekum jaloers op bezitters van zo'n Mighty Mac.
Groet,
Rob
Gek op stoom!
@Robboz: dan zal ik je eens jaloers maken. Ik typ dit bericht vanaf een iBook, boven staat een Imac G5 als server te draaien en ik gebruik een Mac mini om mijn foto's te bewerken (das mijn werk).
Als ik een emulatie programma zou draaien zou er nog een Mac bij moeten komen. Ik denk dat ik toch maar het illustrator pad op ga. Ook ben ik aan het uitzoeken of ik de railplannen die gemaakt zijn met railmodeler kan importeren in illustrator om ze verder te bewerken.
Als ik een emulatie programma zou draaien zou er nog een Mac bij moeten komen. Ik denk dat ik toch maar het illustrator pad op ga. Ook ben ik aan het uitzoeken of ik de railplannen die gemaakt zijn met railmodeler kan importeren in illustrator om ze verder te bewerken.
Ha Rob,Robboxxx schreef:@Robboz: dan zal ik je eens jaloers maken.
Dat is je dus uitstekend gelukt!
Mijn meissie is gevallen voor een iBook, dus dat wordt straks gewoon omscholen......
Succes met de conversie....
Groet
Rob
Gek op stoom!
Hoi welkom stadsgenoot
ben peter woonachtig in de wijk daalhof
groetjes peter
ben peter woonachtig in de wijk daalhof
groetjes peter
Vriendelijke Spoorse groeten uit Maastricht
Peter Knuit
Peter Knuit
-
welkom Rob!!!!!!!!!!!!!!!!
-----------------------------------------------------------------
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.
Met vriendelijke groet,
Marc.
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.
Met vriendelijke groet,
Marc.
-
Beste Rob,
Welkom op het forum!
Groet,
Arjan
Welkom op het forum!
Groet,
Arjan
Groet, Arjan