Dat ken ik, ik ben ook net opnieuw begonnen met een helix. Ik had er eerst een nodig die met de klok meedraaiend omhoog gaat, maar maakte heb de verkeerde kant op. Gelukkig kan die "verkeerde" nog op een andervpunt op de baan gebruiken.verhoeks schreef: eerst een klein probleem opgelost en was dat ik de klimspiraal niet klimmend had gemaakt maar dalend.... .
Hollentalbahn...
Re: Hollentalbahn...
Re: Hollentalbahn...
BAH!!!!
wat ontzettend netjes en mooi.
BLEEEEEEEEEEEEH
ben zelf te rommelig
ziet er erg mooi uit en netjes werk man
moet ik eigen lijk een voorbeeld aan nemen
p.s. wat is het verschil tussen steigend en dalend?? komt toch op het zelfde neer?
wat ontzettend netjes en mooi.
BLEEEEEEEEEEEEH
ben zelf te rommelig
ziet er erg mooi uit en netjes werk man
moet ik eigen lijk een voorbeeld aan nemen
p.s. wat is het verschil tussen steigend en dalend?? komt toch op het zelfde neer?
Groeten Johan van den Hoogen
_________________
Baanplan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =20&t=2726
mijn N baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3158
_________________
Baanplan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =20&t=2726
mijn N baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3158
Re: Hollentalbahn...
Hallo Bert,
Op blad twee vul je de waardes in per mm van de straal die jij gevonden hebt. Hierdoor kan je ze straks op pagina 1 in de dropdown box selecteren.
Dus inderdaad FLM R1 - 192 en FLM R2 - 225,6
En vergeet niet om in kolom I de hoogte van de rails inclusief bedding in te vullen
In F de breedte van de rails met bedding
Groet, Paul
Op blad twee vul je de waardes in per mm van de straal die jij gevonden hebt. Hierdoor kan je ze straks op pagina 1 in de dropdown box selecteren.
Dus inderdaad FLM R1 - 192 en FLM R2 - 225,6
En vergeet niet om in kolom I de hoogte van de rails inclusief bedding in te vullen
In F de breedte van de rails met bedding
Groet, Paul
Laatst gewijzigd door Overlord op 08 jan 2012 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hollentalbahn...
Maar waarom bouw je hem met R1 en R2 want ik ben bang dat dit problemen gaat opleveren. Zeer krappe bochten en dan ook nog stijgend en dalend kan een probleem veroorzaken met je treinen.
Re: Hollentalbahn...
Als het qua ruimte gaat, probeer dan een minimum radius van 300 aan te houden. Heb ik ook gedaan.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Hollentalbahn...
Ik zie alleen rechts iets wat de vorm van een spiraal aanneemt.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Hollentalbahn...
?????verhoeks schreef:hey hookies,
links die halve cirkel bedoel ik....zijn allemaal 9130/9135 i.p.v 9120/9125
maar ik heb daaronder al een stuk zitten van een halve spiraal...en kan ik de andere helft nu ook gebruiken.
en ik wilde de maat van weten om die halve bootje te maken vandaar mijn vraag over die radius...maar dat komt nu dus later...
halve spiraal?
half bootje?
Een beetje uitleg svp Bert....
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Hollentalbahn...
Ja, ik snap het.
Maar ga je nu ergens R1 en R2 samen in een boog toepassen? Check dan wel even met lange rijtuigen op beide spore die elkaar passeren, in mijn eerste helix ging dat niet goed.
Maar ga je nu ergens R1 en R2 samen in een boog toepassen? Check dan wel even met lange rijtuigen op beide spore die elkaar passeren, in mijn eerste helix ging dat niet goed.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Hollentalbahn...
pfff, gelukkig maar wij gingen ons al zorgen makenverhoeks schreef:in de helix liggen alleen 9130/9135 bochten dus r3 en r4
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Hollentalbahn...
Bert,
Met houtlijm gaat dat goed zelf gebruik ik Tessa of bizon alleslijm
Geen bizonkit gebruiken, dan smelt het
Bob Vermeulen
Met houtlijm gaat dat goed zelf gebruik ik Tessa of bizon alleslijm
Geen bizonkit gebruiken, dan smelt het
Bob Vermeulen
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Hollentalbahn...
Lekker ruim station, maar heb je ruimte genoeg tussen de sporen voor perrons
mvg
Freddy
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Hollentalbahn...
idem, op zich zijn die blauwe platen ietwat poreus dus de houtlijm trekt er goed in.bob vermeulen schreef:Bert,
Met houtlijm gaat dat goed
Henk
Re: Hollentalbahn...
Ik vind de vraag van Freddy (heb je wel ruimte voor perrons bij het station) wel erg relevant. Zo op de tekening te zien en wat je hebt uitgelegd is dat namelijk niet het geval. Kijk daar nog eens goed naar.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Hollentalbahn...
Geen ervaring mee maar dit zijn alleen de opstaande randen langs het spoor die je dus tegen de rest van het perron aanplakt en dan ook nog voor H0.
Ik denk niet dat je daar aan gaat heben.
Dan kun je beter hier naar kijken:
http://www.ebay.de/itm/Silikonform-BAHN ... 415330a545
Of verder in de shop van deze persoon
Groeten,
Patrick
Ik denk niet dat je daar aan gaat heben.
Dan kun je beter hier naar kijken:
http://www.ebay.de/itm/Silikonform-BAHN ... 415330a545
Of verder in de shop van deze persoon
Groeten,
Patrick
Re: Hollentalbahn...
Of je bouwt ze zelf met de houtjes-die-je-met-gips-opvult methode. Dan kun je de vorm helemaal zelf bepalen, en de kosten zijn minimaal.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Hollentalbahn...
Bert,
Het gaat me niet om welke perrons of hoe je ze gaat maken. Ik zie zo niet waar je de perrons tussen de sporen gaat plaatsen. Die ruimtes zijn zo te zien te klein.
Het gaat me niet om welke perrons of hoe je ze gaat maken. Ik zie zo niet waar je de perrons tussen de sporen gaat plaatsen. Die ruimtes zijn zo te zien te klein.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Hollentalbahn...
En dat is inderdaad helemaal niet zo slecht gezien van Martin...
Ik zie het nu ook pas
Groeten,
Patrick
Ik zie het nu ook pas
Groeten,
Patrick
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Hollentalbahn...
de staanders zou je uit mesing kunnen zagen
met een figuurzaag en dan messing u profiel waar het glas tussen zit
Gr andy
met een figuurzaag en dan messing u profiel waar het glas tussen zit
Gr andy
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Hollentalbahn...
Bert die jongens geven het echt niet voor niets aan. Zoals het station nu op de grond ligt, past er met geen mogelijkheid een perron tussen.. ook geen zelf bouw..
Hartafstand tussen de rails is +/- 35mm uit mn hoofd. Hier gaat 2x 4,5 mm af omdat het van hart naar hart gemeten is ( 26mm ) daarnaast móet er tussen de rail en rand van het perron ook nog ruimte zijn voor de breedte van wagons en loks. ( ik meen 6mm ) dus blijft er van de 26 nu nog maar 14 mm over voor perron..
Meet het maar eens na en bekijk de NEM normen maar eens na hoeveel ruimte je nodig hebt...
Alles is als goed advies bedoeld.
Edit hart afstand is 33.4mm (dus ruimte tussen je rails is feitelijk nog maar 12 mm.)
Zie hier http://catalog.lokshop.de/FLE/2004_2005 ... e_113.html
Hartafstand tussen de rails is +/- 35mm uit mn hoofd. Hier gaat 2x 4,5 mm af omdat het van hart naar hart gemeten is ( 26mm ) daarnaast móet er tussen de rail en rand van het perron ook nog ruimte zijn voor de breedte van wagons en loks. ( ik meen 6mm ) dus blijft er van de 26 nu nog maar 14 mm over voor perron..
Meet het maar eens na en bekijk de NEM normen maar eens na hoeveel ruimte je nodig hebt...
Alles is als goed advies bedoeld.
Edit hart afstand is 33.4mm (dus ruimte tussen je rails is feitelijk nog maar 12 mm.)
Zie hier http://catalog.lokshop.de/FLE/2004_2005 ... e_113.html
Re: Hollentalbahn...
Er zijn wel mogelijkheden, alleen worden de perronsporen dan iets korter.
De middelste twee (de doorgaande sporen) kun je even lang houden.
Na de eerste wissels in de doorgaande sporen in de aftakking een Fleischmannstukje van 55mm (?) (Ik geloof dat die er zijn).
Dan kun je als het goed is de rest weer tekenen zoals je hebt liggen.
Dan heb je van bovenaf geteld: perron-spoor1-spoor2-perron-doorgaand spoor3-doorgaand spoor4- perron-spoor5-spoor6- kopspoor.
De twee linker kopsoortjes zou je dan nog iets langer kunnen maken.
Ik hoop voor je dat je er uit komt.
Groeten,
Patrick
De middelste twee (de doorgaande sporen) kun je even lang houden.
Na de eerste wissels in de doorgaande sporen in de aftakking een Fleischmannstukje van 55mm (?) (Ik geloof dat die er zijn).
Dan kun je als het goed is de rest weer tekenen zoals je hebt liggen.
Dan heb je van bovenaf geteld: perron-spoor1-spoor2-perron-doorgaand spoor3-doorgaand spoor4- perron-spoor5-spoor6- kopspoor.
De twee linker kopsoortjes zou je dan nog iets langer kunnen maken.
Ik hoop voor je dat je er uit komt.
Groeten,
Patrick
Re: Hollentalbahn...
Die stukjes zijn er van Flm inderdaad: 9103 als het om Piccolo gaat. Dan heb je betere perronruimte.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Hollentalbahn...
Je hebt daar niet de 9103 van 55.5 mm voor nodig maar de 9102 van 57.5 mm.
Henk
Henk