brockenbahn im harz
-
Onderwerp starter - Berichten: 11
brockenbahn im harz
toen ik me plekkie voor een n-baantje vrij had gemaakt ging het bedenken van een spoorbaan van start , eigenlijk kwam direct in me op om een stukje van de harz te bouwen , omdat ik daar zelf tientallen keren geweest ben en het een prachtige omgeving vind en de stoomtreinen daar geweldig zijn .
zo tot besluit gekomen om dan met enige fantasie het stukje drei anne hohne naar de brocken te maken .
er zullen dingen niet helemaal gan kloppen door de tog wat beperkte ruimte en wat niet gaat kloppen is de treinen zelf want anders zou ik op h0e uitkomen en de loc's uit de harz zijn vrij prijzig , dus in mijn harz fantasie rij ik dan met 80ers en 94ers
voor de gene die de harz niks zegt :
de harz is een gebied in het voormalige oost-duitsland het is een gebied wat mooi bebost is en met flink wat mooie heuvels en bergen .
in dit gebied is er de hsb of wel harzersmallspoorbahn hier word voornamelijk nog met stoom gereden op smalspoor , tegen woordig ook met omgebouwde diesels die er echt lekker lomp uit zien door het ombouwen en ze rijden met treinstelletjes .
een start gemaakt met bouwen , met piepschuim platen , de eerste deel heuvel van de brocken is gelegt. .
die foto's volgen nog , maar moet ze nog even forum vriendelijk maken
zo tot besluit gekomen om dan met enige fantasie het stukje drei anne hohne naar de brocken te maken .
er zullen dingen niet helemaal gan kloppen door de tog wat beperkte ruimte en wat niet gaat kloppen is de treinen zelf want anders zou ik op h0e uitkomen en de loc's uit de harz zijn vrij prijzig , dus in mijn harz fantasie rij ik dan met 80ers en 94ers
voor de gene die de harz niks zegt :
de harz is een gebied in het voormalige oost-duitsland het is een gebied wat mooi bebost is en met flink wat mooie heuvels en bergen .
in dit gebied is er de hsb of wel harzersmallspoorbahn hier word voornamelijk nog met stoom gereden op smalspoor , tegen woordig ook met omgebouwde diesels die er echt lekker lomp uit zien door het ombouwen en ze rijden met treinstelletjes .
een start gemaakt met bouwen , met piepschuim platen , de eerste deel heuvel van de brocken is gelegt. .
die foto's volgen nog , maar moet ze nog even forum vriendelijk maken
Re: brockenbahn im harz
Hallo Jelle.
Welkom op N spoor forum.
Prachting onderwerp
De aflevering van Rail away aflevering HSB liggen mij nog vers in geheugen
Dus wil deze topic ook beslist niet missen.
Maak er maar wat moois van.
Sucses Colega
Martin de Deugd
Welkom op N spoor forum.
Prachting onderwerp
De aflevering van Rail away aflevering HSB liggen mij nog vers in geheugen
Dus wil deze topic ook beslist niet missen.
Maak er maar wat moois van.
Sucses Colega
Martin de Deugd
-
.
hier een eerste begin van de heuvel van de brocken , naast de heuvel ligt een gleufje dat moet de dal worden die in het echie richten bennestein gaat , bij mij duikt hij eerst een dal in en dan een tunnel in ( anders moet ik een gat in de muur bij de buren maken en bij de buren verder gaan met een station hahaha )
plekkie vrij gemaakt voor een spoorbaantje
hier de plaat waar ik op begonnen benhier een eerste begin van de heuvel van de brocken , naast de heuvel ligt een gleufje dat moet de dal worden die in het echie richten bennestein gaat , bij mij duikt hij eerst een dal in en dan een tunnel in ( anders moet ik een gat in de muur bij de buren maken en bij de buren verder gaan met een station hahaha )
-
Ik ben ook zeer nieuwsgierig naar je baan , ik ben dit jaar daar nog geweest.
Er komen daar 3 treinen bij elkaar tussen de middag. Dus veel kijk plezier.
Station Drei Anne hohne
Ik heb het weeghuisje nagemaakt dat in Wernigerode Westerntor staat.
Hieronder het door mijzelf gemaakte model
Ook heb ik een foto van het inwendige van het huisje n.l. de weegschaal
Kees Gorter
Er komen daar 3 treinen bij elkaar tussen de middag. Dus veel kijk plezier.
Station Drei Anne hohne
Ik heb het weeghuisje nagemaakt dat in Wernigerode Westerntor staat.
Hieronder het door mijzelf gemaakte model
Ook heb ik een foto van het inwendige van het huisje n.l. de weegschaal
Kees Gorter
-
tijdens het zoeken naar voorbeelden en filmpjes om zo me baantje het mooist na te kunnen bouwen kwam ik op youtube een mooi filmpje tegen bij het station steinerne renne .
toen wij in de harz waren gingen we hier ook vaak kijken omdat het vertrek altijd erg veel spektakel gaf .
http://www.youtube.com/watch?v=hZjroyFE ... ure=relmfu
ook bij het station schierke is het altijd mooi om te zien hoe ze vertrekken .
http://www.youtube.com/watch?v=IagaqIX2 ... ure=relmfu
toen wij in de harz waren gingen we hier ook vaak kijken omdat het vertrek altijd erg veel spektakel gaf .
http://www.youtube.com/watch?v=hZjroyFE ... ure=relmfu
ook bij het station schierke is het altijd mooi om te zien hoe ze vertrekken .
http://www.youtube.com/watch?v=IagaqIX2 ... ure=relmfu
-
omdat ik tog nog met wat ruimte gebrek zit op me tafel en het dus niet exat voor elkaar ga krijgen om alles presies na te bouwen heb ik besloten om somige stukje of bij elkaar in te bouwen of korter na elkaar , bijvoorbeeld het inhaal spoor op de brokken en het station schierke in 1 stukje en daar vlak achter aan de bocht die langs een dal gaat .
het weekend heb ik weer lekker kunnen bouwen ,
er is niet heeeel veel gebeurt maar wat er gebeurt is ben ik tevreden mee.
met name omdat er een aantal herkenbaare punten beginnen te komen .
het weekend heb ik weer lekker kunnen bouwen ,
er is niet heeeel veel gebeurt maar wat er gebeurt is ben ik tevreden mee.
met name omdat er een aantal herkenbaare punten beginnen te komen .
-
het is even wat rustig en langzaam verder gaat , wel heb ik een mooie 94er kunnen kopen , en ben ik met het laatste stukje helling bezig en dan gaan we met gips aan de gang en het rails leggen
-
-
vandaag weer even verder gegaan met me baantje , en ben aardig opgeschoten , nog 1 laatste helling en dan kan ik beginnen met rails leggen en aankleding
Hoi Jelle,
Leuk thema en mooie foto's.
Kun je trouwens straks nog wel bij de tunnel als daar iets ontspoort?
Leuk thema en mooie foto's.
Kun je trouwens straks nog wel bij de tunnel als daar iets ontspoort?
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
daar heb je gelijk in en ook zeker over gedacht .
daarom heb ik bij het stukje waar schierke komt daar achter dat heuveltje kan ik er af tillen en daarr bij het spoor komen omdat daar een gat zit , en zo ook de laatste helling kan ik er af halen om er onder bij te kunnen .
zal er foto's van maken
daarom heb ik bij het stukje waar schierke komt daar achter dat heuveltje kan ik er af tillen en daarr bij het spoor komen omdat daar een gat zit , en zo ook de laatste helling kan ik er af halen om er onder bij te kunnen .
zal er foto's van maken
-
Ik kijk regelmatig , maar is het bouwen van de baan nu gestopt ?
Ik vond het wel een leuk onderwerp!
Kees Gorter
Ik vond het wel een leuk onderwerp!
Kees Gorter