Het ballasten zit er op! Op sommige plekken zie je nog verdunde houtlijm liggen. Hier heb ik geprobeerd de gaatjes, waar de draadjes doorheen gaan, te dichten, zodat er geen storende kale plekken lagen. Ondanks scherp opletten, is het bij één wissel niet helemaal goed gegaan. Zowel met de wisselaandrijving als zonder is er geen 100% zekerheid op een goede score. Vijf keer gaat de wissel argeloos heen en weer, de zesde keer blijft 'ie halverwege gewoon steken. Alsof er toch een korreltje of wat lijm is binnengekomen. Deze wissel gaat er in z'n geheel uit en er komt een andere in. Alle andere wissels doen precies wat ze moeten doen.
Een rondje foto's maar. Zomder huishes is de tafel wel erg leeg, maar dat is straks ook wel nodig als Henry komt airbrushen..
Hier zie je de drie sporen die naar het toekomstige kookeiland gaan. Twee komen uit de spiraal. Het verhoogde spoor moet nog wel doorgetrokken worden. Het derde spoor is het spoor wat achterlangs de spiraal loopt.
Vanuit deze hoek zie je de aansluitingen van de spiraal op de boventafel, Hookyville. De trein kan rechts afbuigen op de wissel en richting de brug over het spoor rijden, maar ook rechtdoor is mogelijk. Via het witte brugdeel draai je dan links naar Hookyville.
Als je linksom gaat, kijk dan halverwege nog eens achteruit. Dan zie je dit:
Vooruitkijkend zie je de halve boog opdoemen die je uiteindelijk naar Station Hookyville brengt. Ik denk dat ik deze boog met bomen en flatgebouwen ga verbloemen. En dan aan de buitenzijde van de sporen wat landbouwzaken.
Een blik op het sporenplan van Station Hookyville. Rechts op de foto de wissel die niet meer zijn werk doet.
En een blik op hetzelfde sporenplan, maar dan vanaf de andere kant van het station. Op deze en de vorige foto is te zien dat er nog wat extra hout aangebreid gaat worden om de perrons de ruimte te geven. Bovendien heb je dan meteen weer wat minder zicht op het dradenwerk.
Als je niet terug naar de spiraal wilt, maar naar het kookeiland, dan rijd je op de wissel rechtdoor en dus achterlangs de spiraal. Voorlopig zal dat een doodlopend traject zijn.
Ga je wel rechtsaf bij de wissel, of kom je vanuit de spiraal rechtsom gereden, dan kom je in deze omgeving uit. Hier zal een deel van de sporen iot het zicht worden gehouden door de fabriekspanden en hekwerk. Dan zie je ook niet dat dit deel qua ballast het minst succesvol is geworden. Een wijze les voor mensen die denken dat ze wel een metertje over de tafel kunnen hangen om dat te realiseren. Dan te bedenken dat ik nog een deel vanuit het mangat in de spiraal heb staan doen om de afstanden toch wat korter te maken.
Zo her en der was al wat groen tussen de rails aangebracht. Dat maakt het wel levendiger. Daarmee ga ik vanzelf wel weer verder na het airbrushen. Hopelijk wordt het dan een mooie combi! Maar dat zal voorlopig nog niet gaan plaatsvinden, want ik ga een enorm drukke maand met veel interviews tegemoet.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.