N-Baan van MacWhimmy

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
iWillem

N-Baan van MacWhimmy

Bericht door iWillem »

Het is zo ver, ben begonnen met bouwen van mijn baan. Heb een ruimte gemaakt om een U baan te maken van 2,4 bij 1,7mtr en 85cm diep. Ik denk dat het baan plan er ongeveer zo uit gaat zien:
Afbeelding
Verder wat foto's nog niet zo veel te zien maar het is een begin.
Afbeelding
Afbeelding

Op de foto's is de helft van de baan te zien. De andere helft is een spiegelbeeld van dit, die ga ik volgende week in elkaar zetten. Het is de bedoeling dat de baan in het tijdperk einde stoom en start diesel terecht gaat komen. Maar eerst maar eens zorgen dat er wat rails op komt te liggen.

Vr.Gr. Wim

mdedeugd

Re: N-Baan van MacWhimmy

Bericht door mdedeugd »

Hallo Wim. ;)
Ik zie een inmense sporenbrei
:o :o :o
Wat ga je hier uitbeelden?
Welk land ?
Heb je een thema voor jou baan?
Waar komen stations met perrons, etc....?
Kortom, wat zijn de plannen.
Brand maar los ;)

Martin de Deugd

Glaskast189

Bericht door Glaskast189 »

Dat zijn aardig wat rijsporen!

Groet, Bruce

Sporend online op mijn site!

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

Wim,

Ik heb zo juist de loop een nagevolgd en drie is mooi, maar is het wel uitvoerbaar?
Als er landschap op komt denk ik dat je nergens meer bij kunt!
Kan je niet beter gebruik maken van een helix om de niveaus berijdbaar te maken.
Als het alleen maar spoor blijft om lekker te rijden dan is het een prima idee dan kan je overal lekker bij en heb je veel rijlengtes

Mvrg

Bob Vermeulen

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
iWillem

Bericht door iWillem »

mdedeugd schreef:Hallo Wim. ;)
Ik zie een inmense sporenbrei
:o :o :o
Wat ga je hier uitbeelden?
Het zal meer een fantasie baan worden. Lijk me voor een eerste baan een goede keuze.
Welk land ? Duits lijk mij mooi.
Heb je een thema voor jou baan? Het idee is diesel met beetje stoom, dus beetje overgangs tijd.
Waar komen stations met perrons, etc....?
Kortom, wat zijn de plannen.
Brand maar los ;)
Ik zal de komende tijd laag voor laag meer uitwerken.

Martin de Deugd

Vr.Gr. Wim

Onderwerp starter
iWillem

Bericht door iWillem »

bob vermeulen schreef:Wim,

Ik heb zo juist de loop een nagevolgd en drie is mooi, maar is het wel uitvoerbaar?
Als er landschap op komt denk ik dat je nergens meer bij kunt!
Kan je niet beter gebruik maken van een helix om de niveaus berijdbaar te maken.
Als het alleen maar spoor blijft om lekker te rijden dan is het een prima idee dan kan je overal lekker bij en heb je veel rijlengtes

Mvrg

Bob Vermeulen
Dat is voor mij nog moeilijk in te schatten zonder eerdere ervaring. Heb zelf nog geen gevoel bij de ruimte die scenery nodig heeft met hellingen b.v. Ik zocht ook wel lekker rijlengte zodat in mijn niet zo grote ruimte de treinen toch lekker afstand kunnen maken. Het zal niet een heel druk landschap worden, een station, een loc loods, wat bedrijfjes in de bergen en misschien hier en daar een los dingetje.

Vr.Gr. Wim

Onderwerp starter
iWillem

Bericht door iWillem »

Hier de laag van het schaduw station, het is weer iets veranderd..... maar heb het gevoel dat je dat wel blijft doen totdat ie op zijn plaats ligt. ;)
Afbeelding

Vr.Gr. Wim

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

iWillem schreef:
Dat is voor mij nog moeilijk in te schatten zonder eerdere ervaring. Heb zelf nog geen gevoel bij de ruimte die scenery nodig heeft met hellingen b.v. Ik zocht ook wel lekker rijlengte zodat in mijn niet zo grote ruimte de treinen toch lekker afstand kunnen maken. Het zal niet een heel druk landschap worden, een station, een loc loods, wat bedrijfjes in de bergen en misschien hier en daar een los dingetje.

Hallo Wim
Als je geen ervaring hebt met modelspoor, scenery etc.
Dan zou het best verstandiger wezen eerst eens klein en eenvoudiger te beginnen.
Wil je analoog, of meteen digitaal, of allebij dat kan ook.
Maar begin eerst klein wil je sucses gaan behalen ;)

Martin de Deugd

Hookies

Bericht door Hookies »

Wim,

Kun je die eerste tekening eens uitsplitsen in lagen, want ik zie door de sporen het bos niet. Zo lijkt het net alsof je alleen maar sporen hebt getekend, niks less is more. Ook het sporenplan van je station is niet duidelijk te ontwaren.

Je schaduwstation vraagt in elk geval al een paar keerlusoplossingen.

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Onderwerp starter
iWillem

Bericht door iWillem »

Ok hier de andere lagen los.
Koppellaag om schaduw station naar stationslaag te koppelen
Afbeelding

De laag die het meest in zicht is waar ook het station te vinden is en een stuk rangeer ruimte en een oprit naar bergbaan
Afbeelding

Tenslote een stuk bergbaan
Afbeelding

Ik ga gelijk digitaal met deze baan. Heb het plan om alles automatisch en handbediend te kunnen doen, maar liefst zonder PC.

Vr.Gr. Wim

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

Hoi Willem,

klein adviesje van iemand die ook altijd te wil, te veel, te snel, te makkelijk te etc etc. begin met wat kleiners, minder complex en probeer eerst eea aan de praat te krijgen.

begrijp me niet verkeerd, het is jouw baan, jouw plan, jouw tijd etc, dus ik kan en wil niet de bijdehand uithangen, maar uit schade en ervaring wat wijzer geworden, is wat kleiners en overzichterlijker als lesje en vermaak een aanradertje.

gr.

M.

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

rien

Bericht door rien »

mooi plan
wens je veel bouw plezier
wel gewacht zo groot plan
wie niet waacht wind nooit

gr rien mazarron

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Plaats reactie