Polariteit van wisseltongen.
-
Onderwerp starter
Polariteit van wisseltongen.
Wil graag mijn station van beiden kanten inrijden.Gebruik de wissels 14953 en 14951 heb ik hier ook last van Polariteit.En hoe zou ik dit op kunnen lossen.
Mvg
Hennie
Mvg
Hennie
Re: Polariteit van wisseltongen.
Kun je je vraag nog wat uitgebreider toelichten, bijv. met een plaatje?
Polariteit kun je met een relais of iets dergelijks regelen. Maar meer info leidt tot een meer gericht antwoord.
Polariteit kun je met een relais of iets dergelijks regelen. Maar meer info leidt tot een meer gericht antwoord.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Polariteit van wisseltongen.
Hennie,
dat zijn toch de standaard wissels van minitrix, met de zwarte plastic hartstukken?
kortsluiting zul je in die dingen niet krijgen, daar op dat hartstuk geen sap staat.
maar idd mss ff verstandig om wat meer info te geven, bv door tekening baanplan en welke wissels het dan om gaat
of door een foto.
mvg
Freddy
dat zijn toch de standaard wissels van minitrix, met de zwarte plastic hartstukken?
kortsluiting zul je in die dingen niet krijgen, daar op dat hartstuk geen sap staat.
maar idd mss ff verstandig om wat meer info te geven, bv door tekening baanplan en welke wissels het dan om gaat
of door een foto.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter
Re: Polariteit van wisseltongen.
Hier de tekening van de baan.De wissels die gebruikt worden zijn de 14953-14951-14954-14955 en de kruising 14986.Het station wordt aan bieden kanten ingereden.
Mvg
Hennie
Mvg
Hennie
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Polariteit van wisseltongen.
Hoi Hennie,
Hoe bedien je de wissels? Met servo of met magneet.
Vaanuitgaande dat laatste dan zou je kunnen overwegen om de conrad aandrijving met polarisatie te gebruiken. Die monteer je onder de wissel en daar zit een wisselcontact op waarmee je je hartstuk kan polariseren.
Gebruik je servo dan zou ik een relais gebruiken.
Groetjes
Hoe bedien je de wissels? Met servo of met magneet.
Vaanuitgaande dat laatste dan zou je kunnen overwegen om de conrad aandrijving met polarisatie te gebruiken. Die monteer je onder de wissel en daar zit een wisselcontact op waarmee je je hartstuk kan polariseren.
Gebruik je servo dan zou ik een relais gebruiken.
Groetjes
-
Onderwerp starter
Re: Polariteit van wisseltongen.
Hoi,
Ik wil de wissels bedienen met de aandrijving van Minitrix 14935 en 14934 samen met de Viessmann 5212 met besturing van de Raptor.
Mvg
Hennie
Ik wil de wissels bedienen met de aandrijving van Minitrix 14935 en 14934 samen met de Viessmann 5212 met besturing van de Raptor.
Mvg
Hennie
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
-
Onderwerp starter
Re: Polariteit van wisseltongen.
Hoi,
Zijn de wisselaandrijvingen van Minitix niet goed of niet geschikt voor digitaal.Heb zelf vroeger veel problemen gehad met de wisselaandrijving van Marklin.Maar na het overbruggen van de wisseldecoders was het probleem verholpen.
Groetjes,
Hennie
Zijn de wisselaandrijvingen van Minitix niet goed of niet geschikt voor digitaal.Heb zelf vroeger veel problemen gehad met de wisselaandrijving van Marklin.Maar na het overbruggen van de wisseldecoders was het probleem verholpen.
Groetjes,
Hennie
Re: Polariteit van wisseltongen.
Hennie,
Ik heb het ff nagekeken, maar jouw wissels hebben dus idd plastic hartstukken,
dus volgens mij valt er niets te polariseren.
mvg
Freddy
Ik heb het ff nagekeken, maar jouw wissels hebben dus idd plastic hartstukken,
dus volgens mij valt er niets te polariseren.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Polariteit van wisseltongen.
Je hebt dan dus wel een verhoogd risico op stilvallen van je loc op de wissel.
Ik heb een aantal Flm wissels met plastic hartstuk en die geven veel meer storingen dan de Peco wissels met gepolariseerd hartstuk.
Ik heb een aantal Flm wissels met plastic hartstuk en die geven veel meer storingen dan de Peco wissels met gepolariseerd hartstuk.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Polariteit van wisseltongen.
Hallo,
Dat "stil vallen" op een wissel met een plastik kruisingsstuk (leuk woord voor scrabble) valt wel mee hoor Steven en Hennie.
Ik heb op mijn baan, met ruim 50 wissels, alleen maar die met dat "plastik" er tussen en, ik moet je zeggen, er valt geen treinstel of lok stil. Zelfs niet diegene die maar hun spanning krijgen van een beperkt aantal wielen.
Mijn methode is om er minimaal 6 voedingsdraden aan te solderen. D.w.z. dat aan elke railuitgang je een plus en min draad soldeert al naar gelang en in overeenstemming met je "rijspanning" natuurlijk. Zo krijgt je wissel optimaal rijspanning. Het is veel werk, maar het betaald zich uit. In ieder geval bij mij, waar ik totaal geen last heb, zoals gezegd, van het stil vallen.
Groetjes,
Fred.
Dat "stil vallen" op een wissel met een plastik kruisingsstuk (leuk woord voor scrabble) valt wel mee hoor Steven en Hennie.
Ik heb op mijn baan, met ruim 50 wissels, alleen maar die met dat "plastik" er tussen en, ik moet je zeggen, er valt geen treinstel of lok stil. Zelfs niet diegene die maar hun spanning krijgen van een beperkt aantal wielen.
Mijn methode is om er minimaal 6 voedingsdraden aan te solderen. D.w.z. dat aan elke railuitgang je een plus en min draad soldeert al naar gelang en in overeenstemming met je "rijspanning" natuurlijk. Zo krijgt je wissel optimaal rijspanning. Het is veel werk, maar het betaald zich uit. In ieder geval bij mij, waar ik totaal geen last heb, zoals gezegd, van het stil vallen.
Groetjes,
Fred.
http://mittelerstadt.comoj.com
Digitaalrijden met N-spoor werkt verslavend
Digitaalrijden met N-spoor werkt verslavend
-
Onderwerp starter