Uit eindelijk viel de keuze op amersfoort Centraal rond de jaren 50/70.
Na enige meten op het huidige middelste perrons ( vroeger 2de perron) Kwam ik uit dat de overkapping bij het zakspoor ongeveer 132 meter in het echt is en een kleine 82,5 Centimer in model.
Met deze gegevens ben ik naar huis gegaan en ben gaan tekenen in anyrail en daaruit kwam het volgende baanplan naar voren.
![Afbeelding](http://i1101.photobucket.com/albums/g427/hondekop766/Scannen0001-1.jpg)
De buitenste ring wordt Spoor 2 en heeft geen mogelijkheid om zich met andere sporen samen te voegen ( Voeding Analoog).
de 2 middelste ringen kunnen met elkaar samen komen en zijn gedigitaliseerd.
de binnenste ring ( goederenspoor) is analoog en kan niet samen voegen met de andere 3 ringen.
Het perron 2de perron met het zakspoor wordt compleet zelf gemaakt met behulp van geplot styreen.
een voorbeeld hoe de spant op de kopse kant eruit komt te zien.
![Afbeelding](http://i1101.photobucket.com/albums/g427/hondekop766/Scannen0002-1.jpg)
Dit is een snel uitgesneden probeersel maar dit wordt allemaal in autocad getekent en geplot.
De bedoeling is dat het oude seinhuis van Amersfoort en het oude NCS station ook worden vervaardigd later hier meer over.
Groetjes,
wesley