Overweg/bruggen voor piccolo

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Overweg/bruggen voor piccolo

Bericht door Hookies »

Ik vroeg me af of er ook overwegen bestaan die aansluiten op de piccolorails van Fleischmann. Deze rails hebben een eigen bedding en het is misschien een vreemd gezicht om zoiets over een overweg en brug te laten gaan. Bestaan deze? Of bestaan er bruggen/overwegen met rails die je aan de piccolorails kunt koppelen?


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Raymon
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 sep 2008 18:47

Re: Overweg/bruggen voor piccolo

Bericht door Raymon »

Volgens mij kun je gewoon minitrix rails gebruiken en dan heb je geen bedding op je brug. (dit past als het goed is op piccolo rails.)


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Overweg/bruggen voor piccolo

Bericht door martinb »

Fleischmann 9499: http://www.fleischmann.de/images/products/big/9499.jpg

Voor een brug zou ik gewoon peco of minitrix rails gebruiken. Die sluiten prima aan op je fleischmann rails.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Overweg/bruggen voor piccolo

Bericht door Hookies »

Dank voor de reacties tot zo ver. Mooie overweg, zo te zien. Benieuwd of er ook verlichting bij zit en of er eentje bestaat voor een dubbel spoor.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Overweg/bruggen voor piccolo

Bericht door martinb »

Nee, er zit geen verlichting in, en het is er alleen voor enkel spoor. Bij dubbel spoor is het ook lastig een standaard te maken, want wat is de standaard maat tussen twee sporen bij iedereen? (bijna overal verschillend n.a.w.) :D

Maar waarom maak je zelf niet wat? Is makkelijk en snel te maken met een plaatje styreen en wat lijm op precies de maat die jij wilt.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Overweg/bruggen voor piccolo

Bericht door Wesley »

Er bestaan overigens zat bruggen waar het ballastbed wél doorloopt. Dat is het geval bij de meeste gemetselde viaducten (met de mooie boogjes) en ook wel bij betonnen bruggen - maar dan weer niet altijd. Metalen bruggen hebben meestal geen ballastbed onder de sporen.


Swiftly and with style !
Afbeelding
Plaats reactie