Het gaat al lekker hier, ik heb alles nu goed rijden en ik krijg nu loon na hard werken. De afgelopen dagen ben ik dus begonnen met het rijden van het schaduw en paradedeel. Ik heb gereden met de stammen die ik op de baan wil hebben riden om te kijken hoe de locs en wagens reageren op de wissels. Bij het testrijden krijg je te maken met:
- ontsporende wagens,
- hobbels in de rails
- scheidingen die niet uitgelijnt zijn
- wissels die bijgesteld moeten worden.
- storingen op servo's
- niet goed werkende polarisatie van hartstukken
Vooral dat laatste blijkt vaak pas na een poosje rijden. Na een tijdje bleek een paar wissels scheef omgegooid te worden door de servo's door de servo iets te draaien krijg je de armbeweging gelijk met de tongbeweging.
Verder had ik een vreemde storing die werd veroorzaakt door een defecte OC32 print en een paar overleden servo's. Ook deze zijn opgelost en vandaag ben ik bezig geweest Xander van iTrain om een paar kleine bugs te verhelpen in de software.
Wat ik ook heb gemerkt is dat het hergebruik van peco flexrails enorme aandahct vereist. De raisl is moeilijk helemaal recht te krijgen en soms zitten er een deukje in of een hobbel door het lsohalen van de vorige baan. Hier kom je pas achter als je gaat rijden en dat vraagt wel wat aandacht.
Er zitten nu nog wel een paar kleine punten in de baan maar die hebben geen hoge prioriteit en die zullen tussendoor worden verholpen. Ik ga nu beginnen met de bouw van de bovenbaan, het mooie gedeelte waar ik wel erg veel zin in heb om te gaan maken.
Maar voordat ik daarmee begin ga ik nog wel een keer alle servo's langslopen of ze nog steeds goed schakelen. Dat is niet zoveel werk en daarom ga ik snel verder met de bouw. Tussendoor ga ik veel rijden en de loop van het schaduwgedeelte perfectioneren.
Ik had geprobeerd vandaag een filmpje te maken maar dat is mislukt, het is allemaal gewoon te volgen via de webcam
Groetjes Martin