Zou iemand mij uit kunnen leggen wat Digital Trixs EMS V221 loc betekend.En wat voor decoder hier in zit.
Groetjes,
Hennie
Digitaal Trixs EMS loc + digatal regelaar.
Re: Digitaal Trixs EMS loc + digatal regelaar.
Hennie,
Even een citaat uit de history van trix:
"In 1973 bracht Trix een nieuw meertreinensysteem, het zogenaamde EMS (Elektronisch Meertreinen Systeem) op de markt. Via een decoder in de loc en een extra rijregelaar zonder netvoeding was het mogelijk aan elke stroomkring een tweede loc toe te kennen en deze onafhankelijk van de eerste in dezelfde stroomkring te laten rijden. Daarmee was het bijvoorbeeld mogelijk op één spoor met twee locs te rangeren of met voorspan te rijden.
Bij het Express-systeem (3rail) kon men daardoor met gebruik van bovenleiding zes locomotieven; bij het tweerail/tweeleidersysteem waren het er altijd nog vier. Onafhankelijk van de mogelijkheid van de meertreinenregeling kon de EMS-rijregelaar voor constante treinverlichting gebruikt worden."
Dit EMS systeem is dus een beetje een voorloper van het huidige digitaal systeem, maar dus beslist niet samen te gebruiken.
EMS had een eigen rijregelaar nodig die gekoppeld was aan de standaard analoog rijregelaar/trafo.
mvg
Freddy
Even een citaat uit de history van trix:
"In 1973 bracht Trix een nieuw meertreinensysteem, het zogenaamde EMS (Elektronisch Meertreinen Systeem) op de markt. Via een decoder in de loc en een extra rijregelaar zonder netvoeding was het mogelijk aan elke stroomkring een tweede loc toe te kennen en deze onafhankelijk van de eerste in dezelfde stroomkring te laten rijden. Daarmee was het bijvoorbeeld mogelijk op één spoor met twee locs te rangeren of met voorspan te rijden.
Bij het Express-systeem (3rail) kon men daardoor met gebruik van bovenleiding zes locomotieven; bij het tweerail/tweeleidersysteem waren het er altijd nog vier. Onafhankelijk van de mogelijkheid van de meertreinenregeling kon de EMS-rijregelaar voor constante treinverlichting gebruikt worden."
Dit EMS systeem is dus een beetje een voorloper van het huidige digitaal systeem, maar dus beslist niet samen te gebruiken.
EMS had een eigen rijregelaar nodig die gekoppeld was aan de standaard analoog rijregelaar/trafo.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter
Freddy,
Bedankt voor de informatie.
Het is mij nu duidelijk.
Groetjes,
Hennie
Bedankt voor de informatie.
Het is mij nu duidelijk.
Groetjes,
Hennie
-
Onderwerp starter
Even nog een Vraag,
Zijn de loc's eigelijk wel geschikt voor de gewone digitale baan.
Of rijden die alleen op Trixs EMS.
Groetjes,
Hennie
Zijn de loc's eigelijk wel geschikt voor de gewone digitale baan.
Of rijden die alleen op Trixs EMS.
Groetjes,
Hennie
Ik citeer uit het antwoord van Freddy:
Nee dus. Waarschijnlijk zijn ze echter wel om te bouwen naar de huidige digitale systemen middels een decoder.spoor65 schreef:Dit EMS systeem is dus een beetje een voorloper van het huidige digitaal systeem, maar dus beslist niet samen te gebruiken.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter
Jammer,
Op Marktplaats stond een mooie digitale V-221 en een regelaar.
Kon voor een leuke prijs de digitale loc overnemen.
Groetjes,
Hennie
Op Marktplaats stond een mooie digitale V-221 en een regelaar.
Kon voor een leuke prijs de digitale loc overnemen.
Groetjes,
Hennie
-
Onderwerp starter
Bij Marklin had je de 6020 en het delta systeem maar je kon wel de loc's op de digitale baan gebruiken.
Groetjes,
Hennie
Groetjes,
Hennie
Hennie,
In de tijd dat Trix nog EMS had, was het bedrijf nog geen onderdeel van marklin.
Systemen zijn dus ook niet gelijk aan elkaar of zelfs maar vergelijkbaar.
EMS is zelfs niet te gebruiken met en gewone analoog trafo, je hebt altijd een extra EMS regelaar nodig.
En een mooie V200 cq 221, zul je ook in niet EMs uitvoering moeten kunnen vinden.
Vooral als je bedenkt, dat al de EMS locjes allemaal al uit de jaren 70 stammen, en dus
kwa details zowel als techniek al ver achterhaald zijn.
mvg
Freddy
In de tijd dat Trix nog EMS had, was het bedrijf nog geen onderdeel van marklin.
Systemen zijn dus ook niet gelijk aan elkaar of zelfs maar vergelijkbaar.
EMS is zelfs niet te gebruiken met en gewone analoog trafo, je hebt altijd een extra EMS regelaar nodig.
En een mooie V200 cq 221, zul je ook in niet EMs uitvoering moeten kunnen vinden.
Vooral als je bedenkt, dat al de EMS locjes allemaal al uit de jaren 70 stammen, en dus
kwa details zowel als techniek al ver achterhaald zijn.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2