Verder weer.
Vezels ook door de transformatorkasten.
We zijn vergeten om, zoals gepland, de vezels van een verfje te voorzien in de kasten, gelukkig is er geen spraken van lichtverlies of doorschijnen achteraf.
Daar linksboven is mijn bril, die zet ik altijd af als ik op de vierkante mm moet werken. Zie ik een stuk beter heel dichtbij. Dan is een oogafwijking wel handig.
In het bouwpakket zijn de isolatoren niet helemaal hol. Dat hoeft ook niet, want de metaaldraden lopen er niet écht doorheen. Tenzij je er glasvezels door wil halen. Dan moet je even boren
Bovenbouw maken. Eigenlijk is die niet nodig want we gaan geen stroom bovengronds aan- of afvoeren, maar het staat wel lekke stoer dus die maken we ook.
Na opbouw daarvan ziet het er zo uit:
Onderbouw met bovenbouw verbinden:
En dat netjes afmaken met aan de kopkant een klein op maat gemaakte isolator.
Dan een stoer hek eromheen. PIKO wil dat je dat uit twee delen gaas maakt en bij het brandstofdepot hebben we dat ook gedaan, maar het wordt nooit echt mooi in de hoeken. En het is super lastig om het gaas netjes aan de paaltjes te lijmen. Dus hebben we het gaas dit keer opgeknipt en direct op de paaltjes gelijmt. Bijkomend voordeel is dat het VEEL makkelijker wordt om bordjes op te lijmen.
(ja, dat is op zijn kop, helaas)
De elektronica zit in een kistje onder de baantafel:
Bart