Aansluiten meerdere Uhlenbrock Power 4 boosters

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
ouwerling

Aansluiten meerdere Uhlenbrock Power 4 boosters

Bericht door ouwerling »

Hallo,

Bij mijn nieuwe baan, Benelux, ga ik meerdere Uhlenbrock Power 4 boosters gebruiken.
Om alles gelijk goed aan te leggen weet ik niet zeker hoe ik de meerder power 4 boosters aan mijn IB Basic koppel.
In het plaatje 2 manieren.
Misschien wel beide onjuist of beide goed of misschien is er een 3e manier.

Gaarne wat advies.

Voorts een vraag over het aansluiten van de uhlenbrock loconet schakel en bezetmeld modules:
Maakt het vervolgens uit waar ik deze modules op aansluit; op de booster uitgang van de booster voor dat betreffende deel van de baan of maakt dat ook niet uit en kan alles op de "ringleiding" evt op de booster, maar ook via andere verdeelpunten die ik onder de baan maak?

Groet

Jos
Bijlagen
Power4 aansluitschema.jpg
Power4 aansluitschema.jpg (31.88 KiB) 1227 keer bekeken

Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V

jeepney

Re: Aansluiten meerdere Uhlenbrock Power 4 boosters

Bericht door jeepney »

Ik zie dat er nog niet op dit topic is gereageerd dus bij deze een poging.

Ik weet niet wat de term "loconet" inhoudt, maar ik kan je wel zeggen hoe ik mijn 3 Power3-Boosters heb aangesloten"op de IB:
-de grijze kabel (voor het signaal) heb ik "doorgelust" van de IB naar de 1e booster, van de 1e booster naar de 2e booster, etc......dus conform jouw 1e schema.
-de electriciteitstoevoer is gescheiden van de trafo-uitgang(en) naar de afzonderlijke boosters en IB
-de electriciteitstoevoer per booster en IB apart naar de van elkaar gescheiden stroomkringen

Dus de grijze kabel doorlussen (a.h.w. een serieschakeling) maar de stroom in- en uitgang allemaal strikt gescheiden houden. Wat ik wel weet is dat sommigen adviseren om de "aarde"-draden van de verschillende boosters en IB ook nog eens met elkaar te verbinden. Het voordeel hiervan is me ooit uitgelegd maar het is me ontgaan.

Overigens staat dit allemaal in de handleiding die je bij de boosters meekrijg.

Henk.

Plaats reactie