Duisburg-Beksheim
Re: Duisburg-Beksheim
Ook dat valt mee, maar zeg nou zelf: dat is toch lekker af en toe? Of zijn er hier Leute die 'last' hebben van een trein 1:160 qua geluid?
Re: Duisburg-Beksheim
ik rij met allemaal oud spul, en dat is verre van geruisloos, en ik lig daar zeker niet wakker van. Vind het soms zelfs wel leuk.. in t echt zijn ze ook niet geruisloos.. Prio is dat ze goed rijden.
Re: Duisburg-Beksheim
ziet er erg mooi uit
complimenten man.
complimenten man.
Groeten Johan van den Hoogen
_________________
Baanplan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =20&t=2726
mijn N baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3158
_________________
Baanplan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =20&t=2726
mijn N baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3158
Re: Duisburg-Beksheim
Jo!
Thanks!
Geen update vandaag (gruwelijk brakzijning) en dan moet er ook nog voetbal worden gekeken. Bij verlies van Nederland flikker ik alle treinen door mijn raam naar buiten en ga ik lekker NS rijden. Tijdperk III, dus dan kan ik ook nog van die prachtige stoomloks aanschaffen.
Ja.
Niet dus.
Ik heb allerhande supplies binnengekregen, o.m. bovenleiding en allemaal gezellige digitale componenten waarvan ik de handleiding ongeveer 5 keer moet lezen voor ik begrijp wat ik er ook alweer mee kon en hoe. Dit houdt echter wel in dat ik binnenkort een rondje kan rijden, al zal dat vrij tijdelijk zijn want het schaduwstation moet af zijn voor een bepaalde datum in september. Maar ik wil rijden en daarmee zal ik ook eens met dat heerlijk begrijpelijke Koploper aan de slag kunnen. Gisteren heb ik ook wat spullen van Ron gekregen (!) om verder mee te klooien. Dat gaat mij binnenkort veel bier kosten als Ron komt kijken waar die spullen heen zijn gegaan. (Ron: onwijs bedankt, maat!). Hij heeft een redelijk uitgebreide KL-testbaan, en dat zag er wel vermakelijk uit. Ik werd zelfs jaloers, want ik moet op tijd de regelaar terugdraaien voordat de treinen naar beneden pleuren, ongeacht voetbaluitslagen. Ja, ik heb nog veel te doen. Maar de spullen zijn binnen, dus even tijd vinden en hoppa!
Kortom: ik leef weer en zodra de zon weer eens gaat schijnen kunnen de modules weer naar buiten voor wat foto's.
Laterz!
J.
Thanks!
Geen update vandaag (gruwelijk brakzijning) en dan moet er ook nog voetbal worden gekeken. Bij verlies van Nederland flikker ik alle treinen door mijn raam naar buiten en ga ik lekker NS rijden. Tijdperk III, dus dan kan ik ook nog van die prachtige stoomloks aanschaffen.
Ja.
Niet dus.
Ik heb allerhande supplies binnengekregen, o.m. bovenleiding en allemaal gezellige digitale componenten waarvan ik de handleiding ongeveer 5 keer moet lezen voor ik begrijp wat ik er ook alweer mee kon en hoe. Dit houdt echter wel in dat ik binnenkort een rondje kan rijden, al zal dat vrij tijdelijk zijn want het schaduwstation moet af zijn voor een bepaalde datum in september. Maar ik wil rijden en daarmee zal ik ook eens met dat heerlijk begrijpelijke Koploper aan de slag kunnen. Gisteren heb ik ook wat spullen van Ron gekregen (!) om verder mee te klooien. Dat gaat mij binnenkort veel bier kosten als Ron komt kijken waar die spullen heen zijn gegaan. (Ron: onwijs bedankt, maat!). Hij heeft een redelijk uitgebreide KL-testbaan, en dat zag er wel vermakelijk uit. Ik werd zelfs jaloers, want ik moet op tijd de regelaar terugdraaien voordat de treinen naar beneden pleuren, ongeacht voetbaluitslagen. Ja, ik heb nog veel te doen. Maar de spullen zijn binnen, dus even tijd vinden en hoppa!
Kortom: ik leef weer en zodra de zon weer eens gaat schijnen kunnen de modules weer naar buiten voor wat foto's.
Laterz!
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Mazzel voor jou dat ik er niet meer zoveel op kan als vroeger.
Was ondanks de jetlag gezellig en was leuk je weer eens te zien.
ik ben reuze benieuwd wat je allemaal gaat brouwen met het spul.
Zal dus zeker eens langskomen om het met eigen ogen te zien en om je helemaal gek maken met vragen over de bovenleiding.
Uiteraard zal hierbij je bier voorraad slinken .
gr. Ron
Was ondanks de jetlag gezellig en was leuk je weer eens te zien.
ik ben reuze benieuwd wat je allemaal gaat brouwen met het spul.
Zal dus zeker eens langskomen om het met eigen ogen te zien en om je helemaal gek maken met vragen over de bovenleiding.
Uiteraard zal hierbij je bier voorraad slinken .
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29
Re: Duisburg-Beksheim
[quote="Jeroen"]
Geen update vandaag (gruwelijk brakzijning) en dan moet er ook nog voetbal worden gekeken. Bij verlies van Nederland flikker ik alle treinen door mijn raam naar buiten en ga ik lekker NS rijden. Tijdperk III, dus dan kan ik ook nog van die prachtige stoomloks aanschaffen.
quote]
Ik zorg ervoor dat ik op tijd bij jou raam sta met een extra groot kussen
Bruce
Geen update vandaag (gruwelijk brakzijning) en dan moet er ook nog voetbal worden gekeken. Bij verlies van Nederland flikker ik alle treinen door mijn raam naar buiten en ga ik lekker NS rijden. Tijdperk III, dus dan kan ik ook nog van die prachtige stoomloks aanschaffen.
quote]
Ik zorg ervoor dat ik op tijd bij jou raam sta met een extra groot kussen
Bruce
Sporend online op mijn site!
Re: Duisburg-Beksheim
Hoe laat is die wedstrijd afgelopenJeroen schreef:Jo!
Bij verlies van Nederland flikker ik alle treinen door mijn raam naar buiten en ga ik lekker NS rijden.
J.
want dan moet ik voor die tijd ff de vangnetten klaar hebben hangen onder jouw ramen
En dan eens zien of ik meer buit kan vangen dan Bruce.
Wel ook ff drankjes en hapjes klaarzetten he jeroen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: Duisburg-Beksheim
Ik hoor net in de disco bar wagen van de NS; adieu aufwiedersehen....
Is de treinen regen al begonnen??
Groet,
Arjan
Is de treinen regen al begonnen??
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Re: Duisburg-Beksheim
Zoooo.....hèèè heèèèè......we kunnen eindelijk weer normaal gaan bouwen. De sinaasappels gaan weer voor 2 jaar in de kist en ik heb nu lekker de tijd om volop aan mijn nieuwe NS tp. III baan te gaan beginnen. Het ontwerp blijft min of meer hetzelfde, maar met een ander NS-sausje en trouwens, Portugal heeft steroiden geslikt en is onterecht de winnaar geweest gisteravond waardoor wij automatisch met 5-0 winnen en we zelfs de kwartfinales mogen overslaan en.....JA!
Daaahaaag!
Ik moest weer even wat nieuws schrijven. Twee dagen geleden had ik een ruime (tekst)update geschreven maar door mijn snelle getyp heb ik weer een of andere weergaloze en onomkeerbare toetscombinatie ingedrukt waardoor ik een pagina terugsprong en ik bij het vooruitspringen mijn hele geneuzel weer kwijt was. Tja....such is life.
Maar wat is er dan allemaal gebeurd? Nou, veel. Maar veel te weinig om een foto van te maken. Althans: het foto's maken van draadjes is niet echt boeiend lijkt mij. Uberhaupt zijn draadjes niet gezellig, en dan heb ik het niet over de gesprekken op dit forum (maar: op andere groterefora zijn de draadjes ook niet gezellig! ).
Nee, ik ga hier geen hele verhalen schrijven over welk draadje waarvoor dient en wat de technische achtergronden zijn van welk kastje dan ook. Het is hier geen MartinDomburg-draadje , want zo technisch ben ik niet. Ik heb consequent de draden een kleur gegeven, zodat zelfs ik nog weet wat wat is. Dat is natuurlijk wel een must met zo'n digitaal aangestuurde baan via de computer. De laatste paar dagen ben ik bezig alle nuttige en noodzakelijke secties aan te sluiten op de bezetmelders. Het testen van de baanvakken is afdoende gebeurd, dus nu even de kiezen op elkaar om dit te regelen. Ik doe het liever ook niet maar het moet. Ook ben ik bij de brug-bak en de wisselstraat-bak de bedrading aan het ordenen. Dat was bij de rest al wel gebeurd, maar nog niet bij de eerste twee. De brug is nu compleet en netjes bedraad, maar bij de wisselstraat is dat nog geen sinecure. Goeie God zeg, je komt om van de draden (voeding, wel/niet bezetmeldpunten, lampjes, seinen, wissels, servo's, blablablablalba). En dan te bedenken dat dit nog een klein wisselstraatje is van een niksnut-stationnetje!
Anyhoerrrr, inmiddels zijn wel al de eerst werkende seinen gesignaleerd (flauw grapje). D.m.v. de LDT-LSblablanogwat decoder werken bepaalde seinen al netjes via de ECoS. Ik vraag me tegelijkertijd wel direct af waarom alles maar dan ook àlles wat een digitaal component is van zo'n slechte en summiere handleiding wordt voorzien. Jawel, alles staat erin, maar het staat er zo klein en onbenullig dat je er in eerste en tweede instantie makkelijk overheen leest. Dus als op dit forum wel eens wordt beweerd dat je de handleiding moet lezen: doe het maar, want het staat er echt! Zometeen ga ik nog een paar seinen aansluiten, en nog wat stomme draden doorverbinden en solderen en weetikveel.
Foto's van rijdende dingen....dat gaat nog even duren. Maar als ik nu even doorpak (kabinets-term) dan kan er binnen afzienbare tijd wel alvast automatisch worden gereden. Dat is belangrijk want met nog 3 maanden te gaan wordt het wel eens tijd om rond te rijden en te testen. In eerste instantie doe ik een SchaduwstationLight om wat te oefenen. Daarna kan ik makkelijk nog wat extra sporen gaan leggen. Mijn ontwerp is toch makkelijk, dus dat zou te doen moeten zijn.
é processado!
J.
Daaahaaag!
Ik moest weer even wat nieuws schrijven. Twee dagen geleden had ik een ruime (tekst)update geschreven maar door mijn snelle getyp heb ik weer een of andere weergaloze en onomkeerbare toetscombinatie ingedrukt waardoor ik een pagina terugsprong en ik bij het vooruitspringen mijn hele geneuzel weer kwijt was. Tja....such is life.
Maar wat is er dan allemaal gebeurd? Nou, veel. Maar veel te weinig om een foto van te maken. Althans: het foto's maken van draadjes is niet echt boeiend lijkt mij. Uberhaupt zijn draadjes niet gezellig, en dan heb ik het niet over de gesprekken op dit forum (maar: op andere groterefora zijn de draadjes ook niet gezellig! ).
Nee, ik ga hier geen hele verhalen schrijven over welk draadje waarvoor dient en wat de technische achtergronden zijn van welk kastje dan ook. Het is hier geen MartinDomburg-draadje , want zo technisch ben ik niet. Ik heb consequent de draden een kleur gegeven, zodat zelfs ik nog weet wat wat is. Dat is natuurlijk wel een must met zo'n digitaal aangestuurde baan via de computer. De laatste paar dagen ben ik bezig alle nuttige en noodzakelijke secties aan te sluiten op de bezetmelders. Het testen van de baanvakken is afdoende gebeurd, dus nu even de kiezen op elkaar om dit te regelen. Ik doe het liever ook niet maar het moet. Ook ben ik bij de brug-bak en de wisselstraat-bak de bedrading aan het ordenen. Dat was bij de rest al wel gebeurd, maar nog niet bij de eerste twee. De brug is nu compleet en netjes bedraad, maar bij de wisselstraat is dat nog geen sinecure. Goeie God zeg, je komt om van de draden (voeding, wel/niet bezetmeldpunten, lampjes, seinen, wissels, servo's, blablablablalba). En dan te bedenken dat dit nog een klein wisselstraatje is van een niksnut-stationnetje!
Anyhoerrrr, inmiddels zijn wel al de eerst werkende seinen gesignaleerd (flauw grapje). D.m.v. de LDT-LSblablanogwat decoder werken bepaalde seinen al netjes via de ECoS. Ik vraag me tegelijkertijd wel direct af waarom alles maar dan ook àlles wat een digitaal component is van zo'n slechte en summiere handleiding wordt voorzien. Jawel, alles staat erin, maar het staat er zo klein en onbenullig dat je er in eerste en tweede instantie makkelijk overheen leest. Dus als op dit forum wel eens wordt beweerd dat je de handleiding moet lezen: doe het maar, want het staat er echt! Zometeen ga ik nog een paar seinen aansluiten, en nog wat stomme draden doorverbinden en solderen en weetikveel.
Foto's van rijdende dingen....dat gaat nog even duren. Maar als ik nu even doorpak (kabinets-term) dan kan er binnen afzienbare tijd wel alvast automatisch worden gereden. Dat is belangrijk want met nog 3 maanden te gaan wordt het wel eens tijd om rond te rijden en te testen. In eerste instantie doe ik een SchaduwstationLight om wat te oefenen. Daarna kan ik makkelijk nog wat extra sporen gaan leggen. Mijn ontwerp is toch makkelijk, dus dat zou te doen moeten zijn.
é processado!
J.
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen,
Goed van je te horen. Ik dacht werkelijk "hij spoort niet meer" en heeft geen enkele trein heel gelaten na gisteravond
Ik zou zeggern werkse aan je baan.
mvrg Bob
Goed van je te horen. Ik dacht werkelijk "hij spoort niet meer" en heeft geen enkele trein heel gelaten na gisteravond
Ik zou zeggern werkse aan je baan.
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Duisburg-Beksheim
welkom in mijn wereld Jeroen en dan ben jij Crying out loud nog een flyboy en ik maar een simpele visjes verkoper.
wheheheh
wheheheh
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Duisburg-Beksheim
Vaak ben je te bangJeroen schreef:Zoooo.....hèèè heèèèè.....
Nee, ik ga hier geen hele verhalen schrijven over welk draadje waarvoor dient en wat de technische achtergronden zijn van welk kastje dan ook. Het is hier geen MartinDomburg-draadje , want zo technisch ben ik niet. Ik heb consequent de draden een kleur gegeven, zodat zelfs ik nog weet wat wat is.
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Dat klopt wel. Het is soms ook gewoon proberen of een ingeving hebben. Draadjesboel heb ik daarmee ook leren leukvinden. Maar ik snap HEEL goed dat iemand dat de minste kant vindt, ik vind klei en gips ook leuker dan een servodecoder instellen.
Bart
Bart
Re: Duisburg-Beksheim
Hmm laat mij dan maar draadjes doen..... ik heb juist de angst voor al het andere (anders had er al wel een baan gestaan)
Gewoon lekker muziekie aan, peukie op zn tijd, en regelmatig pauze nemen om te solderen... komt vast goed!
Gewoon lekker muziekie aan, peukie op zn tijd, en regelmatig pauze nemen om te solderen... komt vast goed!
Re: Duisburg-Beksheim
Oef, draadjes....
Ikzelf zie het als iets wat nu eenmaal moet, maar ik bouw liever boompjes
Mvg,
Tis
Ikzelf zie het als iets wat nu eenmaal moet, maar ik bouw liever boompjes
Mvg,
Tis
Re: Duisburg-Beksheim
Tis slaat eigenlijk de spijker op z'n kop. Het is niet dat ik er bang voor ben of dat ik 't totaal niet kan. Ik kan er slecht motivatie voor opbrengen, maar als ik eenmaal aan de gang ben dan is het wel weer accepté. Ik moet wel zeggen dat wanneer je die *****-draadjes aan een stekker gaat solderen, en je alles aansluit zoals je dat in je hoofd zou doen en je de boel opstart en op het knopje drukt en.......het werkt: ja, dan ben ik wel blij. Daarna druk je nog 4 keer op 't knopje, en dan is de lol eraf want dan kun je weer verder gaan met aansluiten .
Keep you posted!
J.
Keep you posted!
J.
Re: Duisburg-Beksheim
De laatste digitale componenten en servo's zijn binnengekomen. Nu even gas geven met solderen en aansluiten en dan hopelijk volgende week voor het eerst geautomatiseerd rijden!
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Tjooo!
Helaas, dat niet, maar het scheelt niet veel. De bezetmelders zijn aangesloten, getest en wel. En dat via allemaal stekkers die ik moest solderen, wat een fakking K-werk. Daarnaast heb ik ook weer de servo's ingebouwd, ingeregeld en aangesloten met de puntstukschakeling. Wederom dit gedaan via de Uhlenbrock servodecoder (die prima werkt maar wat lastig is in te stellen, als in: veel werk) en de ServoSwitch van Ros. Prima dingetje zonder flauwekul, enkel schakelt hij heen en weer bij het opstarten, bijvoorbeeld na een kortsluitingkje ofzo. En hij schakelt dan precies weer verkeerd. Eens kijken of hier wat aan te doen is......
Maar wat moet er dan nog wel allemaal gebeuren?
3 bakken voor het schaduwstation moeten in elkaar getimmerd worden (lees dit niet zoals je het zou willen lezen! ), en dat is een makkie want het hout is er al en de beoogde constructie is simpel. De rails die erop komt (GT, Fleischmann, Roco) heb ik ook al en is ex-Boppard schaduwstation. Dan moet er nog één hoekbak in elkaar gezet worden en dat is nog even een klusje. De constructie is typisch iets lastiger (als in: meer werk) maar de bedrading is een makkie want er ligt enkel een dubbelspoor op zonder wissels, servo's, draaischijven, DTC, MCC, EHB0, FMC, CDU, HPSOV, CPU, IRS, MCP, en gouden douchekranen. Dan zal ik denk ik, tegen die tijd ongeduldig genoeg zijn om op de schaduwstationbakken in eerste instantie ook maar een dubbelspoor te leggen zodat ik in ieder gevoel rond kan rijden....maarrrr....dat zou bijna meteen geautomatiseerd kunnen!
Dan moet ik nog wel even Koploper instellen en dat is precies wat ik vanochtend aan het doen ben. Afgelopen vlucht vanuit de Westcoast (en dat is me een tering-eind!) heb ik op papier al de blokken 'aan elkaar geknoopt' zodat ik "enkel" maar dat hoef over te nemen in Koploper.
Het is allemaal ook zo makkelijk..........
Heb je zo antwoord, Robbie? Mijn deadline heb ik dus ruimschoots niet gehaald. Ik hoop dat ik die andere deadline wèl haal. En nog een gratis tip voor jullie allemaal:
Werk dus nooit met een deadline!
J.
Helaas, dat niet, maar het scheelt niet veel. De bezetmelders zijn aangesloten, getest en wel. En dat via allemaal stekkers die ik moest solderen, wat een fakking K-werk. Daarnaast heb ik ook weer de servo's ingebouwd, ingeregeld en aangesloten met de puntstukschakeling. Wederom dit gedaan via de Uhlenbrock servodecoder (die prima werkt maar wat lastig is in te stellen, als in: veel werk) en de ServoSwitch van Ros. Prima dingetje zonder flauwekul, enkel schakelt hij heen en weer bij het opstarten, bijvoorbeeld na een kortsluitingkje ofzo. En hij schakelt dan precies weer verkeerd. Eens kijken of hier wat aan te doen is......
Maar wat moet er dan nog wel allemaal gebeuren?
3 bakken voor het schaduwstation moeten in elkaar getimmerd worden (lees dit niet zoals je het zou willen lezen! ), en dat is een makkie want het hout is er al en de beoogde constructie is simpel. De rails die erop komt (GT, Fleischmann, Roco) heb ik ook al en is ex-Boppard schaduwstation. Dan moet er nog één hoekbak in elkaar gezet worden en dat is nog even een klusje. De constructie is typisch iets lastiger (als in: meer werk) maar de bedrading is een makkie want er ligt enkel een dubbelspoor op zonder wissels, servo's, draaischijven, DTC, MCC, EHB0, FMC, CDU, HPSOV, CPU, IRS, MCP, en gouden douchekranen. Dan zal ik denk ik, tegen die tijd ongeduldig genoeg zijn om op de schaduwstationbakken in eerste instantie ook maar een dubbelspoor te leggen zodat ik in ieder gevoel rond kan rijden....maarrrr....dat zou bijna meteen geautomatiseerd kunnen!
Dan moet ik nog wel even Koploper instellen en dat is precies wat ik vanochtend aan het doen ben. Afgelopen vlucht vanuit de Westcoast (en dat is me een tering-eind!) heb ik op papier al de blokken 'aan elkaar geknoopt' zodat ik "enkel" maar dat hoef over te nemen in Koploper.
Het is allemaal ook zo makkelijk..........
Heb je zo antwoord, Robbie? Mijn deadline heb ik dus ruimschoots niet gehaald. Ik hoop dat ik die andere deadline wèl haal. En nog een gratis tip voor jullie allemaal:
Werk dus nooit met een deadline!
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Dat is inderdaad de meest betrouwbare methode om nooit meer deadlines te missenJeroen schreef:Werk dus nooit met een deadline!
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan