Marelburg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Marelburg

Bericht door Glaskast189 »

Van merk is die mooie locloods?

Ik heb er 1 van Arnold en daar loop ik mee te klooien omdat het fleischmann rails er net niet tussen past.

Groet, Bruce


Sporend online op mijn site!
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Marelburg

Bericht door bob vermeulen »

Martin,

Mooie opstelling, maar ik zou toch niet onder druk van een tentoonstelling fouten willen introduceren.
Zo te zien is het een aardige BW met behoorlijk groot materieel voor het beladen van de loks.
Daar heb je nog al wat kolen voor nodig maar met je huidige opstelling krijg je die daar niet :idea:
Je kunt toch geen kolen via je draaischijf gaan aanvoeren :?:
Dat zou een heel onnatuurlijke beeld van je BW geven, terwijl er voldoende ruimte is om direct nadat je van je station komt een wissel te leggen naar je kolen aanvoer.

Mvrg bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

He Bob,

ik deel je mening betreft de grote van het kolenpark. Toen ik het gister neer zette had ik al het gevoel dat het iets aan de "oversized" grote kant is. Je bevestigd mijn vermoeden. Ik ga deze kolenbunker niet gebruiken maar bouw een kleinere kolenbunker mett een los kraantje ernaast.

De invulling van de baan is trouwens niet afhankelijk van druk oid hoor, wees niet gevreesd. Mijn insteek is dat ik twee modules heb: De hoofdmodule Marelburg word een self supporting product die zonder de depot module natuurgetrouw moet ogen. De depotmodule daarintegen is een kwestie van ik heb een draaischijf en een DTC, wat sporen en een ringloods. hier wil ik wat mee. Kotom een stukje fantasie die ik aan de hoofdmodule kan koppelen.

Daarom kies ik ervoor om geen onderdelen van het depot buiten de depotmodule uit te laten komen. Dus ook geen wisselstraat oid, alleen het toegangsspoor. Als ik een wisselstraat zou gaan bouwen op het Marelburg gedeelte dan oogt de module niet als de depot er niet aan vast zit.

groetjes


Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1247
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Marelburg

Bericht door WimC »

Hoi Martin,

Je schiet lekker op :)

Ik ben het wel met Bob eens dat de BW op deze manier niet realistisch is. Het is een logistieke nachtmerrie, want alles moet over de draaischijf bij elke beweging, waardoor je een enorme flessenhals krijgt.

Je kunt ook het op je module houden door in het begin van je module (waar nu die V100 staat) een wissel neer te leggen, en daar de bevoorrading op aan te takken, zodat je kolendepot naast de draaischijf staat.
Ik heb het schematisch voor je getekend. Wat finetuning is nog wel nodig, maar dit komt al wat realistischer over.

Groeten,
Wim
Bijlagen
Depot Marelburg.jpg
Depot Marelburg.jpg (11.6 KiB) 3740 keer bekeken


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Kijk dat maakt het forum een mooi medium. Wim, Ben bedankt voor de input. Met name de schets die Wim toevoegde in zijn bericht wektte mijn nieuwsgierigheid. Ik heb een paar wissels gepakt en ben gaan passen en meten. Hierbij heb ik een concessie moeten doen want twee wissels kon ik helaas niet kwijt op de module. Maar wel een waar ik tevreden over kan zijn.

Ik ben meteen aan het bouwen gegaan en heb ik de layout aangepast zodat de locs op een snelle wijze naar een eenvoudige kolenbunker kunnen rijden. De aansluitingen op de schijf die nu niet meer worden gebruikt worden onderdeel van de scenery, een stukje verwilderd en verwaarloosde aansluitingen :D Zin in.

Het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

De layout van het MCC gedeelte gaat nog op de schop. Ik wil deze iets verleggen zodat ik een stuk weg aan kan leggen (zonder MCC in dat stuk ;) ) naar de kolenbunker.

Groetjes


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Nog een kleine toevoeging:

marelburg zonder depotmodule

Afbeelding

Depotmodule zonder Marelburg :D

Afbeelding


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Bij deze de laatste update van vandaag. De rails ligt er netjes op en ik heb vanavond de DTC gemonteerd:

Afbeelding

Mogen krijg ik Xander van iTrain op bezoek voor wat testwerk, ik wil de DTC dan online hebben om ook daarmee wat testwerk te verrichten. Woensdag avond ga ik bij Frans Staal langs om de TM-H's om te laten bouwen naar RS485 communicatie en om de OC32 op te halen voor deze module. Ik verwacht dus wel dat eind volgende week de depotmodule operationeel kan zijn.

Ik heb vandaag ook mijn bestelling binnen van Krois Modells dus ik kan de railbus af gaan maken. :D

Groetjes en tot morgen



mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Marelburg

Bericht door mdedeugd »

Hallo Martin.

Goed bezig. ;) ;)

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Marelburg

Bericht door spoor65 »

Martin,

Mooie verbetering van het locdepot, met die 2 wissels oogt het een stuk echter.
Vraag ik mij vervolgens af, kun je het niet nog mooier maken als je, ipv van deze wissels, de nieuwe peco55 3weg wissels
daar gebruikt?

dan zou je zelfs daardoor nog 3 sporen vanuit de baan kunnen aansluiten op de draaischijf
(aan beide kanten van het aansluitspoor nu)

Verder netjes bezig, blijf dit volgen, ben ook zeer benieuwd naar het auto verhaal.

Nu alleen nog motorfietsen in schaal N die er ook op kunnen rijden, en je kunt er ook een modelcircuit bij maken ;)

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

whaha, zou gaaf zijn een race in schaal N. Zouden de crashes dan ook zo heftig zijn :lol: :lol:

Vandaag een nuttige dag gehad voor Marelburg. Vandaag had ik Xander op bezoek van iTrain om een aantal items te testen en problemen op te lossen. Zo hebben we een paar nuttige foutje sin de software ontdekt en getackled maar het belangrijkste de positionering werkt perfect nu. Ik had mijn beredenering van de positionering in de software nog niet bijgesteld naar de nieuwere mogelijkheden. Na een mooie uitleg van Xander kan ik nu eleke trein in elk blok naar gelang de lengte van de trein op de cm nauwkeurig laten stoppen.

Erg gaaf maar ik moet wel de hele baan opnieuw inregelen..... wat vervelend nou :mrgreen:

Was erg nuttig, Xander bedankt hiervoor.

Ik heb bericht gekregen dat ik de auto vlak na houten mag ontvangen dus dan kan ik eindelijk aan het MCC gedeelte gaan werken. De komende week ga ik aan de slag met het inregelen van de modelbaan en het bedraden van de depotmodule. Ondertussen ga ik ook weer verder met de ombouw van de railbus. De komende week dus weer genoeg uodates in dit draadje.....

Groetjes Martin


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Tijd voor een nieuwe update van Marelburg.

Ik was deze week helaas geveld met buikgriep dus de bouw heeft een midweekje stil gelegen. Maar vandaag ben ik verder gegaan met Marelburg depot. Motorrijden kon toch niet want het was pokkeweer in Harderwijk.

Allereerst heb ik een handige tip uitgewerkt die ik kreeg van Maarten en ben in mijn draadje op 9mm Spoorforum. Wat nu ale iemand mijn pootje een trap geeft en de boel instort. ravage :shock:

Om dit te voorkomen heb ik eerst geprobeerd om met een deurscharnier de poot te blokkeren.

Afbeelding

Dit gaf echter niet het gewenste effect omdat de draaihoek te klein is dat de staaf blijft haken in het oog. Daarom heb ik een koppelplaat van mijn werk iets verslepen en aan de onderzijde van de poot gemonteerd:

Afbeelding

In de pin ga ik de komende dagen een gaatje boren waar ik een slagpin door heen kan halen. Dan kan de poot iig niet meer omgeschopt worden.

Daarna heb ik alle sporen voorzien van de rijdraden en deze naar de plaat gebracht waar de TM-H's op komen te liggen. Meteen hbe ik de servo voor de wissel gemonteerd met polarisatierelais.

Afbeelding

Morgen avond worden de TM-H's omgebouwd voor RS485 communicatie en ontvang ik de OC32, 2 SP4 printjes en resterende connectoren. Dan kan ik weer verder met het depot.

Word vervolgt....


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Deze week wod er ook wederom hard gewerkt aan Marelburg depot. Gisteren zijn bij DinaSys de 2 blokkaarten voor de depotmodule omgebouwd van TTL communicatie naar RS485 communicatie. Wat dat is? TTL is een manier van communiceren over korte afstanden. Alle componenten praten met elkaar en dat doen ze via een communicatielijn. In Dinamo kan je kiezen uit TTL (korte afstanden) RS232 (middelbare afstanden, alleen praten) RS485 (lange afstanden en bidirectionele communicatie dus praten en luisteren)

De blokkaarten komen uit een kast en zitten nu onder de baan dus moet ik over naar RS485 vanwege de afstanden.

Daarbij heb ik ook de nieuwe OC32 module ontvangen. Deze is extra uitgerust met zogenaamde event inputs. Dat is een exta component zodat je componenten aangesloten op de OC (led's, servo's enz) kan aansturen via een drukknop of schakelaar in de baan. Normaal gaat dat alleen via de pc. In de zijkant van de depotmodule komen 4 drukknoppen om zo effecten te activeren.

De OC stuurt o.a. 8 servo's aan. Deze worden gebruikt voor 1 wissel, 6 loodsdeuren en een waterkolom. daarbij komen er diverse lichteffecen in de scenery. Waaronder laslicht, een ton met vuur, een truck in reparatie, blaasinstallatie met verlichting enz. enz... Ideeen zat dus weer.

Morgen hoop ik de blokkaarten geinstalleerd en klaar te hebben en dan kan ik verder gaan met de OC32. Met een beetje geluk kan ik komend weekend de module aansluiten op Marelburg en technisch testen en inregelen.

Groetjes


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Na de uodate van gisteren vandaag een update met foto's. Ik ben al een eind opgeschoten met de electronica van de depotmodule. Vanavond de blokkaarten geinstalleerd en de koppelingsdraden klaa gemaakt. Als finishing touch ook nog het knoppen tableaugemonteerd:

Afbeelding

Afbeelding
De rode knop is de noodstop voor de draaischijf, de vier witte zijn de event inputs op de OC32.

Morgen nog het laatste stukje: de OC32

Afbeelding

Groetjes Martin



mark
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 sep 2010 19:04

Re: Marelburg

Bericht door mark »

Wederom netjes en strak hoor!

Ook leuk je witte nummervlak op de SV :D

Groet,
Mark



FidOo
Berichten: 5816
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Marelburg

Bericht door FidOo »

Mooi (ducati)rood is niet lelijk martin.

Ziet er strak en georganiseerd uit mart!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Toch mooi dat mijn suzuki meer reactie krijgt dan mijn vriendin aan de muur haha


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Vanavond heb ik de laatste hand gelegd aan de electronica van de depot module. Klein karweitje waarna ik de electrische koppeling tuss Marelburg en de module moest realiseren. Best een klusje om dat netjes te doen. Zo heb ik een USB kabel van de DTC, communicatiebus van de OC32, communicatiebus van de TM-H's en diverse voedingen. Al met al gelukt en eind van de avond kon ik gaan testen.

Electrisch is alles in orde, alleen als ik de nieuwe blokkaarten bijzet in de communicatielus dan krijg ik een storing. Niet erg heb ik zo weer wat te doen dit weekend behalve Lochem bekijken.

Tevens heb ik last van een slecht werkende draaibrug in mijn draaischijf. De brug moet een zetje hebben ondanks een ingebouwde kickstart in de DTC. Kortom tijd voor het motortje om gereinigd te worden. Ik heb de brug gedemonteerd en trof een flinke motor aan, grote H0 voorzien van wel drie ontstoorcondensatoren..... hoezo overkill :geek: :ugeek:

Komend weekend ga ik dat alles eens lekker op mijn gemak fiksen, tevens is het nieuwe motortje voor de TEE binnen gekomen dus we hebben weer wat te doen. O ja, volgende week wil ik ook al beginnen met het MCC systeem.

Stay tuned folks....

Groetjes :ugeek: :ugeek:


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Vandaag weer een productief dagje gehad. Allereerst vanochtend naar Lochem geweest. Het was een leuk sfeertje weer vandaag. Een boel gezien en ook nu is er weer wat aan mijn vingers blijven plakken:

Afbeelding
Fleishmann 62 002, nieuw model gebruikt. Was goedkoop omdat er een windleiplaat is verbogen. Is goed te repareren.

Afbeelding

En dat alles voor nog geen 145,- :D :D :D

Vandaag het motortje van de TEE vervangen. Het zat me niet helemaal mee want een overbrengingsas brak, maar een stukje messing buis bad uitkomst. De TEE rijd nu weer als een zonnetje, de overbrenging blijft herrie maken in de bochten maar hij rijd tenminste weer op snelheid. Daarna het motortje van de draaibrug weer gemonteerd. Helaas wil het de motor niet verbeteren... Er moet een nieuw motortje in vrees ik.

Morgen ga ik de nieuwe 62 schoonmaken en voorzien van kuehn decoder. En als dat is gebeurd dan gaan we het MCC avontuur voorbereiden.

Groetjes


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Marelburg

Bericht door spoor65 »

Prachtige loc Martin,

1 van mijn favorieten kwa stoomlocs.
mooie aanwinst.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Marelburg

Bericht door mdedeugd »

Hallo martin

Je bent altijd goed bezig.
Mooie aanwinsten trouwens.


Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Ola,

De afgelopen dagen is er flink gewerkt aan Marelburg depot, en met succes. Alles rijd en werkt mooi nu.

Afbeelding
Mooi wark

Op de brug na, die heeft een klein euvel. Als het relais gemaakt word trekt de magneetspoel de metalen ontgrendeling niet aan. Totdat ik het hendeltje naar voren haal dan houd het spoeltje de plaat wel vast en gaat de brug draaien. Ik denk dat een faulhaber motortje sowieso zal helpen maar een niet relais en spoel zal ook zijn ding doen.

De nieuwe BR 62 is reeds voorzien van een TRAN DCX76 en die rijd als een zonnetje. De eerste 4 stappen komt hij niet eens boven de 4 km/h uit zo mooi rijd de loc. Een ander verhaal is mijn BR212 en de BR80. De BR212 helaas niet meer in goede doen dus heb ik ervoor gekozen om de decoder om te zetten naar de BR80. Een gave loc die ook mooi rijd. Alleen nu niet meer, de achetras loopt aan en slaat vast. Teken dat de lager eruit ligt.
Inmiddels zijn er niet veel meer over van mijn e-bay locs uit het begin.

Ik heb nog een Roco V200, Trix BR85 en een FLM BR 50 die ik analoog op wil gaan knappen. Dit zal ik de komende weken tussendoor gaan doen.

Het goedwerkende materieelpark to dusver:

- ACTS met containertrein
- BR 232 met ertztrein
- BR 103 met EC trein
- TEE Ram stel 501
- SSN 65 met reizigerstrein
- BR 64 met reizigerstrein
- BR 62 zonder sleep
- VT98 (lopend project)

Opknapwerk:
- BR 50
- BR 80
- BR 85
- V200

Dummylocs voor het depot
- BR 23
- BR 38
- BR 65

Word niet ingezet (bij interesse stuur me een PB, inruil mogelijk):
- Minitrix BR 151 (heb ook nog een tweede dummy)
- sneltreinset

Best een mooi wagenpark inmiddels naar ik heb nog een boel wensen waaronder een mooi rangeerlocje en de G1206 "husa" die nog geleverd moet worden.

Afbeelding

Enige wat er nog gedaan dient te worden aan het trein gedeelte is de rijspanning in Dinamo te verbeteren en alle locs opnieuw te ijken.

Nu het treinen gedeelte technisch helemaal functioneerd kan ik me gaan storten op het MCC verhaal. De komende dagen gaan de bovenmodules van de baan en kan het werk beginnen:

- 128 bezetmelders voorzien van draadjes
- 8 doormeldmodules in elkaar solderen
- magneetband aftekenen, uitsnijden en aanbrengen
- zendlus aanbrengen
- wissels maken
- reedcontacten aanbrengen
- afwerklaag aanbrengen

Tussen elke stap moet er uitvoerig getest worden. Dit kan ik nu ook want vandaag is het MCC omgebouwde vrachtwagentje op de post gegaan bij Heinz Cox. Ben benieuwd en ik houd jullie op de hoogte....

Stay Tuned


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

ohhhh kom er eens kijken, wat er op de deurmat ligt:

Afbeelding

De MCC omgebouwde startset van het faller car system. Buiten een vrachtwagen zit er ook modelleerpasta bij en wegenverf alsmede transfers. Maar natuulijk is de auto het interessants. Wat is er nu omgebouwd aan de vrachtwagen:

Standaard is de auto voorzien van sleper en stuuras en bewegende wielen. Voor het MCC is deze uitgerust met:
- extra magneten
- lipo batterij
- MCC decoder
- remlichten
- knipperlichten
- voor- en achterlichten

Afbeelding
De verlichting brand nu en het gevarenlicht knippert.

Nu kan het pas echt gaan beginnen.

Met dank aan Heinz Cox van MCC-ModelCarParts


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Vandaag is er een grote stap gemaakt op Marelburg, de vrachtwagen heeft zijn eerste meters gemaakt!!!!!

Natuurlijk heb ik er een filmpje van gemaakt:

http://youtu.be/2dJAjLjVBt0
Ik heb als wegdek papier gebruikt omdat de ruige blauwe platen niet echt lekker rijden :)

Ik ben vandaag begonnen met een klein en simpel gedeelte van Marelburg om zo eea te testen en uit te werken. Het ging over de route naar het goederendepot. Als eerste begon ik om de magneetband uit de blauwe platen te snijden

Afbeelding

Origineel word het Faller Car System geleverd met staaldraad. Langs deze draad beweegt de sleper op de vooras en zo volgt de auto via het staaldraad zijn weg. Nadeel van staaldraad is dat de sleper op het wegdek word gedrukt wat een lelijk "derde" spoor geeft. tevens kost het veel energie van de batterij. Ik maak gebruik van 1mm magneetband. Hierdoor kan de sleper zwevend opgesteld worden (los van het wegdek) en dat scheelt energie. Zeker in N-spoor heel belangrijk.

De auto is uitgerust met een LiPo batterij.

De magneetband is 1mm dik en de blauwe plaat 3mm. Ik vul de sleuf op met 2mm dubbelzijdig tape van de Xenos. Erg sterk spul en zo ligt de magneetband op dekhoogte. Wel opletten dat de juiste kant boven ligt :oops: anders werkt het niet :)

p.s.: Mischa, de rails is niet magnetisch :)

Afbeelding

Nadat de magneetband op zijn plek ligt kan de zendlus aangebracht worden. Via de zendlus krijgt de decoder in de auto zijn signaal en communiceert hij met de UCCI (MCC Controller). De zendlus maak ik met stukjes datakabel. 1 draadje is voldoende.

Afbeelding

Er zijn wel een paar regels zo moet de lus gesloten zijn, moeten de draden links en rechts van de magneet in tegengestelde richting lopen, de draden die naast elkaar liggen in dezelfde richting en de afstandt tussen 2,5 en 4 cm uit elkaar. De decoder pikt het signaal vrij snel op al op 4 cm boven het wegdek dus dat zit wel snor.

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste heb ik nog de servo wissel geplaatst maar helaas lukte het me niet om de communicatie met de OC32 te maken via mijn provisorische geimproviseerde en vooral snelle manier van stoomvoorziening om de boel te testen. :)

Niet erg want de auto volgt het spoor vanzelf.

Finish:

Afbeelding

nadat de zendlus aangesloten was op de UCCI werd het grote tijd om te gaan testen en met succes!!! Filmpje zegt genoeg toch :)

De komende dagen ga ik verder met het stations gedeelte en zal ik aaaalllleeeee reedcontacten aan gaan brengen voor de detectie. Pokke klus maar moet toch gebeuren :roll: :mrgreen:

Daarna de moeilijkere linker module van Marelburg.

Word vervolgt



Misha
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2012 12:50

Re: Marelburg

Bericht door Misha »

Martin,

Ziet er goed uit. Gefeliciteerd met de eerste meters! Hij kruist de spoorlijn ook netjes. :)

Ga je de reedcontacten haaks tov de magneetband naar beneden plaatsen of leg je ze naast de magneetband? Indien je ze haaks gaat aanbrengen dan is het aan te bevelen om voordat je de magneetband erin gaat aanbrengen eerst gaatjes voor de reedcontacten te boren.

Om de reedcontacten en de bekabeling ernaartoe vast te zetten gebruik ik ook het lijmpistool met smeltbare hobbylijm verkrijgbaar bij hobbyzaken en bouwmarkten. Er zijn volgens mij twee maten van. Neem de kleinste en een pakketje met lijmstaafjes voor de navulling. Je hebt maar weinig lijm nodig.


Succes verder.

Groetjes Misha.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

He Mischa

Tnxs man. Goed dat je me er op wijst want dat ben ik helemaal vergeten te vertellen. Lijm pistool heb ik inmiddels aangeschaft. Hotlijm van patex.

Maar als je op de foto kijkt dan zie je zwarte streepjes op het blauwe plaat. Dat heb ik een gaatje geboord en de tape onderbroken. Had ik eigenlijk even en foto van mogen maken :-)

Groetjes


Plaats reactie