Lemland, 250 x 150 cm
Re: Lemland
Weer mooi voortgewerkt. Kan haast niet wachten om het eindelijke resultaat te kunnen bewonderen.
Hopelijk vinden jullie snel tijd genoeg om hier verder aan te werken.
Hopelijk vinden jullie snel tijd genoeg om hier verder aan te werken.
Don't look back all the time, you might bump into something.
Hier kan je mijn baanplan vinden
Hier kan je mijn baanplan vinden
mooi e berg
is hij al droog
en heeft het al een kleurtje ge kregen ?
gr rien
is hij al droog
en heeft het al een kleurtje ge kregen ?
gr rien
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Die tunnelingang met dat steentjespapier ziet er zeer realistisch uit, erg mooi gevonden!
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Dank!
@Rien: het eerste deel is droog, maar Lem was een weekje logeren en afgelopen weekeinde waren we in Engeland dus het lag weer even stil. Lem gaat vanmiddag nieuw gips halen en misschien dat we vanavond verder gaan met de ruwbouw van de bergen.
Bart
@Rien: het eerste deel is droog, maar Lem was een weekje logeren en afgelopen weekeinde waren we in Engeland dus het lag weer even stil. Lem gaat vanmiddag nieuw gips halen en misschien dat we vanavond verder gaan met de ruwbouw van de bergen.
Bart
We zijn vanavond inderdaad verder gegaan met het gipsen en er ontstaat een echte berg. De methode is de traditionele: alugaas, modelgips met wat kleur er in. Later: hakken, snijden en vormen en dan verder verven.
Daarbij was het zaak het tunnelportaal zo natuurlijk mogelijk in te passen.
Hoog op de berg komt een bouwplaats.
Met een smal bergweggetje er naartoe. De bandensporen zijn al zichtbaar.
Daarbij was het zaak het tunnelportaal zo natuurlijk mogelijk in te passen.
Hoog op de berg komt een bouwplaats.
Met een smal bergweggetje er naartoe. De bandensporen zijn al zichtbaar.
Zo gaat dat een beetje worden later.
Ook tussen Lemstad en Davydorp komen rotsen. Rechtsonder zie je een stukje dat vergeten lijkt.
Dat is niet zo: hier zit een luidsprekertje achter. Later komen hier struikjes voor.
Tot slot hebben we met potlood geologisch verantwoorde breuklijnen ingetekend, zodat we straks weten hoe we moeten hakken en breken.
Lem & Bart
Ook tussen Lemstad en Davydorp komen rotsen. Rechtsonder zie je een stukje dat vergeten lijkt.
Dat is niet zo: hier zit een luidsprekertje achter. Later komen hier struikjes voor.
Tot slot hebben we met potlood geologisch verantwoorde breuklijnen ingetekend, zodat we straks weten hoe we moeten hakken en breken.
Lem & Bart
lekker de daberen
maar gaat wel gaaf worden zo
gr rien
maar gaat wel gaaf worden zo
gr rien
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Overigens is er nog een leuke uitdaging, namelijk waar 3D (de berg) 2D (de achtergrond) ontmoet. Dat is hier linksboven:
Over de gehele hoogte:
We hebben die rand zo rond mogelijk gemaakt, om te voorkomen dat het haaks op de achtergrond aansluit. Na bewerken en schilderen zullen boompjes en struiken de overgang verder camoufleren. Omdat de achtergrond uit platen papier bestaat, was de zorg dat het vocht uit het gips de boel zou laten bobbelen maar dat valt vooralsnog reuze mee.
Bart
Over de gehele hoogte:
We hebben die rand zo rond mogelijk gemaakt, om te voorkomen dat het haaks op de achtergrond aansluit. Na bewerken en schilderen zullen boompjes en struiken de overgang verder camoufleren. Omdat de achtergrond uit platen papier bestaat, was de zorg dat het vocht uit het gips de boel zou laten bobbelen maar dat valt vooralsnog reuze mee.
Bart
Bedankt maar ik ben nog lang niet tevreden met de vorm, zeker niet van alle mogelijke standpunten gezien. Vanavond dus een uurtje besteed aan het verder detaileren van de rotsen. Eerst met potlood globaal de breuklijnen en aardlagen aangegeven. Daarna met allerhande gereedschappen groeven gekerfd, de lijnen volgend.
Daarna een begin gemaakt rond de tunnelingang, maar daar moet zeker nog een boel gevormd worden.
Tot slot met pinnetjes aangegeven waar in ieder geval nog aangepast moet worden, bij rood komt een deel van de bewapening door het gips en moet dus in ieder geval worden bijgewerkt.
Morgen weer verder!
Daarna een begin gemaakt rond de tunnelingang, maar daar moet zeker nog een boel gevormd worden.
Tot slot met pinnetjes aangegeven waar in ieder geval nog aangepast moet worden, bij rood komt een deel van de bewapening door het gips en moet dus in ieder geval worden bijgewerkt.
Morgen weer verder!
jullie zijn goed bezig
gaat zeker weer mooi worden
bouw ze
gr rien
gaat zeker weer mooi worden
bouw ze
gr rien
-
Beste Lem en Bart,
Mooie vorderingen maken jullie!
Groet,
Arjan
Mooie vorderingen maken jullie!
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Vanavond een steunmuur gemaakt voor het bergweggetje.
Maar wacht eens, wat is dat gebrom in de verte?
Ah, natuurlijk, die heeft wat materiaal van gisteren opgehaald.
En heeft nog een lastige weg te gaan...
Bart en Lem
Maar wacht eens, wat is dat gebrom in de verte?
Ah, natuurlijk, die heeft wat materiaal van gisteren opgehaald.
En heeft nog een lastige weg te gaan...
Bart en Lem
Het is toch zeker wel eenrichtingsverkeer?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Helaas niet, net als bij de Road of Death blijft het soms een kwestie van toegeven en een stukje terug, elkaar laten passeren en dan weer verder. Een beetje zoals dit.
Bart
Bart
Nu de vorm naar ons zin is, kan het beschermende plastic weer weggehaald worden en kunnen de de berg in combinatie met de rest van Lemland zien. Gelukkig kwam alles zonder grote schade onder het plastic vandaan. Zo ziet het er nu uit:
Backstage:
Nu verder met herstel en dan de eerste laag verf erover.
Bart en Lem
Backstage:
Nu verder met herstel en dan de eerste laag verf erover.
Bart en Lem
mooi heren, kijk al uit naar het vervolg
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Zo, weer wat verder. Eerst hebben we alle gruis en stof weggehaald, met een kwast
en een stofzuiger.
Daarna een waterig zwart verfje aangebracht.
Resultaat tot zover:
Lem is vanavond bezig om laddertjes en stijgertjes te maken voor twee huizen in aanbouw, die gaan we morgen hoog in de bergen plaatsen, op het blauwe plekje op de foto hierboven.
Bart
en een stofzuiger.
Daarna een waterig zwart verfje aangebracht.
Resultaat tot zover:
Lem is vanavond bezig om laddertjes en stijgertjes te maken voor twee huizen in aanbouw, die gaan we morgen hoog in de bergen plaatsen, op het blauwe plekje op de foto hierboven.
Bart
Ik wist dat daar huizen in aanbouw zouden komen, maar het is op de laatste foto ook een klein leuk waterpoeltje in de bergen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Ja, dat komt vrij snel als je een bouwplaats niet goed onderhoudt. Geen waterpompen en veel water dat uit de rotsen komt dus de boel loopt weer langzaam onder.
Bart
Bart
Mededeling: door een storing bij XS4ALL/KPN zijn er even geen plaatjes.
Update 11:15 uur: router ziet geen DSL verbinding meer, XS4ALL voert metingen uit
Update 13:00 uur: probleem zit in lijnverbinding tussen servers & wijkcentrale, dit kan nog wel even duren. KPN is er mee bezig, wij kunnen er verder niets meer aan doen dus we gaan verder met steigers plaatsen op Davyberg.
Update 23:20 uur: nog steeds geen verbinding, KPN heeft niets meer laten horen, morgen verder.
Bart
Hoi Bart en Lem ,
dat is vervelend hoop dat het gauw opgelost is .
Zodat we de foto´s weer kunnen bekijken .hier op N - spoorforum .
mvg Sjaak
dat is vervelend hoop dat het gauw opgelost is .
Zodat we de foto´s weer kunnen bekijken .hier op N - spoorforum .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Dank. Positief is dat ik er nu niets meer aan kan doen en lekker verder kan bouwen met Lem. Foto's volgen later.
Bart
Bart
Helaas, veel foto's gemaakt maar dus nog geen lijnverbinding. Wel op Facebook wat plaatjes gezet: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 2a43284a9b
Bart
Bart
Hoi Bart ,kan daar ook niets zien
Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar.
Dat is wat er staat
mvg Sjaak
Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar.
Dat is wat er staat
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .