Ronnie-boy,
De bovenleiding is zeker af as we speak. Ik heb nog een nukkig Flirtje die op precies één plekje zijn panto wat te graag in de bovenleiding haakt, en als het goed is is dat nu verholpen. Ik kan het nu alleen wat moeizamer testen aangezien Koploper precies de Flirt niet altijd om de minuut langs dat bepaalde plekje stuurt.
Het is me wat........
Nou, om de boel iets levendiger te houden in dit inmiddels saaie topic -vergeleken met de rest-, toch maar een paar fotootjes gemaakt gisteren en zojuist. Dan weten jullie ongeveer waar ik, pardon, waar wij mee bezig zijn. Goed, genoeg geblaat. Feauteaus!
De meest linkse module, waar we nu hard mee bezig zijn en ik zometeen ook weer mee verder ga.
De module-overgang. Dit deel is grotendeels niet door mij begroend. Niette sleckhte voor een beginner, wel?
Nou, dan maar een paar detail-plaatjes van het groen. Was wel weer heerlijk om eens hard met dat groenen aan de gang te gaan. Blijft leuk. En om me weer wat verder uit te leven op de modules komt er vanmiddag ook nog een pakketje aan van de Sceneryshop om nog maar meer tjak erover te gooien. Hans, is dat niet iets voor jou om wat (uitsluitend) N-scale groenrommel van de wat leukere merken (Siflor, Polak, etc.) in je winkel op te nemen?
Ja hoor, daar was ie weer: de eeuwige steunmuurtjes van eigen makelij. Dit keer ook weer van het bekende bouwschuim, maar nu wat minder regelmatig gekrast. Hier moet de 'spoorberm' nog wel van groen worden voorzien, want zover ben ik nog niet gekomen.....(dat krijg je als je de treinen laat rijden terwijl je aan het groenen bent.....)
Op Lochem is dus alle bovenleiding klaar en rijvaardig. Van het kopen word je chagrijnig, van het uit de verpakking halen en soms aanpassen word je chagrijnig, van het aanleggen....nou, als je na het aanleggen chagrijnig bent is dat een verbetering t.o.v. de gemoedstoestand van tijdens het aanleggen, en uiteindelijk van de draden schilderen raak je scheel en.....juist: chagrijnig.
Maar dan is het klaar, en dan is het wel genieten! Modelspoor=ontberen. Naja, soms.....
PS: de draden schilderen we zwart, met de bovenkant nog wat oxidegroen, en de isolatoren zijn een beetje gifgroen van kleur. De draden moet je gewoon schilderen, dat scheelt echt enorm!
Een item waar ik nog hard mee bezig moet is de snelweg die het einde van de module inhoudt. Als in: ik moet hem nog goed inpassen in het landschap. De snelweg zelf, daar heb ik niet zoveel aan gedaan. Het werk van mijn lieftallige vriendin! Handuuuhg!!
Dan nog maar een paar halve actiefoto's die nog op de camera stonden....
Snel weer door! Laterrrr,
J.