Eindelijk begonnen
Eindelijk begonnen
Hallo
Eindelijk ben ik dan begonnen aan de baan ,het sporen plan heb ik niet zelf ontworpen maar heb ik van internet afgehaald (duitsland)
ik heb gekozen voor dit sporenplan om dat het eenvoudig te realiseren is, en de parade banen die er in verwerkt zijn ,hoewel ik er ook wel mijn eigen invulling in ga verwerken zo wordt bv het station veranderd en meer opstel sporen op niveau 0.
Er wordt digitaal gereden op deze baan en wordt aangestuurd door een Intellibox 2.
De bouw van de baan schiet al aardig op ,ik heb gekozen voor het open system (zo heet dat geloof ik) en rust op stevige poten
met zwenk wielen er onder zo dat ik het van de muur af kan halen als er iets mis gaat enz .
Nou dat was het wel voor zo ver.
Gr Hennie
Eindelijk ben ik dan begonnen aan de baan ,het sporen plan heb ik niet zelf ontworpen maar heb ik van internet afgehaald (duitsland)
ik heb gekozen voor dit sporenplan om dat het eenvoudig te realiseren is, en de parade banen die er in verwerkt zijn ,hoewel ik er ook wel mijn eigen invulling in ga verwerken zo wordt bv het station veranderd en meer opstel sporen op niveau 0.
Er wordt digitaal gereden op deze baan en wordt aangestuurd door een Intellibox 2.
De bouw van de baan schiet al aardig op ,ik heb gekozen voor het open system (zo heet dat geloof ik) en rust op stevige poten
met zwenk wielen er onder zo dat ik het van de muur af kan halen als er iets mis gaat enz .
Nou dat was het wel voor zo ver.
Gr Hennie
- Bijlagen
-
- 3DA.jpg (46.08 KiB) 4606 keer bekeken
-
- 12.jpg (101.48 KiB) 4608 keer bekeken
-
- 2.jpg (71.54 KiB) 4608 keer bekeken
Re: Eindelijk begonnen
Eenvoud siert ook de modelspoorbaan, of zoals Jeroen altijd zo mooi zegt,
Less is More.
Dit baanplan is er een mooi voorbeeld van, leuke rijmogelijkheden, met mooie stukken paradebaan.
Als het om het rijden gaat, gekoppeld aan scenerybouw, een goede keus.
Rangeermogelijkheden zijn er wat minder, maar vind ik persoonlijk goed genoeg.
Wel nog 1 advies, op nivo 0, dus de sporen uit het zicht, zie ik een wel erg klein schaduwstation,
2x een inhaalspoor en dat is het.
Ik zou je het advies willen geven hier toch zo veel mogelijk extra sporen neer te leggen,
en maak ze lekker lang, bij voorkeur in een ruitvorm, zodat alle sporen zo veel mogelijk de zelfde lengte hebben.
om wissels te besparen, zou je dan ook gerust de boog, die nu tussen die 2 inhaalsporen zitten, kunnen gebruiken.
Laat al die opstelsporen ook in een boog mee lopen, en rij vervolgens op het systeem first in first out.
dan kun je per opstelspoor gerust meerdere treinen achter elkaar zetten, die netjes doorschuiven en weer tevoorschijn komen.
Opstel/schaduwsporen kun je nooit genoeg hebben, nu heb je misschien nog maar een hand vol treinen, maar ooit, vroeg of laat, ga je het tegenkomen dat je denkt, had ik er toen maar meer gemaakt.
mvg
Freddy
Less is More.
Dit baanplan is er een mooi voorbeeld van, leuke rijmogelijkheden, met mooie stukken paradebaan.
Als het om het rijden gaat, gekoppeld aan scenerybouw, een goede keus.
Rangeermogelijkheden zijn er wat minder, maar vind ik persoonlijk goed genoeg.
Wel nog 1 advies, op nivo 0, dus de sporen uit het zicht, zie ik een wel erg klein schaduwstation,
2x een inhaalspoor en dat is het.
Ik zou je het advies willen geven hier toch zo veel mogelijk extra sporen neer te leggen,
en maak ze lekker lang, bij voorkeur in een ruitvorm, zodat alle sporen zo veel mogelijk de zelfde lengte hebben.
om wissels te besparen, zou je dan ook gerust de boog, die nu tussen die 2 inhaalsporen zitten, kunnen gebruiken.
Laat al die opstelsporen ook in een boog mee lopen, en rij vervolgens op het systeem first in first out.
dan kun je per opstelspoor gerust meerdere treinen achter elkaar zetten, die netjes doorschuiven en weer tevoorschijn komen.
Opstel/schaduwsporen kun je nooit genoeg hebben, nu heb je misschien nog maar een hand vol treinen, maar ooit, vroeg of laat, ga je het tegenkomen dat je denkt, had ik er toen maar meer gemaakt.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Eindelijk begonnen
Freddy bedankt voor jou reactie en vooral voor jou advies.
De opstel sporen wilde ik sowieso al uitbreiden maar in ruitvorm had ik nog niet bij stilgestaan
en ga ik op zeker overwegen. First in first out spreekt mij ook wel aan.
Gr. Hennie
De opstel sporen wilde ik sowieso al uitbreiden maar in ruitvorm had ik nog niet bij stilgestaan
en ga ik op zeker overwegen. First in first out spreekt mij ook wel aan.
Gr. Hennie
Re: Eindelijk begonnen
Dag Hennie,
Erg leuk baanplan. Mag ik vragen waar je deze op internet hebt gevonden?
Ik ben zelf ook net weer begonnen maar begin nu weer te twijfelen of het door mij gemaakte plan wel 'het plan' is voor de komende jaren. Zeker nu ik jouw plan heb gezien.
Gr. Joeri
Erg leuk baanplan. Mag ik vragen waar je deze op internet hebt gevonden?
Ik ben zelf ook net weer begonnen maar begin nu weer te twijfelen of het door mij gemaakte plan wel 'het plan' is voor de komende jaren. Zeker nu ik jouw plan heb gezien.
Gr. Joeri
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Eindelijk begonnen
Echt een heel leuk baanplan en om te beginnen zal het een mooi project zijn. Eenvoudig maar wel zodanig dat het niet snel zal vervelen.
Wel ben ik het met Freddy eens, zorg voor meer schaduwsporen anders ga je wel snel vervelen. Kijk anders voor de mogelijkheid van een derde laag via een helix.
Groetjes
Wel ben ik het met Freddy eens, zorg voor meer schaduwsporen anders ga je wel snel vervelen. Kijk anders voor de mogelijkheid van een derde laag via een helix.
Groetjes
Re: Eindelijk begonnen
Dag JoeriJoeri schreef:Dag Hennie,
Erg leuk baanplan. Mag ik vragen waar je deze op internet hebt gevonden?
Ik ben zelf ook net weer begonnen maar begin nu weer te twijfelen of het door mij gemaakte plan wel 'het plan' is voor de komende jaren. Zeker nu ik jouw plan heb gezien.
Gr. Joeri
hier zijn veel baanplannen als foto te bekijken ,enz
http://www.talimba.com/index.php?page=s ... tartpage=1
Gr Hennie
Re: Eindelijk begonnen
hennie,
Dat is een leuke link, die kende ik nog niet.
mvg
Freddy
Dat is een leuke link, die kende ik nog niet.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Eindelijk begonnen
Hennie,
Bedankt voor de link.
In iedergeval genoeg baanplannen om inspiratie op te doen.
Gr. Joeri
Bedankt voor de link.
In iedergeval genoeg baanplannen om inspiratie op te doen.
Gr. Joeri
Re: Eindelijk begonnen
Hennie, dat is een mooi baanplan. Ik ben benieuwd naar de bouw van deze baan.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)