Station Roosendaal in N
Re: Station Roosendaal in N
Leuke suggestie Chris. De onderkant is bewust opengelaten om nog dingen inwendig toe te voegen.
Ik zal het in gedachten houden. Dank je.
Groetjes,
Jos
Ik zal het in gedachten houden. Dank je.
Groetjes,
Jos
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: Station Roosendaal in N
hoi jos
ziet er erg mooi uit
niet dat ik het beter kan, maar bij de eerste pagina en dan die ruitjes of kozijntjes lijken wel scheef te staan.
ga je er ook nog licht inbouwen.
Groet michiel
ziet er erg mooi uit
niet dat ik het beter kan, maar bij de eerste pagina en dan die ruitjes of kozijntjes lijken wel scheef te staan.
ga je er ook nog licht inbouwen.
Groet michiel
Re: Station Roosendaal in N
Hoi Michiel,
De ruitjes zijn wel recht, moet alleen hier en daar de muurplaat nog miniem bijvijlen, sneden zijn niet allemaal 100% recht.
Groetjes,
Jos
De ruitjes zijn wel recht, moet alleen hier en daar de muurplaat nog miniem bijvijlen, sneden zijn niet allemaal 100% recht.
Groetjes,
Jos
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 jun 2009 11:50
Re: Station Roosendaal in N
wow, Jos, jij bent echt super leuk bezig!
heb je nog wel ruimte op je baan voor zo'n mooi en groot station of ga je hem verloten onder de n-spoorforum leden
greetings John
heb je nog wel ruimte op je baan voor zo'n mooi en groot station of ga je hem verloten onder de n-spoorforum leden
greetings John
Re: Station Roosendaal in N
Spoorgenoten,
De bouw van het station vordert langzaam maar gestaag. Ik ben ondertussen aangekomen bij de hoofdentree, dat deel zal voor de meesten wat herkenbaarder zijn (hoop ik althans ), aangezien de rest normaal gesproken een beetje buiten het zichtveld ligt, tenzij je vanaf de parkeerplaats komt.
Eerst een vooranzicht vanaf de woningen:
Frontale aanblik, de dakpannen glimmen wel heel erg bij deze camerapositie:
Ook de woningen zijn een stukje verder aangekleed:
Hier wat meer details van de hoofdentree, boven de ramen naast de entree moeten nog 2 beelden komen. Bovenop de entree ook nog 1 met een groot glaspaneel erachter:
Het is niet goed te zien, maar ook de plavuizenvloer ligt in de hal. Die driedubbele schuifdeur was een crime om te maken:
Vanaf het perron ziet het er nu zo uit:
Om een beeld te geven van de totale lengte, ik ben op een paar centimeter na nu op de helft van het gebouw.
Tot zover voor vandaag. Tips en suggesties blijven natuurlijk welkom.
Groetjes,
Jos
De bouw van het station vordert langzaam maar gestaag. Ik ben ondertussen aangekomen bij de hoofdentree, dat deel zal voor de meesten wat herkenbaarder zijn (hoop ik althans ), aangezien de rest normaal gesproken een beetje buiten het zichtveld ligt, tenzij je vanaf de parkeerplaats komt.
Eerst een vooranzicht vanaf de woningen:
Frontale aanblik, de dakpannen glimmen wel heel erg bij deze camerapositie:
Ook de woningen zijn een stukje verder aangekleed:
Hier wat meer details van de hoofdentree, boven de ramen naast de entree moeten nog 2 beelden komen. Bovenop de entree ook nog 1 met een groot glaspaneel erachter:
Het is niet goed te zien, maar ook de plavuizenvloer ligt in de hal. Die driedubbele schuifdeur was een crime om te maken:
Vanaf het perron ziet het er nu zo uit:
Om een beeld te geven van de totale lengte, ik ben op een paar centimeter na nu op de helft van het gebouw.
Tot zover voor vandaag. Tips en suggesties blijven natuurlijk welkom.
Groetjes,
Jos
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 jun 2009 11:50
Re: Station Roosendaal in N
Op welke lengte zit je nu al?
Als ik zo iets op mijn baan [2mx1,2m] (nog steeds in tekenfase) zou zetten, vraag ik mij af of er nog rails op past
Ziet er erg sjiek uit en erg mooi gelukt, leuk die schuifdeuren met dat dakje erboven.
Als ik zo iets op mijn baan [2mx1,2m] (nog steeds in tekenfase) zou zetten, vraag ik mij af of er nog rails op past
Ziet er erg sjiek uit en erg mooi gelukt, leuk die schuifdeuren met dat dakje erboven.
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Station Roosendaal in N
Heel indrukwekkend Jos. Ennnn niet te vergeten de snelheid waar je mee voortgaat
Grtz Rob
Grtz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Station Roosendaal in N
Heel mooi Jos
heb je vakantie , je gaat wel erg snel....
mvrg Sjaak
heb je vakantie , je gaat wel erg snel....
mvrg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Station Roosendaal in N
Beeldhouwen op microniveau is ook een uitdaging
Het eerste beeld is geplaatst, de beelden die naast de ingang moeten komen zijn in de maak.
Groetjes,
Jos
Het eerste beeld is geplaatst, de beelden die naast de ingang moeten komen zijn in de maak.
Groetjes,
Jos
Re: Station Roosendaal in N
Hoi Jos,
Dat ziet er geweldig uit klase man
voor al de kleine details super.
Dat ziet er geweldig uit klase man
voor al de kleine details super.
Mvg.
Jacob
Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper
Jacob
Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper
Re: Station Roosendaal in N
Adembenemend! Werkelijk meesterlijk werk. Dit wordt een spronkstuk op je baan! Blijf vooral de vorderingen tonen. Ik kijk met verbazing toe!
groetjes
groetjes
Re: Station Roosendaal in N
De beelden zijn "gehouwd" en geplaatst, dat lelijke glazen scherm met semi-matglas op het dak ook.
Tevens de draagstangen van de luifel geplaatst. Deze zijn van ronde messing profieltjes gemaakt.
Gaatje in de muur geboord om ze vast te kunnen zetten en aan de luifel met lijm. Benieuwd of dat houdt
Groetjes,
Jos
Tevens de draagstangen van de luifel geplaatst. Deze zijn van ronde messing profieltjes gemaakt.
Gaatje in de muur geboord om ze vast te kunnen zetten en aan de luifel met lijm. Benieuwd of dat houdt
Groetjes,
Jos
Re: Station Roosendaal in N
Doe een stapje naar voren...... en een stapje terug....
Dat irritante deuntje zit in mijn hoofd, en met een reden. Ik wou met de perronkant van de hoofdingang beginnen. Deze zit asymmetrisch t.o.v. de voorzijde. Echter minder asymmetrisch dan ik eerst dacht op basis van bestudering van de foto's
Zoals eerder aangegeven heb ik de bouwtekening uit plusminus 1900. Het nieuw gebouwde tussendeel na WO2 staat niet op tekening. Hiervoor heb ik heel veel foto's gemaakt en stoeptegels geteld.
Toch niet goed genoeg blijkbaar. De gevel aan de perronzijde komt nog overeen met de oorspronkelijke bouw, de voorzijde is totaal vernieuwd. Nu bleek deze gevel bijna 2 cm verder in het hoofdgebouw moet vallen.
Tja, wat doe je dan. De eerste gedachte is: "Ach dat ziet toch niemand". Maar ja, je bouwt op schaal en dat wil je zo nauwkeurig mogelijk doen.
Dus, een scherp mesje gepakt en gedoseerde spierkracht en het hele middenstuk maar weer gesloopt.
Zo zag het er toen uit:
De lage middengevel moest dus bijna 2 cm korter worden, dus deze geheel uitgetekend en het snijmes ter hand genomen. Ik moet eerlijk zeggen, de verhoudingen van de ramen komen nu beter overeen met de werkelijkheid.
Hier zit de nieuwe tussengevel er weer tussen:
Gelijk de verdere afwerking maar gedaan, hemelwaterafvoer en beplanting aangebracht.
Bij het hoofdgebouw begonnen met de betonnen elementen boven en onder de ramen te plaatsen en de laatste dakkapellen. Raar maar waar, het kleiner gebouw heeft 3 verschillende exemplaren. Waarschijnlijk is het puntdak van de linker een keer ter ziele gegaan en hebben ze er maar een plat dak op gezet.
Nu nog wachten tot de nieuwe dakplaten weer binnen zijn. Op internet een leverancier gevonden die ze op voorraad had. En nog in de aanbieding ook
Gelijk 15 stuks besteld, krijg je een mailtje dat er 1 op voorraad is. Of ik die alvast wilde hebben met 10 euri verzendkosten..... Dan maar even wachten.
Wordt vervolgd.
Groetjes,
Jos
Dat irritante deuntje zit in mijn hoofd, en met een reden. Ik wou met de perronkant van de hoofdingang beginnen. Deze zit asymmetrisch t.o.v. de voorzijde. Echter minder asymmetrisch dan ik eerst dacht op basis van bestudering van de foto's
Zoals eerder aangegeven heb ik de bouwtekening uit plusminus 1900. Het nieuw gebouwde tussendeel na WO2 staat niet op tekening. Hiervoor heb ik heel veel foto's gemaakt en stoeptegels geteld.
Toch niet goed genoeg blijkbaar. De gevel aan de perronzijde komt nog overeen met de oorspronkelijke bouw, de voorzijde is totaal vernieuwd. Nu bleek deze gevel bijna 2 cm verder in het hoofdgebouw moet vallen.
Tja, wat doe je dan. De eerste gedachte is: "Ach dat ziet toch niemand". Maar ja, je bouwt op schaal en dat wil je zo nauwkeurig mogelijk doen.
Dus, een scherp mesje gepakt en gedoseerde spierkracht en het hele middenstuk maar weer gesloopt.
Zo zag het er toen uit:
De lage middengevel moest dus bijna 2 cm korter worden, dus deze geheel uitgetekend en het snijmes ter hand genomen. Ik moet eerlijk zeggen, de verhoudingen van de ramen komen nu beter overeen met de werkelijkheid.
Hier zit de nieuwe tussengevel er weer tussen:
Gelijk de verdere afwerking maar gedaan, hemelwaterafvoer en beplanting aangebracht.
Bij het hoofdgebouw begonnen met de betonnen elementen boven en onder de ramen te plaatsen en de laatste dakkapellen. Raar maar waar, het kleiner gebouw heeft 3 verschillende exemplaren. Waarschijnlijk is het puntdak van de linker een keer ter ziele gegaan en hebben ze er maar een plat dak op gezet.
Nu nog wachten tot de nieuwe dakplaten weer binnen zijn. Op internet een leverancier gevonden die ze op voorraad had. En nog in de aanbieding ook
Gelijk 15 stuks besteld, krijg je een mailtje dat er 1 op voorraad is. Of ik die alvast wilde hebben met 10 euri verzendkosten..... Dan maar even wachten.
Wordt vervolgd.
Groetjes,
Jos
-
- Forum-Beheerder
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Station Roosendaal in N
Nou doe mij er ook maar 1
Echt prachtig zo'n bouwerk
Mvg
Henk
Echt prachtig zo'n bouwerk
Mvg
Henk
De bouw van mijn N-Spoorbaan
Raptor
Raptor
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Station Roosendaal in N
Hee Jos,
Ben jaloers op je kunnen en doen. Prachtig man
Grtz Rob
Ben jaloers op je kunnen en doen. Prachtig man
Grtz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Station Roosendaal in N
Hoezo monnikkenwerk?
The making of a Dakgoot:
De goot voorzien van de draag-elementen, stripjes plakken, wachten tot de lijm droogt en dan afsnijden op de juiste lengte:
En als het klaar is krijg je dit resultaat:
Groetjes,
Jos
The making of a Dakgoot:
De goot voorzien van de draag-elementen, stripjes plakken, wachten tot de lijm droogt en dan afsnijden op de juiste lengte:
En als het klaar is krijg je dit resultaat:
Groetjes,
Jos
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
- Locatie: Maartensdijk
Re: Station Roosendaal in N
Als je dan toch met deuntjes zit;
In één woord geweldig
Groet,
Marcel
In één woord geweldig
Groet,
Marcel
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Re: Station Roosendaal in N
Jos,
Geweldig wat je daar maakt.
Ik heb zelf vaak naar station Hoorn staan kijken, en dat op mijn krijgen afgedaan als utopie.
Als ik jouw werk zie, dan denk ik dat het toch mogelijk moet zijn.
Met jouw beschrijving in de hand denk ik dat ik het toch maar eens moet gaan proberen.
groeten John
Geweldig wat je daar maakt.
Ik heb zelf vaak naar station Hoorn staan kijken, en dat op mijn krijgen afgedaan als utopie.
Als ik jouw werk zie, dan denk ik dat het toch mogelijk moet zijn.
Met jouw beschrijving in de hand denk ik dat ik het toch maar eens moet gaan proberen.
groeten John
John S.
NS N-spoor :tijdperk: geen voorkeur, Dinamo bloksturing, koploper besturing.
NS N-spoor :tijdperk: geen voorkeur, Dinamo bloksturing, koploper besturing.
Re: Station Roosendaal in N
Dank je John. Ik heb op stationsweb eens naar het station van Hoorn gekeken. Dat moet goed te doen zijn hoor. Bijna allemaal rechte lijnen en eenvoudige raampartijen.
Het is inderdaad een mooi gebouw.
In het doe-het-zelf forum staat een een draadje over het bouwen van een huisje in N. Daar kun je mooi eerst mee oefenen. Dit is voor mij ook pas mijn derde "huisje" dat ik zelf bouw.
Groetjes,
Jos
Het is inderdaad een mooi gebouw.
In het doe-het-zelf forum staat een een draadje over het bouwen van een huisje in N. Daar kun je mooi eerst mee oefenen. Dit is voor mij ook pas mijn derde "huisje" dat ik zelf bouw.
Groetjes,
Jos