Onderdelen bestellen, te vaak een drama maar het kan goed!

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martinb
Berichten: 2298
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Onderdelen bestellen, te vaak een drama maar het kan goed!

Bericht door martinb »

Ken je dat? Leuke lok / wagon o.i.d. en er mist een onderdeel, breekt wat af, je wilt wat onderhoud plegen, of je steekt zelf wat in de brand... En dan..... op naar de winkel en het onderdeeltje bestellen wat je nodig bent. Schroefje, klemmetje, koolborstel, veertje. Niet spannend toch?

Nou, dat is het meestal dus wel. Iemand al eens geprobeerd om onderdelen van minitrix te krijgen? De bekende problemen met de gebroken tandwielen zijn een zeer fraai :evil: voorbeeld. Relatief nieuwe loc, tandwiel defect (hoezo geen garantie, is duidelijk een productiefout die maar niet opgelost wordt) en dan kun je wachten tot je een ons weegt... wat een drama en naar mijn idee een aanfluiting eerste klasse! Zelfde ervaringen heb ik inmiddels met arnold / hornby, fleischmann gaat via de omweg die http://www.hobbyparts.nl/ heet... Al eens koolbostrels (is toch standaard verbuiksmateriaal toch) voor bijvoorbeeld arnold te kopen? Sterkte!

Ook een knaller is onderdelen bestellen bij veel winkeliers... zucht... gaat m.i. echt veel te vaak fout. Komt wel mee met een order (ooit) of niet te bestellen, komt nooit aan of duurt echt maanden. Heb eens een half jaar mogen wachten op veertjes voor koolborstels... in en in triest. Zelf de fabriek gemailt en uiteindelijk via hun het wel binnengekregen. En de winkelier.... staat nog steeds in bestelling. Wat een blunder.

Aan deze kant schaf ik daarom geen (bijvoorbeeld) minitrix meer aan als er een alternatief is via een andere fabrikant. Echt dood en doodzonde om de boel ongebruikt in de kast te hebben liggen omdat het wacht op onderdelen die ooit.... ooit.... komen... ooit en veel te vaak... nooit.

Maar nu even het goede nieuws waarom ik erover begin... Brawa! Al jaren HET toonbeeld dat het wel goed kan. Voorbeeld:

Op 5 okt een lok gehaald bij een winkel in NL, één kopppeling lag er los in aangezien de koppelingshouder afgebroken was. De ondernemer wilde het wel even vastplakken met secondelijm.... ja doei! Dan kan het nooit meer los... :evil:

Lok dus meegenomen met de defecte koppeling houder. Ja kan natuurlijk de lok laten liggen en wachten tot de ondernemer hem goed heeft gefixt (zeker weer met secondelijm??? WTF!) of naar een andere winkel gaan (ook geen optie, is een lok die al jaren uit productie was en nergens anders meer kunnen vinden).... maar met brawa... neem ik hem defect mee zonder zorgen. Waarom:

Op 6 okt zelf een bericht gestuurd naar brawa dat de koppelingshouder defect was en of ze een nieuwe konden sturen. En let op.... vandaag 15 okt wordt de houder netjes afgeleverd in een goede verpakking met een 0 factuur. :D :D

Vorige maand antislip bandjes binnen 2 weken binnen, vorig jaar een motor idem. Oh ja en de prijs? Centenwerk. Dus niet tig euro's (bestel maar eens een losse fleischmann motor, je schrikt je de apelazerus van de prijs) maar echt een paar centen voor slipbandjes (geen euro's) en de motor compleet met tandwielen en andere benden onder de 30 euro. Gewoon rechtstreeks via brawa.de en niet verplicht via de winkelier of importeur... (die het m.i. alleen maar vertraagt en soms enorm verstiert)

Het kan dus wel. Reden voor ondergetekende om met alle plezier brawa's aan het rijden te hebben en als het even kan geen ... (vul zelf de naam maar in)

Ja, het zal voor Brawa geen service zijn die altijd kostendekkend is, maar is voor mij DE reden om met liefde en plezier er meer van aan te schaffen dan ik ooit van de conculega's zal aanschaffen. Dus uiteindelijk verkopen ze door die service aan mij meer materieel. :D

Tot zover. Doe er je voordeel mee. Brawa gaat super, fleischmann met een omweg via hobbyparts ook goed, wie volgt met de volgende tip voor minitrix, arnold etc etc etc?


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Nijboer
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Onderdelen bestellen, te vaak een drama maar het kan goe

Bericht door Nijboer »

herkenbaar, wacht ook al bijna een jaar op een minitrix motor.
Vorig jaar op het N evenement een FLMN loc gekocht die afgeknapte
lantaarns had, we zijn al een jaar verder en heb de nieuwe delen
nu nog niet.. slipbandjes is ook een drama, heb net een megalading
besteld bij MTE.... hopelijk is het daar wel redelijk snel leverbaar..

Overigens heb ik al eens het eea besteld bij hobbyparts, dat ging
vrij vlot.

Collin


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2942
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Onderdelen bestellen, te vaak een drama maar het kan goe

Bericht door Maurits71 »

als directeur/ eigenaar weet ik als geen ander hoe belangrijk het is om service te verlenen, juist vanwege het geschreven woord op internet het kost je jaren om iets op te bouwen en 1 forum topic om alles te verliezen.

des al nietemin ik denk dat je precies de spijker op zijn kop sla en hoop dat men dit ter harte neemt

gr.

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Nijboer
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Onderdelen bestellen, te vaak een drama maar het kan goe

Bericht door Nijboer »

Tja,

Aan diegene die zich aangesproken voelt, is er dan nu
het moment om te laten zien dat het inderdaad anders kan.

Het is de laatste jaren al wel duidelijk dat met name de grote fabrikanten
zich als arrogant profileren met oa het verplichte shop in shop concept en
een bepaalde minimum afname, belachelijk hoge prijzen etc..
Ze vergeten daarbij wel dat de klant centraal staat in hun business.
Het gebrek aan respect voor de winkeliers en eindgebruikers wordt
hier in feite aangehaald.

Dat het internet machtig is, tja, sad but true. Maar nogmaals, uiteindelijk
hebben ze het zelf in de hand. Neem een Brawa als positief voorbeeld,
die geven prio aan service en dwingen daarmee respect af als bedrijf.

Collin



pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Onderdelen bestellen, te vaak een drama maar het kan goe

Bericht door pp4trains »

Voor minitrix

https://www.maerklinshop.de/index.php?s ... &gaugeid=2

Hier als eens geprobeerd?

Mijn ervaring was prima. Binnen 2 weken in huis. Maar idd wel prijzig....

Andere merken:
http://stores.ebay.nl/lok-doctor of rechtstreeks http://www.lok-doc-wevering.de/39994.html
Prima service.

Voor Arnold:
http://www.arnold-ersatzteile.de/
Maar zo ontzettend veel geduld nodig :roll:
Groeten,
Patrick



Zolderspoor
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: Onderdelen bestellen, te vaak een drama maar het kan goe

Bericht door Zolderspoor »

Nog zo'n positieve uitzondering: Lemke / Hobbytrain.

Boxexpres Taurus met een zoek geraakte koppeling. Blijkt een speciale koppeling met een kniek te zijn. Ik probeer de normale winkelier maar niet eens, nog afgezien van het feit dat ik überhaupt niet meer weet waar deze lok ooit eens is aangeschaft. Vandaar maar direct een mailtje naar Lemke. Binnen een week geheel gratis (wel 4,50 porto!) een setje met 2 koppelingen.
Helaas, verkeerde type. Fotootjes gemaakt, afgedrukt, briefje er bij en het geheel weer naar Lemke toe. OK, 't duurde deze maal iets langer, maar binnen 10 dagen de goede koppelingen plus een zakje met speciale Lemke/Hobbytrain snoepjes er bij.
Kosten? Gewoon voor noppes.

Lemke weet dat de aftersale de belangrijkste fase van een koopaktie is: een goede service betekent een goede kans op een vervolgaankoop. Minitrix Adieu, doe mij als het even kan maar een lok uit de stal van Lemke.


Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Onderdelen bestellen, te vaak een drama maar het kan goe

Bericht door Wim »

Alle voorgaande berichten respect............

Nijboer schreef:Tja,

Aan diegene die zich aangesproken voelt, is er dan nu
het moment om te laten zien dat het inderdaad anders kan.

Het is de laatste jaren al wel duidelijk dat met name de grote fabrikanten
zich als arrogant profileren met oa het verplichte shop in shop concept en
een bepaalde minimum afname, belachelijk hoge prijzen etc..
Ze vergeten daarbij wel dat de klant centraal staat in hun business.
Het gebrek aan respect voor de winkeliers en eindgebruikers wordt
hier in feite aangehaald.

Dat het internet machtig is, tja, sad but true. Maar nogmaals, uiteindelijk
hebben ze het zelf in de hand. Neem een Brawa als positief voorbeeld,
die geven prio aan service en dwingen daarmee respect af als bedrijf.

Collin

Maar van Brawa hoor ik toch de meest positieve berichten.

Just my 2 cents. Wim.


Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Onderdelen bestellen, te vaak een drama maar het kan goe

Bericht door evo »

Ik heb ook goede ervaringen met hobbyparts.nl. Nog een andere suggestie: af en toe een verzamelingetje sloopspullen scoren op ebay of marktplaats, dan heb je eens wat op voorraad.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

daan 1946
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 mar 2009 20:40
Locatie: Haselunne , Duitsland

Re: Onderdelen bestellen, te vaak een drama maar het kan goe

Bericht door daan 1946 »

wel eens bij deze website gekeken, heeft genoeg onderdelen

http://www.bahnhoefle.de/mbt/mbtcgi-bin ... 3960302370

groeten

Daan


cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825

dentheo
Berichten: 787
Lid geworden op: 16 okt 2009 10:16
Locatie: kalmthout

Re: Onderdelen bestellen, te vaak een drama maar het kan goe

Bericht door dentheo »

pp4trains schreef:Voor minitrix

https://www.maerklinshop.de/index.php?s ... &gaugeid=2

Hier als eens geprobeerd?

Mijn ervaring was prima. Binnen 2 weken in huis. Maar idd wel prijzig....
Laatst op maandag een 10tal referenties besteld, woensdag namiddag in huis.....
Een asje met Haftreifen had er echter geen, wel de groef ervoor.
foto met mailtje terug gestuurd... geen reactie.
Twee dagen later weer pakje met twee asjes voorzien van "Haftreifen"....
Netjes toch ? ? ?
Sneller kan volgens mij NIET, ik wou dat elke fabrikant zo iets had.



Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd
Plaats reactie