Lemland, 250 x 150 cm

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Vandaag binnen gekregen van Shapeways: 121 duiven...

Afbeelding

:shock:

Gaan we tzt gebruiken in onder andere Lemstad. Heel klein (een duifje is 1x2 mm schat ik) maar mooi gedetaileerd, weer heel anders dan onze wat logge grote vogels van een paar weken terug.

Bart



Richard1978
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 jun 2009 10:06

Re: Lemland

Bericht door Richard1978 »

Hmmmm

moet gelijk aan een horrorfilm denken Birds, waren alleen andere vogels. :D

Maar zonder gein, leuke baan zijn jullie aan het maken. Het zal wat zijn om ze op hun plaats te krijgen.

Mvg

Richard



Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: Lemland

Bericht door Paul B »

121 duiven, dat levert een hele hoop poep op....


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Lemland

Bericht door bob vermeulen »

Hallo,

Dat zijn er nog al wat, komen die allemaal op de markt plaats te zitten?

Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

maarten schreef: Die generator is een erg leuke vondst, maar in mijn ogen lijkt ie wel wat op een compressor. ;)
Dat hebben we vanavond aangepakt. En de kabel vonden we te dik, dat is nu een dunne draad geworden. Daarom zijn er vanavond een nieuwe generator gemaakt. En gelijk ook een (echte N-schaal) compressor. Dit is het bouwpakket: twee kasten, vier wielen, een staafje en twee onderstellen.

Afbeelding

De onderstellen zijn lasercut karton, het is alleen een kwestie van los snijden. De chassisbalken zijn ongeveer 2 mm breed.

Afbeelding

Die plakken we onder de kasten: links de generator, rechts de compressor.

Afbeelding

De uiteinden van het staafje omgebogen,

Afbeelding

Losgeknipt en voorzichtig door het karton van het onderstel gedrukt.

Afbeelding

Dan de kasten geverfd. De generator wordt mooi rood.

Afbeelding

Afbeelding

En de compressor donkerblauw.

Afbeelding

De machineonderdelen krijgen een metaalkleur.

Afbeelding

Afbeelding

Dan worden de wielen op een stukje plakband geplakt en geverfd. Zo kan je makkelijker verven en raak je ze niet kwijt.

Afbeelding

Afbeelding

Wielen gemonteerd:

Afbeelding

Daana met een naald onderdelen van de generator (en compressor) roestbruin gemaakt. Daarna krijgen ze allebei een uitlaatje op de huif.

Afbeelding

De compressor kreeg ook een gedeukt kenteken (wit want een aanhanger).

Afbeelding

De generator staat achter de huizen te wachten tot hij aan gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Een nieuwe stroomdraad voert naar de bouwlamp.

Afbeelding

Overzicht van de plaatsing van de twee nieuwe apparaten:

Afbeelding

En als de avond valt en de generator aan gaat, zien we de compressor beschenen door de bouwlamp.

Afbeelding

Bart


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3923
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Lemland

Bericht door Jeroen »

Wat lache zeg! Mooi details. De tijd heeft qua ontwikkeling niet stilgestaan bij N-spoor rommel.

BTW, goeie tip van die plakband. Ga ik direct toepassen.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3754
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Lemland

Bericht door maarten »

Helemaal super! 8-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Vanavond maakte ik een avondwandeling door het bos en ik hoorde een trein naderen in de tunnel onder Davyberg. Tussen de bomen door zag ik deze tevreden reiziger.

Afbeelding

Bleek dat de BR628 een grote beurt had gehad waardoor hij weer prima rijdt en juist voor het eerst een bezoek bracht aan het voltooide Davydorp.

Afbeelding

Een bewonertje begroet de reizigers.

Afbeelding

Blijft toch een leuk gezicht, een trein mét binnenverlichting.

Afbeelding

Bart



j-eroen
Berichten: 204
Lid geworden op: 14 mar 2012 11:41

Re: Lemland

Bericht door j-eroen »

mooi treinstel, die wil ik zelf ooit ook nog eens hebben. Mag ik vragen wat voor lampjes en evt slepers je hebt gebruikt? ziet er erg netjes uit.


groeten,
Jeroen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Slepers zijn standaard, verlichting en decoders zijn door Meijer & Blessing ingebouwd. Passagiers heb ik later zelf toegevoegd.

Bart


Gebruikersavatar

ouwerling
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:19
Locatie: Gelderland

Re: Lemland

Bericht door ouwerling »

Inderdaad mooi treinstel.
Echter ik heb er een met een tussenrijtuig en die heeft zelfs moeite met m'n 2% helix.
Dus erg strek is ie niet.
Misschien eens kijken of er wel slipbandjes onder zitten en zo ja die vervangen.
Dus ik gebruik hem liever alleen op het vlakke.

Groet

Jos


Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Lemland

Bericht door Overdijk »

ouwerling schreef:Inderdaad mooi treinstel.
Echter ik heb er een met een tussenrijtuig en die heeft zelfs moeite met m'n 2% helix.
Dus erg strek is ie niet.
Misschien eens kijken of er wel slipbandjes onder zitten en zo ja die vervangen.
Dus ik gebruik hem liever alleen op het vlakke.

Groet

Jos
Ik denk dat je dan een BR 614 hebt ipv de bovenstaande BR 628. De BR 614 is zowiezo wat zwaarder en met tussenrijtuigen erbij kan het wat teveel worden.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Deze is ook niet zo sterk hoor, we hebben behoorlijke hellingen en dat gaat net. Vanuit stilstand in de helix is een hele klus. Het is het zwakste gemotoriseerde materieel wat we hebben. En stroomopname is ook matig, hij heeft ook het meeste last van bijv. vuil. Waardoor het stel al een poos terzijde stond. Maar wel een geinig ding voor het lokale verkeer.

Bart



FidOo
Berichten: 5841
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Lemland

Bericht door FidOo »

Dit is dat kantelding toch? Ik heb er een thuis liggen. Hier heb ik 2 draadjes tussen de bakken gemaakt zodat de stroomafname gedeeld wordt. Dit helpt al echt al heel wat.

Ik heb de draden lang genoeg gehouden zodat de trein gewoon in zn doosje terug kan.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Nee, deze kantelt alleen als er wat op de rails ligt.

Bart


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Lemland

Bericht door Overdijk »

FidOo schreef:Dit is dat kantelding toch? Ik heb er een thuis liggen. Hier heb ik 2 draadjes tussen de bakken gemaakt zodat de stroomafname gedeeld wordt. Dit helpt al echt al heel wat.

Ik heb de draden lang genoeg gehouden zodat de trein gewoon in zn doosje terug kan.
Nee, dat is weer de BR 610.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

FidOo
Berichten: 5841
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Lemland

Bericht door FidOo »

nou ja... kantelen of niet, de tip werkt ook voor niet kantelende treinstellen..

Dus misschien (voor zover je dat nog niet gedaan had) de stroomafname delen van de treinstellen.

8 assen is meer als 4..


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Het idee is idd goed, hoewel het nu in onderhoud wel makkelijk is dat de bakken los kunnen. Toch eens kijken naar lakdraad en een visueel aantrekkelijke manier van doorverbinden.

Bart


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Nu het drukker wordt met verkeer in Davydorp, wordt het nodig gevonden om de boel met borden te regelen. De zijstraat van de Stationsstraat (bij het afvalparkje) is nu verboden voor auto's. Maar met de fiets mag je er gelukkig nog in.

Afbeelding

Bij het station geldt nu een stopverbod.

Afbeelding

En bij de dorpspomp is nu duidelijk aangegeven dat de Stationsstraat dood loopt.

Afbeelding

Bart


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Vanaf vanmiddag gaan we zagen en hameren aan de houten constructie om het nieuwe tracé van de tunnel mogelijk te maken. Daarom: afdekken maar weer...

Afbeelding

Bart & Lem


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Kurk & rails leggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De helling is helaas net iets te steil voor ons dieselstel, dus daar moeten we mee aan slag.

Lem & Bart


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Vandaag post uit de VS:

Afbeelding

Met daarin héél veel héle kleine klinknagels voor onze brug. :shock:

Afbeelding

Bart



rien
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 nov 2011 00:41
Locatie: Breda

Re: Lemland

Bericht door rien »

wel lastig klinken zo klein ??

gr rien
ps bouw ze


http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Dankzij info van Jeroen heb ik vanavond de juiste verf voor de Lemstadbrug gevonden (camouflageverf groengrijs van 't Stilleven) dus komend weekeinde kan ik los met de brugdelen.

Eerste taak morgen wordt het voorzichtig doorzagen van 1 deel in het midden, zodat ik twee volledige boogbruggen heb en twee halve. Daarna moet ik iets verzinnen om 1 van de doorgezaagde kanten (die dan dwarsspanten en zo mist) weer te fatsoeneren.

Vanavond heb ik op basis van veel plaatjes van internet en mijn favoriete (Struyk en vd Veen) bruggenboek een klinknagel plan gemaakt. Ik heb ook een telling gemaakt, om te zien wat ik kan gebruiken. Het zijn er veel meer dan ik had geschat: ik heb op dit moment een voorraadje van 18360 nagels... In de planning heb ik gekeken naar waar komen de connecties? Hoe zit het aan elkaar, wat is een beetje logisch? En hoe zet dat er uit vanuit de verschillende hoeken (waaronder preiser perspectief).

Op basis van het plan ga ik komend weekeinde alle klinknageltjes aanbrengen. Dat wordt spannend, heb niet zo veel ervaring nog met dit soort oppervlakte decals. En de bruggen zijn gesoldeerd en dat zie je wel, de verbindingen zijn soms wat dikker en daarop plakken, dat kan wel lastig worden. Als dat allemaal klaar is, wordt de boel gespoten in genoemde kleur. Ik hoop dat dat genoeg dekt om de donkere kleur van de nagels te laten verdwijnen zonder dat het relief te verliezen. En daarna volgt het roesten, misschien nog hier en daar een vogel met goede stoelgang etc.

Genoeg te doen dus!

Tot over achtienduizend nagels,

Bart


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3754
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Lemland

Bericht door maarten »

Achtienduizend klinknagels... :o Je bent een held! ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Plaats reactie