schaduwstation

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
jan

schaduwstation

Bericht door jan »

Hallo,

Kan ik in mijn schaduwstation de uitrijwissels ook zonder bediening gebruiken met digitaal rijden.

mvg Jan

Wim Ros

Re: schaduwstation

Bericht door Wim Ros »

Jan, dat ligt een beetje aan welke wissels (merk en type) je gaat gebruiken. Meestal wordt het wat lastig als je achteruit wil om vergeten (losgekoppelde) wagons op te halen. Maar in beginsel kan het, en heeft het verder niets met digital te maken.

Mvg
Wim.

Onderwerp starter
jan

Bericht door jan »

Hallo Wim,
Ik heb fleischmann piccolo rails .
Ik hen een aantal wissels waar het mechanisme van kapot is,
als ik ze op deze manier nog gebruiken kan is dat mooi meegenomen.

mvg Jan

Saraan

Bericht door Saraan »

Als je de Fleischmann Piccolo wissels gebruikt met kunststoffen puntstuk, dan kan je ze zonder probleem openrijden. Haal er misschien dan ook de "veer" uit, want anders drijgen voorlopers van stoomloks nogal gemakkelijk uit het spoor gedrukt te worden.

Heb je wissels met een metalen puntstuk, vergeet het dan om de wissels open te rijden. Je trekt dan meteen kortsluiting.

groeten,

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Hallo Jan,

Hier worden alle uitgaande wissels in de schaduwstation stations open gereden, d.w.z. die sporen waar eenrichtingsverkeer is. Heb er zelfs de nodige bochtwissels inliggen en alle mechaniek is eruit gehaald. Dit zijn Piccolo's en het werkt zonder problemen. Scheelt in ieder geval de nodige aandrijvingen en decoders.

Grtz Rob

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
jan

Bericht door jan »

Hallo Rob,

ik heb inderdaad wissels met kuntstof puntstuk.
scheelt weer een hoop euro `s die ik ergens aan uit kan geven

mvg Jan

Overdijk

Bericht door Overdijk »

Dit is wel al weer een ouder draadje, maar toch nog een vraagje. Kan je Peco 55 wissels ook openrijden? Of moet je dan eerst het hartstuk isoleren? En kan dat, het hartstuk isoleren voor openrijden? Zou me al vlug 25 wisselaandrijvingen schelen in het schaduwstation.

Gr Ron

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Rob Fongers

Helaas Ron,

Als je het hartstuk isoleert komt de trein tot staan. Er zijn wel trucs uit te vinden maar dan moet je nogal wat modificaties aan de wissels gaan toepassen.

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

dentheo

Bericht door dentheo »

Ik denk dat het met insulfrog wissels van Peco moet lukken

Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd

Rob Fongers

En waarom denk je dat dan?

Grtzz Rob

dentheo

Bericht door dentheo »

Omdat daar de wisseltongen "steeds" op de spanning staan van de dichtstbijstaande rail en je dus geen kortsluiting maakt met de wielen tijdens het wegdrukken van de tongen.

Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd

shoven

Bericht door shoven »

Maar om de tongen weg te drukken moet de loc eerst bij de tong komen en die in beweging zetten... dat gaat niet altijd goed komen vrees ik.
Ander puntje: de Peco code 55 wissels zijn volgens mij allemaal electrofrogs als ik even bij Hatton's op de website kijk... :(

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Michiel

Bericht door Michiel »

Naar mijn idee heb je ook isulfrog (of hoe heten die dingen) bij code 55. Ook bij eHatton, om geen naam te noemen. ;)

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

gdw1963

Bericht door gdw1963 »

Michiel schreef:Naar mijn idee heb je ook isulfrog (of hoe heten die dingen) bij code 55. Ook bij eHatton, om geen naam te noemen. ;)
Code 55 is dacht ik altijd electrofrog (met uitzondering van de kruiswissels) en bij code 80 heb je de keuze uit insulfrog en electrofrog.

Gerwin

Spoort NS tijdperk III

shoven

Bericht door shoven »

Volgens mij ook. Als ik bij ehattons kijk, zie ik alleen slips en crossings als insulfrog. De rest is electrofrog (met een E in het typenummer).

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Rob Fongers

Steven heeft m.i. gelijk alleen de 380 en 390 Engels wissel en 393 en 394 Kruising hebben insulfrog.

Maar afgezien daarvan, gaan we maar ff naar P80 waar ze het wel hebben. In de eerste plaats moet de veer eruit want anders krijg je de wissel niet om. Daarnaast moet je dit maar eens lezen

Grtzz Rob

Plaats reactie