Goede morgen,
Momenteel ben ik bezig met het digitaal aansluiten van mijn stationsmodule. Als spoormateriaal gebruik ik Fleischmann Piccolo. De Centrale is een Twin-Center en als wisseldecoders gebruik ik de ESU Switch Pilot. Bedoeling is om, als ik alles aan de praat heb gekregen, dit alles aan te sturen via een Lap-top met Koploper. De wissels heb ik aan de praat gekregen dank zijn een ander topic op dit forum. Bij de ontkoppelrails twijfel ik echter. Ik moet wel toegeven dat ik tot nu toe niet geprobeerd heb om deze aan te sluiten. Ik denk dat het als volgt moet:
Op één uitgang van de Switch pilot kan ik 2 ontkoppelrails aansluiten. De zwarte draden van 2 onkoppelrails komen dan samen op de middelste aansluiting en van iedere ontkoppelrail dan de andere draad respectievelijk links en rechts van de gemeenschappelijke aansluiting van de zwarte draden.
Is dit de juiste werkwijze?
Groetjes en bedankt voor de info,
Dany
Aansluiten ontkoppelrails ?
-
Re: Aansluiten ontkoppelrails ?
Ja helemaal goed
Grtz Rob
Grtz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Goede middag,
Ik heb nu die ontkoppelrails aangesloten zoals gezegd, maar er is een probleem. Op één van die Switch pilots zijn zowel wissels als ontkoppelrails aangesloten. Resultaat is dat de wissels wel perfect werken, maar dat de ontkoppelrails niet afschakelen. Hoe moet dit dan verder?
Groetjes,
Dany
Ik heb nu die ontkoppelrails aangesloten zoals gezegd, maar er is een probleem. Op één van die Switch pilots zijn zowel wissels als ontkoppelrails aangesloten. Resultaat is dat de wissels wel perfect werken, maar dat de ontkoppelrails niet afschakelen. Hoe moet dit dan verder?
Groetjes,
Dany
Hallo Dany
Ik heb geen ervaring met de Esu Switch pilot
Maar in de handleiding lees ik het volgende
Each output can be programed individually for continuous or
pulsed output with variable pulse duration or blinking.
Dus ik denk dat het een kwestie van instellen is
Mvg
Henk
Ik heb geen ervaring met de Esu Switch pilot
Maar in de handleiding lees ik het volgende
Each output can be programed individually for continuous or
pulsed output with variable pulse duration or blinking.
Dus ik denk dat het een kwestie van instellen is
Mvg
Henk
De bouw van mijn N-Spoorbaan
Raptor
Raptor
Goede morgen,
ik heb nu inderdaad gevonden in de beide handleidingen van ESU en Fleischmann dat het zou moeten kunnen. Alleen krijg ik het niet voor elkaar. De ontkoppelrails blijven nog steeds hangen en schakelen niet af.
Kan iemand mij helpen en stap voor stap uiteggen hoe het moet. Het gaat hier over de combinatie ESU Switch pilot - Twin center.
Bedankt voor de assitentie.
Dany
ik heb nu inderdaad gevonden in de beide handleidingen van ESU en Fleischmann dat het zou moeten kunnen. Alleen krijg ik het niet voor elkaar. De ontkoppelrails blijven nog steeds hangen en schakelen niet af.
Kan iemand mij helpen en stap voor stap uiteggen hoe het moet. Het gaat hier over de combinatie ESU Switch pilot - Twin center.
Bedankt voor de assitentie.
Dany
Dany, ik neem aan dat jij dezelfde bent als op het Koploperforum. En daar zie ik heel erg veel misvattingen.
1.: Algemeen in de handleiding van de ESU Switch-Pilot staat dat je GEEN CV's kunt UITLEZEN.
2.: Instellen zoals als aangegeven in de handeling en dan zal het werken.
Instelling van zowel CV 5 als CV 6 waarde 0
Het is dus normaal dat je na programmering van de CV een Foutmelding krijgt, na programmering wordt er een controle uitgevoerd door de centrale om te kijken of de verandering heeft plaats gevonden, doormiddel van het uitlezen van het betreffende CV. Nu was dit niet mogelijk, en als gevolg daarvan krijg je terbevestiging daarvan de melding FOUT, wat dus helemaal correct is.
Het uitlezen van CV waardes van alle merken DCC wisseldecoders niet mogelijk. Dit zal dus altijd een foutmelding geven.
Mvg
Wim
1.: Algemeen in de handleiding van de ESU Switch-Pilot staat dat je GEEN CV's kunt UITLEZEN.
2.: Instellen zoals als aangegeven in de handeling en dan zal het werken.
Instelling van zowel CV 5 als CV 6 waarde 0
Het is dus normaal dat je na programmering van de CV een Foutmelding krijgt, na programmering wordt er een controle uitgevoerd door de centrale om te kijken of de verandering heeft plaats gevonden, doormiddel van het uitlezen van het betreffende CV. Nu was dit niet mogelijk, en als gevolg daarvan krijg je terbevestiging daarvan de melding FOUT, wat dus helemaal correct is.
Het uitlezen van CV waardes van alle merken DCC wisseldecoders niet mogelijk. Dit zal dus altijd een foutmelding geven.
Mvg
Wim
Goede middag Wim,
ik heb nu nogmaals de handleiding doorgenomen en zie nu het volgende:
De schakelaar op de switch pilot heb ik tot nu toe op K83 laten staan. Zou het kunnen dat die schakelaar tijdens het programmeren op "user" gezet moet worden en daarna terug op K83?
Geef je een seintje?
Dan nog iets: Is de Loco net interface in voorraad, en wat moet ik doen om er één te bestellen?
Groetjes en bedankt,
Dany
De schakelaar op de switch pilot heb ik tot nu toe op K83 laten staan. Zou het kunnen dat die schakelaar tijdens het programmeren op "user" gezet moet worden en daarna terug op K83?
Geef je een seintje?
Dan nog iets: Is de Loco net interface in voorraad, en wat moet ik doen om er één te bestellen?
Groetjes en bedankt,
Dany
Als dat zo in de handleiding staat, dan moet je dat doen, en anders gewoon doen wat de handleiding je voorschrijft. Daar staat immers in hoe iets werkt, en wat je moet doen.dany schreef:Goede middag Wim,
Geef je een seintje?
Ga naar de website en lees en volg de procedure. De interface is op voorraad.Dan nog iets: Is de Loco net interface in voorraad, en wat moet ik doen om er één te bestellen?
Mvg
Wim